Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere menn bør betale for dates hvis man dater og betale regningene hvis man bor sammen?

Anonymkode: c8032...f78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Date; Nei. Hadde ikke forventet at han skulle gjøre det.

Når det gjelder regninger i hjemmet syns jeg man skal betale 50/50, i samfunnet vi lever i hvor kvinnen også oftest jobber et det rett og rimelig at hun er med å drar lasset.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor det?

Jeg synes det er veldig koselig å bli spandert på, men ikke noe jeg forventer / krever. Jeg tjener da penger selv.

Anonymkode: a5a53...3b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

wxje6hdekk461.jpg?width=1242&format=pjpg

65cfbidekk461.jpg?width=1241&format=pjpg

Anonymkode: b2a7b...dcb

Skrevet

Ja, og så tar dama alt husarbeid (vasking, matlaging) og stiller opp seksuelt til enhver tid, tar den i toeren uten sure miner osv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så du mener at mannen skal betale alt? Hva hvis man flytter sammen?

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du mener at mannen skal betale alt? Hva hvis man flytter sammen?

Da også, mannen er jo "the breadwinner". 

Anonymkode: a3fd9...e7d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis begge jobber, bør begge betale. 

Anonymkode: b8aea...479

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes spesielt andre del av spørsmålet var skikkelig rart. Hvorfor skal en part betale mer enn den andre? Er det greit at mannen blir blakkere enn kvinnen etter at regningene er betalt?

Anonymkode: 09d49...74e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Uff, dette er dypt dypt ned i feminist hullet. Ekle mennesker. 
man kan snu på den Flisa og si at kvinner kan date så mange menn de vil å spise gratis på resturant hver dag. Blir for dumt ass. Feminazi 

Anonymkode: ffb01...059

AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis på date, nei. Bor man sammen, kommer det an på bl.a. størrelsen av inntekten og hvor mye man bidrar med andre ting. Med utgangspunkt i en del andre tråder her, så bør mannen f.eks. betale en større del av regninger og husholdningsutgifter dersom kvinnen står for mesteparten av husarbeidet og den daglige logistikken med barn osv.

Anonymkode: 28059...710

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener at den som inviterer på daten er den som skal betale, uansett om d er kvinnen eller mannen. 
regninger når man bor sammen deles selvfølgelig i to, hvorfor skulle mannen måtte betale det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Synes dere menn bør betale for dates hvis man dater og betale regningene hvis man bor sammen?

Regner med at TS har opprettet NOK en tråd pga mitt tilsvar på singelivtråden? Menn Bør betale for dates . Men selvsagt ikke felles regninger alene 🤣 i et samliv!! Tror dette er verste gniertypen som lager ørten innlegg på KG om å splitte regninga på en date 🙄 Henviser til opprinnelig svar 😜 Gud jeg trodde ikke slike menn fantes !!! Som er SÅ usikre på å bli utnyttet! 

Anonymkode: b8d6a...19d

• Liker 1
Skrevet

To muligheter 

Man deler på regningen. 

Eller man bytter på å betale. Jeg betaler i dag, du betaler neste gang. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Når man dater syns jeg det er fint å ta regningen annenhver gang, eller i det minste bytte på. Hvis man bor sammen er det vel enklere å ha faste ting man betaler. Noen regninger betaler du, andre betaler han

Anonymkode: 89538...240

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg liker å betale helt opp til det punktet når jeg merker at det er forventet at jeg gjør det.

Da mister jeg den gleden øyeblikkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok mest vanlig at regninger deles, med mindre det er veldig store forskjeller i inntekt, om den ene er hjemmeværende eller arbeidsledig for eksempel, og den andre tjener godt. 

Men TS, du må nok først bekymre deg for å i det hele tatt få deg en date tror jeg før du begynner å lure på hvordan det er å bo med en kvinne. Og du skal jo ikke bo med hvilken som helst kvinne, du velger jo en selv. Skulle du komme over en som vil du skal betale hele livsoppholdet hennes, så er det jo bare å si nei takk, værsågod neste. 

Men tror nesten ingen vil forvente at du betaler alle regningene når begge er i jobb og du ikke er en multimillionær.

Og husk at vi jo betaler alle regninger alene når vi bor alene, så bare ved å bli samboer med en kvinne og dele på utgiftene så har du bidratt til å halvere hennes kostnader på strøm, nett osv og dermed vært et positivt tilskudd til økonomien bare pga det. 

Anonymkode: c42dc...1b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, TS. Når du blir voksen må du nok betale regningene dine selv. Om du får deg samboer er det vanlig å spleise på fellesregningene. Det kan ofte bli billigere. Men det kan også bli dyrere hvis du flytter sammen med en som sløser mye.

På dates er det litt forskjellig. Da bytter man gjerne litt på hvem som spanderer. Noen ganger er det den som inviterer som spanderer. Og da forventer man gjerne at den andre spanderer neste gang. Noen betaler hver for seg. Vær oppmerksom på at at noen forventer å få hoppe til køys om de spanderer på deg!

Anonymkode: 8df01...f12

AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg og eksen min gjorde det satte vi opp en oversikt over alle faste utgifter og summerte dem. Så betalte vi begge inn penger hver måned til en konto som alle disse regningene ble betalt fra.

Man kan betale inn like mye hver, men vi valgte istedenfor å sette beløpene slik at vi begge satt igjen med like mye hver måned (så den som tjente mest betalte mest).

Så passer man bare på å justere beløpene etterhvert som utgifter (og inntekter) endrer seg - og helst betale inn litt ekstra, så man alltid har en reserve på kontoen.

Anonymkode: 09d49...74e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...