Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 21 og har de siste ukene kjent på veldig svake antydninger til bevegelser. Det er som små støt, og ofte kjenner jeg ikke retninga på bevegelsene. Men jeg syns det er så sykt ekkelt og må alltid endre stilling når jeg kjenner det. Særlig bevegelse nedover blir jeg helt frika ut av... 

Er jeg rar eller er det normalt å føle sånn? Blir det bedre når bevegelsene blir mer tydelige?

Anonymkode: fe319...814

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk Gud jeg er mann! Hadde freaket ut sjæl. Damn

Anonymkode: 9fc13...359

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo rart. Men etterhvert vil bevegelsene hjelpe deg å bonde med barnet. Og så blir bevegelsene mer eller mindre konstante, da er det vanskelig å glemme at «det er noen der»😉

Anonymkode: f0f68...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke unormalt å føle det sånn, du er ikke alene :) Det ER jo ganske sprøtt at det gror et nytt liv inni en. Ble litt mer vant med det med tiden, syntes etterhvert at det var beroligende fordi da visste jeg det var liv inni der.

Anonymkode: 70d2a...2e3

AnonymBruker
Skrevet

Husker da jeg kjente liv første gangen, jeg fikk skikkelig adrenalinkick og skvatt til. Jeg syntes det var skikkelig ekkelt i starten, men ble jo vandt til det. 

Jeg var aldri en av dem som synes det var koslig med spark heller da. Var mer stress om de var færre enn vanlig, og ellers var de ubehagelige. 

Anonymkode: 3410a...f6d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det minner om scener ifra "Alien" og skjønner deg godt.

Anonymkode: e35cf...0dd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske rart og slitsomt med bevegelse i ukene før baby fyller hele livmoren.

Først fra uke 34-35 ble bevegelsene mer behagelig og glidende, framfor vill romstering og spark som treffer ømme punkter. 

Anonymkode: dc845...4da

AnonymBruker
Skrevet

Det blir dessverre ikke bedre, bare verre, etter min erfaring. Jeg syns det er ekstremt ubehagelig. 

Anonymkode: 0807e...412

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble også freka ut i starten. Også denne gangen var det ekkelt i starten, i mitt andre svangerskap. Nå for tiden er det vill romsteirng og tidvis ubehagelig og noen ganger direkte vondt. Samtidig er det en betryggende følelse som andre sier. 

Anonymkode: a3055...b33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes det minner om scener ifra "Alien" og skjønner deg godt.

Anonymkode: e35cf...0dd

Haha samme, skrek nesten første gang jeg kjente at baby «stupte» kråke 😂 og mannen ble så freaker ut at han tar ikke på magen etter han kjente svært store bevegelser

Anonymkode: 36aa5...ad1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes bevegelsene var utrolig slitsomme. Særlig da det stakk en rumpe ut og strakk hele siden av magen.

Anonymkode: e00fb...80a

Skrevet

Jeg syntes også det er ekkelt til tider spesielt de første bevegelsene eller små sparkene fra uke 15 og oppover. de treffer liksom nerver som er følsomme og føles spisse på en måte. Nå er det litt bedre jeg er i uke 21 men noen ganger føles det fortsatt ekkelt når det sparkes på siden av magen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...