Gå til innhold

Tenker å se hvor lenge det er til jeg hører fra noen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er singel og ensom. Få venner. Tenkte å teste ut hvor lang tid tar før noen savner meg eller etterlyser meg. 

Har en ganske tøff periode her og er down. Bare lyst å sove. Ingen bryr seg allikevel. 

Anonymkode: 32c1c...451

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig idé. Folk er opptatte, men det handler ikke om deg. Her setter du deg selv opp for å bli skuffa. 

Anonymkode: 86acf...cfc

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Du burde ikke teste venner og bekjente på den måten, det kommer bare til å bekrefte dine egne fordommer, men på helt feil grunnlag. 

Anonymkode: 1439f...a0c

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns dette høres ut som en veldig dårlig idé ja. Det er depressive tanker fra et sinn som forsøker å isolere deg og trekke deg lenger ned. Ta heller kontakt og si at du trenger litt omsorg. Jeg har det travelt, men strekker alltid ut en hand til venner som kommer til meg og trenger det. Men jeg leser ikke tanker, så jeg trenger å få vite.

Anonymkode: 18cac...be1

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg misslykket og deprimert. Vil ikke belemre noen med dette. Føler jeg alltid er det. 

Kanskje de har fått nok? Føler det er det eneste lure å gjøre. Da vet man om man har venner. 

Hva mener dere med feil grunnlag? 

AnonymBruker
Skrevet

Forstår følelsen din. Du er skuffet sint og lei deg. Samtidig misfornøyd med deg selv. 
tanken din er å gjøre dette for å virkelig få en bekreftelse på at ingen bryr seg, slik at de negative tankene får rett. 
du er inne i en vond spiral. De andre er opptatt med sitt og tenker du har det bra. Helt sant.

ta kontakt med folk og kom deg ut. Snakk med noen på tinder og få opp selvfølelsen din. Du er god nok, du bare ser det ikke selv akkurat nå

Anonymkode: 108c5...d8b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror fort du venter forgjeves da. Folk er litt selvsentrert i dette landet..

Vær snill med deg selv i stedet for å forvente at andre er snill med deg. Da slipper du bli skuffa!

Anonymkode: 2adf9...889

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om der alltid er du som kontakter, og du slutter nå, så er det det de er vande med.
Så når du da ikke kontakter de, så kan de bare regne med at det er du som er opptatt, og lar deg være i fred.

Anonymkode: c0c91...572

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg føler meg misslykket og deprimert. Vil ikke belemre noen med dette. Føler jeg alltid er det. 

Kanskje de har fått nok? Føler det er det eneste lure å gjøre. Da vet man om man har venner. 

Hva mener dere med feil grunnlag? 

Om du føler at du alltid kontakter de med negativ energi, så ta heller å kontakt de mer en gang med litt positiv energi også, før du går i gang med prosjektet ditt «hemmelig vennetest - hvem er ekte venn?»

Anonymkode: 200e9...d10

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at det er en god idé! Hvorfor skal man alltid være den første å kontakte folk? 

Anonymkode: 5edc4...83d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg synes at det er en god idé! Hvorfor skal man alltid være den første å kontakte folk? 

Anonymkode: 5edc4...83d

For man kan ikke alltid pøse på med negativ energi og helt ut av det blå holde en hemmelig venne test.

Om ts forventer noe tilbake så må ts vise at hen kan gi positiv energi også. Nå vet jeg ikke hvor mye ts er der for vennene sine, men i et innlegg lenger oppe så utrykker ts en følelse av at hen presser på med sine egne problemer og det virker som ts er veldig egosentrert og negativ. Man kan ikke forvente at folk trekkes til det, om man ikke gir noe positivitet og at samtalen ikke bare handler om ts sine problemer og følelser. Ts skrev lenger oppe: 

«Vil ikke belemre noen med dette. Føler jeg alltid er det. Kanskje de har fått nok?»

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk har egne problemer..

Ts, snakk med legen din. Den ideen du har er det potensiell depresjon som lager, med det endelige mål om å avslutte livet ditt. 

Anonymkode: e1ea7...4fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva hvis en i din omgangskrets tenker nøyaktig det samme og kjører samme plan? Og begge dere tror at ingen bryr seg om dere fordi de tar jo ikke kontakt? Tenk litt på det. Andre kan også ha det tøft i livet. Hvis noen skulle kommet å kalt meg en dårlig venn fordi jeg ikke ga lyd fra meg det halve året jeg hadde det så tøft at jeg ikke så noen morgendag, så hadde jeg blitt rimelig paff. 

Anonymkode: 7d2e3...89f

• Liker 6
Skrevet (endret)

Ikke alle skriver til alle til annen vær tid.

Jeg har folk som aldri skriver til meg, men dem vet jeg er i live fordi jeg skriver statuser på facebook, legger ut bilder.

Om du vil at folk skal skrive med deg, så må du faktisk også ta iniativ å vise at du er til stede og kan klare og skrive en interresant samtale med den andre personen.

Om en person begynner å skrive til meg så skriver jeg til han, og så et par dager etterpå så tar jeg iniativet til å skrive til personen igjen bare for å ha noe å skrive om.

At du sitter her å syter at du er ensom og skal "vente" til at noen skal skrive med deg, blir så utrolig dårlig holdning.

Ta tak i deg selv å skriv til folk om du vil at dem skal skrive til deg.

Som sagt, folk er også opptatt med jobb og andre ting, og ikke alltid klarer å skrive til 200 personer vær dag.

og dette kan være litt direkte men må sies:

Det er bare DU som kan gjøre noe med depresjonen din, om du vil bli bedre så må du slutte å syte og heller gjør noe med det! 

Kom deg til en psykolog, gå ut, gå turer, gjør hva som helst.

Folk som kommer til meg å sier "åååh jeg er så deprimert", og så gir jeg dem tips og ting dem kan gjøre og så sier dem "det funker ikke", har jeg INGEN sympati før og jeg ignorerer dem glatt etterpå.

Men herregud, ingenting vil funke om man ikke prøver hardt nok, skal man klare noe så må man faktisk gjøre en innsats..

Å gjøre en ting EN gang er ikke å prøve, å gjøre en ting MANGE ganger iløpet av en måned eller flere, det er å prøve.

Endret av Revenmann29
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket vitaminlagrene dine?

Lurt å ta D-vitamin uansett hvis du er deprimert, for mangel på D-vitamin kan virkelig gjøre en deppa.

Anonymkode: 87679...108

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva hvis en i din omgangskrets tenker nøyaktig det samme og kjører samme plan? Og begge dere tror at ingen bryr seg om dere fordi de tar jo ikke kontakt? Tenk litt på det. Andre kan også ha det tøft i livet. Hvis noen skulle kommet å kalt meg en dårlig venn fordi jeg ikke ga lyd fra meg det halve året jeg hadde det så tøft at jeg ikke så noen morgendag, så hadde jeg blitt rimelig paff. 

Anonymkode: 7d2e3...89f

Det har jeg opplevd flere ganger 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg opplever dette og. er inne i en depresjon og sliter med suicidale tanker. har meldt meg litt ut de siste ukene. ble helt paff da en venn ringte og skjelte meg ut for at jeg ikke var tilgjengelig, og ikke hadde ringt for å snakke om dette. synes det er min egen sak hvordan jeg håndterer det. og ønsker ikke denne tette kontakten min venn ønsker, med sms gjennom hele dagen og timelange ukentlige samtaler. blir mer psyk og stresset, men når jeg etter 20 år ikke har klart å endre på dette(har tatt det opp maange ganger), så må jeg bare bite det i meg. men veldig urettferdig å bli sett på som et dårlig menneske fordi man har ulike sosiale behov. jeg har også perioder ja jeg føler meg helt alene, og skulle ønske livet var annerledes😌

Anonymkode: 5d08b...bec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det. Du kommer til å bli skuffa. 

Jeg ble ufrivillig utilgjengelig i seks dager. Mobilen slutta å lade og kom meg ikke til butikk før etter så mange dager pga alt var stengt. Tenkte da at jeg skulle ha varsla noen venner om at jeg er utilgjengelig for de bekymrer seg sikkert.. Men fikk jo ikke varsla de. Forventa minst én melding fra en av vennene. Da jeg endelig hadde fått fiksa mobilen og kunne slå den på igjen, var det ikke en eneste melding heller, unntatt fra én person som heller egentlig ikke merka at jeg var vekke. 

Folk er opptatte med seg og sitt og det er det hele.

Anonymkode: 335f9...8a3

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
AnonymBruker
Skrevet

Spennende prosjekt, jeg har gjort det samme før. Tok noen uker før noen skrev. :) Godt å vite at jeg klarer meg alene. :) 

Anonymkode: c395c...056

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...