AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Del Skrevet 5. april 2021 Jeg har lest at dette er normalt, og at hos "de fleste" så forsvinner det etter graviditeten. Jeg har pcos og har slitt med mye og økende hårvekst i mange år. I ansiktet vokser jeg barten hver mnd, og napper hår på haka hver dag. Nå er jeg gravid i uke 21 og har lagt merke til mye ekstra hårvekst, både i ansikt og på kroppen. Langs kinnbena har det kommet mye lyst dun, og i tillegg en del hår på magen og mellom brystene som ikke er like lyst. (På resten av kroppen har jeg så mye at det er umulig å si om det er kommet mer, men jeg syns det på lårene har vokst ut usedvanlig fort etter sist voksing) Er det virkelig sant at dette nye håret forsvinner etter graviditeten? Jeg klarer liksom ikke helt å tro på det... men jeg håper virkelig det dunet på kinnet forsvinner 😕 Anonymkode: 13b20...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2 Del Skrevet 5. april 2021 Har pcos selv, håper at en graviditet vil normalisere hormonene mer? Allså mindre hårvekst? siden det er mest kvinnelige hormoner som er i sving under gravididet ? Anonymkode: c8d5d...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har pcos selv, håper at en graviditet vil normalisere hormonene mer? Allså mindre hårvekst? siden det er mest kvinnelige hormoner som er i sving under gravididet ? Anonymkode: c8d5d...c4a Jo, men har hørt at man kan få mer hårvekst fordi man også får mer overskudd av testosteron..fordi man har så mye østrogen. Eller noe sånt. Så her har jeg dessverre fått mer hårvekst men har fått større pupper da, hehe. ts Anonymkode: 13b20...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, men har hørt at man kan få mer hårvekst fordi man også får mer overskudd av testosteron..fordi man har så mye østrogen. Eller noe sånt. Så her har jeg dessverre fått mer hårvekst men har fått større pupper da, hehe. ts Anonymkode: 13b20...806 Fikk mye svarte hår på magen, tok det med høvelen hele graviditeten. Etter frøkna var ute forsvant det fort. Har ikke pcos da, men økt hårvekst er veldig vanlig 😊 Anonymkode: 64954...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk mye svarte hår på magen, tok det med høvelen hele graviditeten. Etter frøkna var ute forsvant det fort. Har ikke pcos da, men økt hårvekst er veldig vanlig 😊 Anonymkode: 64954...9cf Så bra at det forsvant etterpå! Anonymkode: 13b20...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Del Skrevet 5. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, men har hørt at man kan få mer hårvekst fordi man også får mer overskudd av testosteron..fordi man har så mye østrogen. Eller noe sånt. Så her har jeg dessverre fått mer hårvekst men har fått større pupper da, hehe. ts Anonymkode: 13b20...806 Ah dumt men jeg vil tror at når hormonene er ute av kroppen din så vil hårveksten bli mer normal. Jeg har stor tro på at kvinner som blir normalvektige etter fødsel blir så og si kvitt pcos, siden en gravididet gjør mye med kroppen hormonelt Anonymkode: c8d5d...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ah dumt men jeg vil tror at når hormonene er ute av kroppen din så vil hårveksten bli mer normal. Jeg har stor tro på at kvinner som blir normalvektige etter fødsel blir så og si kvitt pcos, siden en gravididet gjør mye med kroppen hormonelt Anonymkode: c8d5d...c4a Ja, det hadde vært fint! Er normalvektig fra før, og har ikke insulinresistens, og har allerede prøvd å gjøre mye med pcosen naturlig. Håper ting kan bli litt bedre etter jeg har født, hadde vært deilig å slippe masse kviser, lange sykluser osv😍 Anonymkode: 13b20...806 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #8 Del Skrevet 6. april 2021 Jeg får «alltid» kinnskjegg og masse lyse hår på halsen 😅 Er mitt tredje svangerskap nå. Dette har alltid forsvunnet etterpå, men husker ikke helt når .. Men annet kroppshår har blitt der og må fjernes i tide og utide. Anonymkode: be6c0...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #9 Del Skrevet 6. april 2021 Jeg fikk mye svart bart (mer enn vanlig med pcos😫), mer svart skjegg og masse svart hår på magen og ryggen... alt ekstra hår+litt til var borte etter ca 5 mnd etter fødsel. Anonymkode: 691ec...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #10 Del Skrevet 6. april 2021 Hormoner altså. Har ikke pcos men har fått mørkt hår på magen, og fått viker🙃 Mye som er annerledes med kroppen. Tror vi må akseptere at det blir sånn på et vis. Hår kan heldigvis fjernes/ blekes. Verre med andre ting tenker jeg😅 Klipper barten min og håret på armene jevnlig selv😂 Alltid hatt mye hårvekst. Anonymkode: 13e79...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leamur Skrevet 6. april 2021 #11 Del Skrevet 6. april 2021 Jeg har fått 5-6 stae skjeggstubber (uke 20 og pcos). Napper i vei men tilbake dagen derpå. Kviser på rare steder. Gått opp 1 bh størrelse men der stoppet det. Men vekten holder seg mer stabil nå som gravid enn før graviditeten så er helt klart noe som har blitt mer i balanse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #12 Del Skrevet 6. april 2021 Jeg har pcos og fikk MYE mer og mørkere hårvekst under graviditeten, bart, kinn, hals,hake, mage, rompe, ben, armer. Det er ikke borte nå seks år etter og jeg barberer ansiktet daglig😭😭 Anonymkode: 2170b...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #13 Del Skrevet 6. april 2021 Har ikke pcos, men i alle mine tre graviditeter har jeg fått litt mørkere dun sånn ved kjeven/rett under kjeven av alle steder. Nå er ikke minstemann rukket å bli 2 uker engang, men med de to forrige forsvant dette dunet, så håper og regner med det forsvinner etterhvert nå og. Har i alle fall hørt det samme om at man kan få litt mer og kanskje mørkere hår/dun under graviditet som forsvinner igjen etterhvert. Anonymkode: 8dd71...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå