AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Var overvektig i begynnelsen av første svangerskap, og gikk opp ekstremt mye under og i tiden etter graviditeten. Nå har jeg gått ned nesten 40(!!!!!) kg. Barnet vårt nærmer seg skolealder. Vi vurderer flere barn, men av flere grunner (inkl min helse) har vi ventet. Lurer på om noen har erfaring med hvordan kroppen kan endre seg? Jeg lever et helt annet liv enn før, og er egentlig ikke så redd for å legge på meg for mye. Lurer også på dette med vekten til barnet. Har jo hørt at barn nr 2 veier mer enn første, men må det nødvendigvis være sånn? Første barnet var ganske stort, jeg hadde ikke svangerskapsdiabetes eller lignende komplikasjoner, men lurer litt alikevel. Anonymkode: b38b7...d9f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Skrevet 6. april 2021 Min første var liten og jeg gikk opp rundt 14 kg i svangerskapet og ble undervektig kort tid etterpå. Jeg har dog aldri vært overvektig men i svangerskap 2 så la jeg på meg 24 kg og fikk en stor baby. I dette svangerskapet med min tredje som har samme far som nr 2 så er jeg mye mindre og har gått opp 11 kg nå I uke 37. Og baby er estimert som like under gjennomsnittet. Har også mye mindre plager enn i svangerskap 2. Poenget mitt er at alle svangerskap er ulike, selv med samme far. Det er 13 år mellom nr 1 og 2, men kun 2, 5 år mellom nr 2 og 3. Så det har liksom ikke så mye å si hvor lang tid det er mellom de heller. I tillegg har du et helt annet utgangspunkt denne runden, du har muligens sunnere vaner og er mer aktiv. Ta med deg de vanene inn i nytt svangerskap 😊 Anonymkode: 93bc4...5da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå