Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder dere denne anbefalingen slavisk? 
Har denne ført til vanskelige eller konfliktfylte situasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei det gjør jeg ikke. Invitert mor og mine søsken (2 barn og en tvilling) på middag og kommer absolutt ikke til å be en av de bli hjemme. De er fra samme husstand så har ikke noe å si uansett

Endret av Milky
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Nesly said:

Holder dere denne anbefalingen slavisk? 
Har denne ført til vanskelige eller konfliktfylte situasjoner?

Ja, selvfølgelig følger jeg anbefalingen. Så lenge alle gjør det kan jeg ikke forstå at det skal føre til noen konfliktfylte situasjoner?

Men det finnes selvsagt de som mener at "det er bare en anbefaling, ikke et forbud." Det kan fort føre til slike situasjoner: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rg22V8/smittet-elev-i-aas-hadde-43-naerkontakter-helt-fryktelig

• Liker 6
Skrevet

Nja, selv har jeg nesten ikke hatt besøk dette året, 1 gang av min onkel. Men guttungen får ha sine venner på besøk så da er det de 2-3 faste han er med. Resten kan vente til det roer seg litt.

Gjest Linny111
Skrevet

Jeg har ikke hatt noe besøk siden juni i fjor. Da kom ei venninne på vin med to meters avstand. Ellers har jeg ikke hatt noe besøk siden korona. Vi bor langt unna familie og de fleste venner, så føler ikke noe særlig press på det.

Skrevet

Så godt som. Vi har en nærkontakt-familie med barn i samme kohort som min og foreldre som også er permitterte og bare hjemme, de har vi vært med, grillet osv. Vi voksne har kun møttes utendørs. Ellers, ja.

Det ble litt problematisk når vi sa nei til påskemiddag hos svigers og de ble rimelig forbanna, men å møtes med folk fra fire-fem husstander og to av svigersøskene kommer fra andre kommuner var uaktuelt. De burde jo ikke hatt det heller. Vi hadde jo fått første dosen med vaksine, så da kunne vi jo komme🙄🙄

• Liker 1
Skrevet

Ja, og det skaper konflikt mellom meg og mannen min da vi har hans familie i samme byggefelt og min familie 40 min unna. 

Skrevet

Ja, men det har ikke vært noen utfordring, siden venner og familie også forholder seg til dette. 

Vi har ingen på besøk, og vi har heller ingen som ber om å få komme på besøk, eller forsøker å invitere oss eller andre på besøk. 

Barna møter venner på skole og utendørs. Ingen besøker hverandre hjemme i disse dager. 

Det er mulig dette endrer seg når noen av oss begynner å bli fullvaksinerte. 

• Liker 1
Skrevet

Nei. Vi omgås ikke mange likevel. Men om nabojenta kommer hit og leker på formiddagen, nabomannen kommer innom på en kaffe og nabokona spiser middag her, så kan de vel likegodt komme på middag alle tre på en gang. 

Vi anser oss som en kohort sammen med denne nabofamilien. Snart er de forresten fire, så da blir det nok 4 gjester, jeg ser ingen smittevernmessig gevinst i at babyen ligger i vogn ute for døra med babycall mens de andre er her inne.... 

Bortsett fra dem så har vi vel ikke hatt besøk av mer enn to på en gang siden før jul tror jeg.

Skrevet

Det som muligens blir en utfordring for mange, er om en får behov for elektriker, rørlegger e.l., men så hadde det vært to på besøk for et halvt år siden. Da har ingen tillatelse til å komme innom. Det er viktig å huske at begrensningen gjelder selv om det er gått lang tid mellom besøkene.

• Liker 1
Gjest LadyTrouble
Skrevet

Orker ikke møte folk, for jeg vil bare bli ferdig med pandemien og tenker at å være einstøing er det beste bidraget. Hvis jeg møter folk, overholder jeg det. Møtt samme 2 personer 2 ganger siden jul. 

• Opprett ny...