AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Min kjæreste er opptatt av at det skal sies unnskyld hvis man tar feil. Og som regel så mener han at det derfor alltid er en som må si unnskyld og ta "skylden" for krangelen. Og noen ganger bare klarer jeg ikke å forstå hvorfor han mener at JEG skal si unnskyld. Selvfølgelig, om jeg kaller han et stygt ord så forstår jeg det er feil og at jeg bør si unnskyld. Men noen ganger kan vi krangle om en uenighet/misfortåelse hvor vi rett og slett bare er uenig. Han kan da finne på å si at jeg må forstå det er jeg som har sagt/gjort feil og må si unnskyld. Også prøver jeg virkelig å reflektere over krangelen og kan noen ganger ikke finne noen grunn til hvorfor det er min feil. Noen ganger mener jeg vi begge har litt skylden eller ingen fordi det har vært en misforståelse fra begges sider. Hvordan løser vi slike problemer? Jeg synes det er slitsomt om vi må finne den som har skylden hele tiden. Kan man ikke av og til være enig om å være uenig og stoppe kranglen der? Synes det blir helt feil om en skal ta på seg skylden bare for at kranglen skal bli avsluttet. Blir liksom feil om jeg skal unnskylde meg, men faktisk ikke forstår overhodet at dette kun var min feil. Synes liksom dette maset om "unnskyld" nesten øker konfliktene i stedet for å fremlegge saken fra begges side og heller bare avslutte det som en misforståelse/teit krangel/enig om å være uenig. Anonymkode: 9c566...d14 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 Det aller beste som har skjedd meg og mannen min var et tips vi kom over hvor man finner på en fiktiv skyldebukk. En person tatt ut av løse lufta, enten det er Skybert eller Kåre eller Sardinia eller Karla. Når noe går galt og det begynner å bli dårlig stemning kan vi nevne henne og vi ender alltid opp med å dra på smilebåndet, særlig etterhvert. Nå er det slik "fy søren så mange ganger hun har glemt å slå av lysene på natta hun Barbara (vår skyldebukk)" eller "hun suger til å betale regninger i tide, tipper hun spille alt bort på hester den idioten" Det har reddet mang en kveld her i stua i alle fall. Bare et tips. Anonymkode: fc191...0da 9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Min kjæreste er opptatt av at det skal sies unnskyld hvis man tar feil. Og som regel så mener han at det derfor alltid er en som må si unnskyld og ta "skylden" for krangelen. Og noen ganger bare klarer jeg ikke å forstå hvorfor han mener at JEG skal si unnskyld. Selvfølgelig, om jeg kaller han et stygt ord så forstår jeg det er feil og at jeg bør si unnskyld. Men noen ganger kan vi krangle om en uenighet/misfortåelse hvor vi rett og slett bare er uenig. Han kan da finne på å si at jeg må forstå det er jeg som har sagt/gjort feil og må si unnskyld. Også prøver jeg virkelig å reflektere over krangelen og kan noen ganger ikke finne noen grunn til hvorfor det er min feil. Noen ganger mener jeg vi begge har litt skylden eller ingen fordi det har vært en misforståelse fra begges sider. Hvordan løser vi slike problemer? Jeg synes det er slitsomt om vi må finne den som har skylden hele tiden. Kan man ikke av og til være enig om å være uenig og stoppe kranglen der? Synes det blir helt feil om en skal ta på seg skylden bare for at kranglen skal bli avsluttet. Blir liksom feil om jeg skal unnskylde meg, men faktisk ikke forstår overhodet at dette kun var min feil. Synes liksom dette maset om "unnskyld" nesten øker konfliktene i stedet for å fremlegge saken fra begges side og heller bare avslutte det som en misforståelse/teit krangel/enig om å være uenig. Anonymkode: 9c566...d14 Selv har jeg løsningen; sier nemlig aldri unnskyld. Anonymkode: e8e05...e10
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selv har jeg løsningen; sier nemlig aldri unnskyld. Anonymkode: e8e05...e10 Men hva sier han da? Anonymkode: 9c566...d14
Revenmann29 Skrevet 5. april 2021 #5 Skrevet 5. april 2021 (endret) Dette er sånn 12 åring oppførsel.. man skal ikke trenge å si unnskyld for at man er uenige.> her burde mannen din unnskylde seg for å være en idiot. Om han ikke klarer og forstå at unskyld er et ord man bruker når man har gjort noe galt så er det noe galt med fyren. Endret 5. april 2021 av Revenmann29 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det aller beste som har skjedd meg og mannen min var et tips vi kom over hvor man finner på en fiktiv skyldebukk. En person tatt ut av løse lufta, enten det er Skybert eller Kåre eller Sardinia eller Karla. Når noe går galt og det begynner å bli dårlig stemning kan vi nevne henne og vi ender alltid opp med å dra på smilebåndet, særlig etterhvert. Nå er det slik "fy søren så mange ganger hun har glemt å slå av lysene på natta hun Barbara (vår skyldebukk)" eller "hun suger til å betale regninger i tide, tipper hun spille alt bort på hester den idioten" Det har reddet mang en kveld her i stua i alle fall. Bare et tips. Anonymkode: fc191...0da Det var kanskje ingen dum ide, men kan se for meg at min kjæreste vil si "du må klare å ta skylden og ikke tulle det bort/skylde på "andre" ". Anonymkode: 9c566...d14
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Skrevet 5. april 2021 Revenmann29 skrev (Akkurat nå): Dette er sånn 12 åring oppførsel.. man skal ikke trenge å si unnskyld for at man er uenige.> her burde mannen din unnskylde seg for å være en idiot. Nei, jeg er vist idioten. Kan jo si unnskyld for å stoppe krangelen, men jeg mener det blir ganske feil også. Anonymkode: 9c566...d14
Revenmann29 Skrevet 5. april 2021 #8 Skrevet 5. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, jeg er vist idioten. Kan jo si unnskyld for å stoppe krangelen, men jeg mener det blir ganske feil også. Anonymkode: 9c566...d14 Da kan du gjøre 2 ting: 1. Du kan forlate han å finne noen bedre 2. ELLER godta at han er som han er, og tenk at du vinner uansett om du sier unnskyld eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #9 Skrevet 5. april 2021 Huff, har dere unger? Bare å dumpe hvis ikke! Anonymkode: 96d4d...982 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #10 Skrevet 5. april 2021 Finn heller en løsning SAMMEN enn å krangle om hvem som har skylden i krangelen!! Anonymkode: 96d4d...982
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #11 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Finn heller en løsning SAMMEN enn å krangle om hvem som har skylden i krangelen!! Anonymkode: 96d4d...982 _Noen_ ganger er «løsningen» en unnskyldning. Anonymkode: 6273c...bb9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #12 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): _Noen_ ganger er «løsningen» en unnskyldning. Anonymkode: 6273c...bb9 Ja, hvis begge har kaldt hverandre for stygge ting, så bør begge to si unnskyld til hverandre. Men jeg tenkte mer på å krangle om hvem sin feil krangelen var. Anonymkode: 96d4d...982
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #13 Skrevet 6. april 2021 Du får si: Du er faen meg voksen, så se til å skjerpe deg! Du prøver alltid legge skylda på meg, nå er det nok! Skjerp deg!! Så går du ut fra rommet der dere krangler Anonymkode: 96476...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #14 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Huff, har dere unger? Bare å dumpe hvis ikke! Anonymkode: 96d4d...982 Enig. Kan bare se for meg hvordan dette kommer til å bli når det kommer unger i tillegg og diskusjonsnivået øker.... Anonymkode: 00f60...610
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #15 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, hvis begge har kaldt hverandre for stygge ting, så bør begge to si unnskyld til hverandre. Men jeg tenkte mer på å krangle om hvem sin feil krangelen var. Anonymkode: 96d4d...982 Man sier unnskyld for stygge ting man sier, eller gjør. Ferdig snakka. Noe mer har ingen fått diskutert med meg noensinne 😂 men da er vi vel enige da! Anonymkode: 6273c...bb9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #16 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Du får si: Du er faen meg voksen, så se til å skjerpe deg! Du prøver alltid legge skylda på meg, nå er det nok! Skjerp deg!! Så går du ut fra rommet der dere krangler Anonymkode: 96476...cb3 Jeg derimot har stor tro på å snakke pent og rolig til spesielt sin partner. Anonymkode: 6273c...bb9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #17 Skrevet 6. april 2021 Da setter du deg ned og forklarer han at når en diskusjon i en voksen relasjon eskalerer til en krangel vil det alltid være to personer som skal til for å krangle. Både den som har misforstått noe, eller har gjort noe, OG den som agerer på dette i stedet for å rolig fremlegge sitt synspunkt, slik at det eskalerer til krangel. Hver gang han krever unnskyldninger og fordeling av skyld ville jeg rolig sagt "jeg beklager at jeg kalte deg en idiot, men ut over det du vet hva min holdning til fordeling av skyld i krangler mellom voksne personer er." Og ikke latt det eskalere ut over det igjen. Anonymkode: 968dd...21c 5
Chiubi Skrevet 6. april 2021 #18 Skrevet 6. april 2021 Det er ikke dumt å analysere hva som utløste krangelen. Man kan lære noe av det, og ikke gjenta feilen.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #19 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du får si: Du er faen meg voksen, så se til å skjerpe deg! Du prøver alltid legge skylda på meg, nå er det nok! Skjerp deg!! Så går du ut fra rommet der dere krangler Anonymkode: 96476...cb3 Det du foreslår er voksent?? Anonymkode: 018f9...344 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #20 Skrevet 6. april 2021 Chiubi skrev (23 minutter siden): Det er ikke dumt å analysere hva som utløste krangelen. Man kan lære noe av det, og ikke gjenta feilen. Enig. Anonymkode: 018f9...344
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå