Gå til innhold

Klikker snart og gråter av skuffelse. Mannen har ikke nevnt noe etter jeg tok opp noe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeh skrev en lang mail. Han klarer dessverre ikke å snakke/kommunisere, derfor skrev jeg. Han svarte ikke. Men prøvde å klemme meg. Jev avviste naturligvis. Hele dagen har han ikke nevnt noe om meldingen. Det er han som har tatt/gjort feil. Noe jeg har skrevet om. Så han burde skjems og be om unnskylding. 
Han klarer tydeligvis ikke det dessverre. Jeg har unngått han i dag, med vilje. Eneste han har spurt om var om vi kunne gi hverandre en klem. Sa jeg ikke har behov for det. Han tror sikkert at alt hadde vært greit etter en klem. Han la seg til å sove uten å prøve å snakke. Det er ikke første gang. 
Hva faen? Han er godt voksen. Men er tydeligvis for feig til å snakke seriøst. 

Har jeg lov til å reagere? Noen tips! 

Anonymkode: 84c5f...276

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han forsto like lite som meg om hva du mener? Hva er noe?

Anonymkode: 21eec...d4e

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Helt umulig å svare på uten at du skriver hva som har skjedd.

Anonymkode: 6a248...788

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid lov å reagere, men det er også mulig at du hemmer hans kommunikasjonsmåte når du avviser klemmen. Vi har ulike måter å snakke på, og når du avviser han kan det bli utrygt å skulle snakke om det. Det går an å være sint og irritert, og fremdeles gi mannen en klem. 

Anonymkode: 8d1a3...c4d

• Liker 16
Skrevet

Med litt mer informasjon kan jeg muligens bidra med tips. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du om han har lest mailen? Og kan du si noe om hvorfor du er sur på han? Har litt å si for hvilke svar vi skal gi. 

Jeg har selv et par ganger skrevet lange meldinger til min samboer. Det er fordi jeg har problemer med å sortere tankene høyt - da blir det ofte litt rotete. Lettere å skrive alt ned så kan han lese i fred og ro og komme med svar. På den måten har han forstått meg mer og vi har unngått misforståelser som lett oppstår hvis jeg "roter" til samtalen. Men dette har vært mer "alvorlige" ting (ikke utroskap osv, men mer for økt forståelse av hvorfor jeg f.eks feks har reagert eller oppført meg på en spesiell måte - pga fortiden. På den måten har det vært lettere for han å forstå meg og hvorfor jeg kanskje har reagert på en "feil" måte). 

Anonymkode: b48a0...d90

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du om han har lest mailen? Og kan du si noe om hvorfor du er sur på han? Har litt å si for hvilke svar vi skal gi. 

Jeg har selv et par ganger skrevet lange meldinger til min samboer. Det er fordi jeg har problemer med å sortere tankene høyt - da blir det ofte litt rotete. Lettere å skrive alt ned så kan han lese i fred og ro og komme med svar. På den måten har han forstått meg mer og vi har unngått misforståelser som lett oppstår hvis jeg "roter" til samtalen. Men dette har vært mer "alvorlige" ting (ikke utroskap osv, men mer for økt forståelse av hvorfor jeg f.eks feks har reagert eller oppført meg på en spesiell måte - pga fortiden. På den måten har det vært lettere for han å forstå meg og hvorfor jeg kanskje har reagert på en "feil" måte). 

Anonymkode: b48a0...d90

Kjenner meg igjen i dette. Og så tenktr jeg fra hans side - kanskje han trenger litt tid til å tenke gjennom mailen og sortere ordene sine før han prøver å si noe? Jeg vet jo ikke hva situasjonen er, så her gjettes det bare...

Anonymkode: 6c048...662

AnonymBruker
Skrevet

Mye lettere å gi råd hvor vi vet litt mer om saken.. Hva gjelder feilen han gjorde? Er det mulighet for brudd? Hvordan har han tidligere vært ved krangler? Har han sagt unnskyld andre ganger? Kan det hende at han ikke er enig i at han gjorde noe galt? 

Anonymkode: 0a631...280

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han trenger å gi deg en klem før dere tar praten? Kanskje han trenger å tenke litt og kanskje sove litt på det før han får uttrykket et godt svar til deg?

Anonymkode: 61d11...acc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje han trenger å gi deg en klem før dere tar praten? Kanskje han trenger å tenke litt og kanskje sove litt på det før han får uttrykket et godt svar til deg?

Men det lille skulle han vel greid å uttrykt. Ellers er det vel ikke så farlig med forholdet liksom...

Anonymkode: 8e31c...473

AnonymBruker
Skrevet

Har han vært utro eller har han skjult kriminell fortid for deg? Skal han i fengsel ? Eller har han høy forbruksgjeld ?  Jeg kan hjelpe deg om du skriver hva det gjelder? 

Anonymkode: d9dd6...1a6

AnonymBruker
Skrevet

Typisk tråd der poenget hypes og TS forlater tråden etter HI.

Anonymkode: 92b41...616

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

TS. Det har egentlig ikke noe betydning hva saken gjelder, men det at han gir blaffen og igjen ikke klarer å snakke om det. Det er det som er hovedproblemet. Og alltid har vært. Også noe dette også gjelder, det i mailen. Mangel på kommunikasjon og det å ikke kunne snakke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS. Det har egentlig ikke noe betydning hva saken gjelder, men det at han gir blaffen og igjen ikke klarer å snakke om det. Det er det som er hovedproblemet. Og alltid har vært. Også noe dette også gjelder, det i mailen. Mangel på kommunikasjon og det å ikke kunne snakke. 

Høres ut som dere er to om å ikke klare å kommunisere. 

Anonymkode: ab2a4...9ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men det lille skulle han vel greid å uttrykt. Ellers er det vel ikke så farlig med forholdet liksom...

Anonymkode: 8e31c...473

Det hadde hjulpet om du kunne uttrykket litt mer her hva det gjaldt også.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så klart det er av betydning. Kanskje han rett og slett ikke har noen grunn til å unnskylde seg. Kanskje du må gå i deg selv og funderer om det er du som er problemet. Kanskje det har oppstått en misforståelse. Kanskje du tolker ham feil.

Men det kan ikke vi hjelpe med så lenge du ikke ønsker å oppgi mer informasjon. Så hva var poenget med tråden? Du er vel fortsatt like frustrert? 

Endret av CorvusCorax
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...