AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Tror dere de fleste som blir trans gjør det for oppmerksomhet? Anonymkode: 196b5...ba5 4
Khadira Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 Nei, det tror jeg ikke. Det er nok sammensatte grunner til at noen identifiserer seg som transperson, og dersom noen velger å si de er trans for oppmerksomhetens skyld, da tenker jeg at det er en eller annen form for psykisk sykdom. Når det er sagt, så tror jeg at normaliseringen av noe som trengt tatt ikke er normalen, bidrar til at flere som kanskje ikke hadde identifisert seg som trans før, gjør det. Man må ikke bagatellisere de som angrer seg i ettertid. La oss si at det er en ung jente som leker med biler framfor dukker, dersom foreldrene da konkluderer med at hun ikke er typisk jente, at man får utsagn som "Nei, h*n oppførte seg aldri som typisk jente som liten", og foreldrene oppdrar h*n mer som gutt - kanskje skapes det da "transpersoner" som i utgangspunktet ikke hadde vært det.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Skrevet 5. april 2021 Nye transnarsissisme ja Anonymkode: 82d4b...ead 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 Nei, på ingen måte. Anonymkode: 86515...b25 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #8 Skrevet 6. april 2021 Noen gjør nok det ja. Andre gjør det ikke. Anonymkode: 04973...baa
Gjest byråkrati Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 Nei. Hjernen er et uhyre komplisert nettverk og det er selvsagt at det i noen tilfeller vil føre til problemer eller avvik fra det som er normalt.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #11 Skrevet 9. april 2021 Nei. De to barna jeg kjenner som er transer ønsker minst mulig oppmerksomhet rundt overgangen. Nå når de har blitt litt eldre er det kun de nærmeste vennene som kjenner til historien deres. De lever ellers helt normale liv som det kjønnet de er, og de fleste rundt dem vet ikke at de ble født i feil kropp. At noen transer er offentlige og snakker høyt om det vil jeg heller tenke på som aktivisme og gjøre andre oppmerksomme på at de ønsker rettigheter og den type ting. Ikke at de søker personlig oppmerksomhet (selv om det helt sikkert er noen av dem også) Anonymkode: 47b56...e4f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå