Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er førstegangs og trenger hjelp til å velge en seng som er mest mulig trygg for baby med tanke på krybbedød. Er det f.esk slik at det skal være luftehull i bunnen av senga?Ser at mange sprinkelsenger har en hel plate uten hull. Er dette å regne som trygt?Har også fortstått det slik at Aerosleep-madrass er den beste på markedet? 

Anonymkode: 6e485...94b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er en del tråder om dette lenger ned.

Ja, det må være luftehull i plata under. Vi kjøpte en liten seng som hadde hel plate, da borret vi hull selv. Så kjøpte vi en sprinkelseng fra Ikea og den har luftig bunn med en slags netting

Sjekk at sprinklene ikke er for langt fra hverandre, de må være ganske tett. Nyere senger følger slike krav. 

Unngå alt av sengekanter, sengeslanger, babynest, bamser og tette tisselaken. Bare en fast, ny madrass og baby med enten lett dyne eller nattpose i senga. 

Aerosleep er ikke nødvendigvis best, hørt flere være misfornøyd. Det viktigste er at madrassen er fast, puster og Ikke er brukt. 

Anonymkode: 5dea1...049

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er en del tråder om dette lenger ned.

Ja, det må være luftehull i plata under. Vi kjøpte en liten seng som hadde hel plate, da borret vi hull selv. Så kjøpte vi en sprinkelseng fra Ikea og den har luftig bunn med en slags netting

Sjekk at sprinklene ikke er for langt fra hverandre, de må være ganske tett. Nyere senger følger slike krav. 

Unngå alt av sengekanter, sengeslanger, babynest, bamser og tette tisselaken. Bare en fast, ny madrass og baby med enten lett dyne eller nattpose i senga. 

Aerosleep er ikke nødvendigvis best, hørt flere være misfornøyd. Det viktigste er at madrassen er fast, puster og Ikke er brukt. 

Takk for svar og gode råd. Husker du hva den sprinkelsengen fra IKEA heter som har luftig bunn?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar og gode råd. Husker du hva den sprinkelsengen fra IKEA heter som har luftig bunn?

Jeg vil tro alle fra Ikea har slik bunn.

Vi har Gulliver, som nok er den vanligste og mest klassiske sprinkelsenga - med sprinkler helt rundt, to ulike madrasshøyder og mulighet til å ta av en side. 

https://www.ikea.com/no/no/p/gulliver-sprinkelseng-hvit-10248519/

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kili seng , som nå heter sebra seng. Veldig fornøyd 😍

Anonymkode: cb4d1...3fa

Skrevet

Vi har vært veldig fornøyd med aerosleep madrassene. Hadde først i bedsidecrib'en, deretter i sprinkelsenga. Blir det lekkasje så er det veldig kjekt å bare hive overmadrassen til vask. Ungen har sovet på magen fra hun kunne snu seg, så var glad vi valgte den madrassen. Men man må huske på å bruke laknene som hører til, hvis ikke så mister madrassen effekten. 🙂

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Kicki_90 said:

Vi har vært veldig fornøyd med aerosleep madrassene. Hadde først i bedsidecrib'en, deretter i sprinkelsenga. Blir det lekkasje så er det veldig kjekt å bare hive overmadrassen til vask. Ungen har sovet på magen fra hun kunne snu seg, så var glad vi valgte den madrassen. Men man må huske på å bruke laknene som hører til, hvis ikke så mister madrassen effekten. 🙂

Jeg vet jeg har skrevet om det før på forumet, og det er en stund siden vi hadde slik madrass - fem år siden. Men jeg har tatt fra hverandre vår Aerosleep, for å vaske det. Og jeg ble ikke veldig imponert over hva jeg fant inne. Det var bare en tynn skummadrass med riller, et lag med vatt - vanlig syntetisk vatt, og en tynn slags netting i plast, likner på sånn "antiskli". Utifra det så tenker jeg ærlig tatt at "Aerosleep" er bare gimmik. Dette var den forrige type, ikke den nye "2 in 1". 

Men har du prøvd å studere dine? 

jeg er ingeniør av utdannelse og yrke, så er kanskje litt yrkeskadd sånn sett, å ville vite hvordan ting fungerer. 

Anonymkode: 29779...017

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vet dere hva, damene. Lurer på om vi bør melde Aerosleep for uærlig markedsføring til Forbrukerrådet. Jeg har nå lest offisielle sidene opp og ned. Ingen plass er det linker til noe studier om at Aerosleep skal være mer trygg, eller i det hele tatt at babyer skal svette mindre, slik de selv påstår. Og på illustrasjonsbildene, det er nettopp det det er, slik jeg forteller, det er en tynn plast netting som er lagt oppå skum, og med vatt under. Det er gimmik og det koster nesten 3 tusen for en sprinkelsengmadrass. 

https://www.aerosleep.com/en/shop/3d-protect/aerosleep-sleep-safe-mattress-protector.html?___store=as_en

Anonymkode: 29779...017

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...