Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å gå ned i vekt nå. La oss si at jeg hadde str 1 før jeg startet slankinga (ønsker ikke å fortelle konkret str her).

Nå har jeg gått ned ca 3,5 kg. Klærne begynner å bli litt mindre, men fremdeles ikke så veldig mye. 

Hvor mange kg ca må man gå ned før jeg kan kjøpe klær i str under min?

Noen som har erfaring?

Det aller lengste målet mitt er å gå ned over 20 kg. Går ned jevnt og trutt. Regner derfor med stabil nedgang siden jeg har kommet over søtsug og andre hindre.

Anonymkode: c9090...cdf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er så individuelt med hvilken kroppsfasong du har, høyde og hvor mye du kan miste. Min venninne gikk ned over 2 buksestørrelser ved å gå ned 15 kilo. Jeg har litt løsere bukse i samme størrelse etter 10 kilo ned. 

Anonymkode: c1b9f...2b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i alle dager er det mulig å ikke gå ned en buksestørrelse ved å gå ned 10 kilo? 🤔 (så ja, dersom det noen skriver over her stemmer så avhenger det helt av startvekt og høyde) 

Da jeg veide 10 kilo mindre var jeg 2-3 buksestørrelser mindre. 🙈

Anonymkode: fae6d...243

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra størrelse 46 til at 44 satt løst etter 15 kg. Fortsatt en del igjen. Da jeg veide 20 kg mindre enn nå brukte jeg størrelse 40, jobber for å komme dit igjen. Så ca. 10 kg pr størrelse her. 

Anonymkode: e2cd7...005

Skrevet

Jeg synes det har vært greiest å vente med innkjøp, slik at jeg ikke risikerer å kjøpe noe som kun kan brukes en periode. 
Jeg kjøpte en bukse ca etter 8-10 kg, da fordi jeg hadde svært lite som passet. Men jeg nøyde meg med en, og er glad for det. Nå etter 22 kg passer den ikke lenger. 

Jakke kjøpte jeg også underveis, da litt i trangeste laget, slik at jeg kunne vokse inn i den. 

Men klart, klær må man jo ha, så noe må kjøpes inn etter hvert. Kan være lurt å begrense mengden til man er på stabil vekt da. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har måtte kjøpe noe nytt, spes bukser siden de sklei av meg (stretchjeans) men allerede nå er de nye såpass romslige at jeg kan dra de av uten å åpne knapp/glidelås 🙃 

Vet ikke hvor mange kilo jeg har gått ned men det er endel siden årsskiftet. Men kunne ikke bruke de gamle buksene så måtte nå bare kjøpe noen nye selv om jeg skal mer ned. 

Anonymkode: e1ecf...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg veide 80 kilo brukte jeg str L. Det var litt trangt, men ikke ubehagelig. Nå veier jeg 70 kg og bruker fremdeles str L. Det er mye løsere, men ikke for stort i mine øyne. Jeg merker altså vektnedgangen, men jeg tenker ikke at jeg bør kjøpe nye klær helt enda. Str M er fremdeles for trangt for meg, synes jeg selv. Jeg får det på, det føles greit, men jeg synes ikke det ser greit ut.

Anonymkode: a03b4...86c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger på meg veldig jevnt fordelt. Det vil si at ankler, legger, underarmer, hals, føtter og hender blir mye større enn det som er vanlig for de fleste andre når man legger på seg. Det positive er at jeg stort sett bruker samme størrelse i klær enten jeg veier 60 kg eller 80 kg. Spesielt i bukser er det svært liten endring (merker bare at de blir litt mer ettersittende/løse), men overdeler kan bli litt i trangeste laget i ermene hvis de ikke har stretch. Det negative er områdene som vanligvis ikke endrer seg så mye hos andre ved samme grad av vektøkning. For meg blir sko for trange etter 10-15 kg oppgang, avhengig av type. Sokker blir for små, kortere halskjeder og ringer for trange. Noen gensere kan også bli for trange i halsen. 

Anonymkode: d2b0b...051

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for at dere ville dele erfaringene deres! 😄

Da venter jeg litt mer med å kjøpe nye klær.

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det som kan være litt fint i den årstiden vi går inn i nå er at mange plagg ofte er litt løsere i snittet, og f eks bukser kanskje er vide og med strikk i livet. Med noe sånt i skapet vil kanskje klærne vare en stund gjennom ulike størrelser?

Anonymkode: 4ea4d...b37

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvordan i alle dager er det mulig å ikke gå ned en buksestørrelse ved å gå ned 10 kilo? 🤔 (så ja, dersom det noen skriver over her stemmer så avhenger det helt av startvekt og høyde) 

Da jeg veide 10 kilo mindre var jeg 2-3 buksestørrelser mindre. 🙈

Anonymkode: fae6d...243

Litt usikker på om du er frekk eller ikke, men jeg mistet de 10 kiloen mest i midjen og overkroppen. Er ikke noe lettere å få bukser over hofta selv om midjen ble løsere. 

Anonymkode: c1b9f...2b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 10 kg siden jul og skal ned noen kg til. Jeg har kun kjøpt et par belter. Kan bruke et belte i midjen på en topp for å skape litt mer figur og et til å holde buksa oppe 😄 Krysser fingrene for at buksene blir litt mer baggy i løpet av april  og mai. 

Jeg har satt som mål at jeg skal kjøpe en ny bukse når jeg har gått ned to buskestørrelser.  Har ellers tenkt å bruke det jeg har lengst mulig, selv om jeg ser fristelsen med å handle inn mye nytt.  

Anonymkode: 7f4cc...342

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanskelig å svare på. Jeg er samme str (M) om jeg er på 22 eller 24,5 i BMI, det tilsvarer 5-6 kg i forskjell for meg. Forskjellen er bare at klærne sitter penere.

Buksestr - ja, har sikkert gått ned en, men hadde liggende fra før, så har ikke fulgt så mye med. Det er også vanskelig å vite hvor du mister fett først, så vent til du har gått ned med å kjøpe noe er det beste rådet :) 

Anonymkode: 7148b...a3a

Skrevet

Klesstrørrelser og passform synes jeg er noe herk. Jeg er slank, og har alltid vært det, men jeg legger fort på meg på lår og bryster, og bare det å ha litt ekstra vannmengde i kroppen gjør at bukser og BH-kan bli litt trange nå og da. Har derfor mer klær i skapet enn jeg skulle ønske jeg trengte. Bare 4 kg er faktisk en hel størrelse når man er en 160cm og ikke legger på seg veldig jevnt... 

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg holder på å gå ned i vekt nå. La oss si at jeg hadde str 1 før jeg startet slankinga (ønsker ikke å fortelle konkret str her).

Nå har jeg gått ned ca 3,5 kg. Klærne begynner å bli litt mindre, men fremdeles ikke så veldig mye. 

Hvor mange kg ca må man gå ned før jeg kan kjøpe klær i str under min?

Noen som har erfaring?

Det aller lengste målet mitt er å gå ned over 20 kg. Går ned jevnt og trutt. Regner derfor med stabil nedgang siden jeg har kommet over søtsug og andre hindre.

Litt rart at du som anonym på anonymt forum ikke ønsker å si str? 😅men ok 

Hos meg varierer det veldig, jeg bruker 42 i bukser når jeg veier 76-90kg 

40 76-72kg .str 38 72-65kg Og 36/38 65-60kg 

Er 166cm 

Anonymkode: fa81b...c64

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gått ned 4 buksestørrelser før jeg begynte å kjøpe nye bukser. De gamle flagret rundt meg og passet ikke, og bruk av bukseseler og belter var ikke optimalt lenger. Var vanskelig det med bukser da jeg gikk så raskt ned i vekt, at fant fort ut at jeg ville vente i det lengste før jeg kjøpte nye, da buksene ikke ville blitt brukt før de igjen var for store.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Da jeg veide 80 kilo brukte jeg str L. Det var litt trangt, men ikke ubehagelig. Nå veier jeg 70 kg og bruker fremdeles str L. Det er mye løsere, men ikke for stort i mine øyne. Jeg merker altså vektnedgangen, men jeg tenker ikke at jeg bør kjøpe nye klær helt enda. Str M er fremdeles for trangt for meg, synes jeg selv. Jeg får det på, det føles greit, men jeg synes ikke det ser greit ut.

Anonymkode: a03b4...86c

Og jeg veier 70 kg og bruker str S i bukser, det går jo ikke an å sammenligne på vekt.

Anonymkode: 48482...38c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått ned 8 kg til nå og buksene mine sitter nå ganske så løst. Passer nok helt fint en str. mindre enn tidligere. Men foreløpig velger jeg å vente med å kjøpe nye klær :) 

Skrevet

Da jeg gikk ned 30 kilo så var jeg str 42/44 på mitt tyngste og 38/40 på mitt laveste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...