Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min skal til fredag ta 15 mnd vaksinen, altså MMR vaksinen. Er det noen som vil dele sin erfaring med denne vaksinen? Hvordan var barnet rett etter vaksinen og fikk det noen bivirkninger?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av barna fikk bivirkninger☺️

Anonymkode: 36f48...bb4

• Liker 2
Skrevet

Ingen reaksjon etterpå

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

MMR vaksinen gir reaksjoner etter 1-2 uker. Vanlige vaksinereaksjoner som feber, irritasjon, trøtthet, men også utslett på hals og bryst kan opptre etter denne vaksinen. 

Anonymkode: 52788...e44

Skrevet

Hadde ikke noe reaksjon på noen av vaksinene her. 😊 Han var like fornøyd etter vaksinen som før. 😅

Skrevet

Merket ingenting her! Snydens fornærmet på HS i ca 45 sekunder etter stikket, men ellers helt som før :) Ingen reaksjoner hverken umiddelbart eller senere (som jeg merket alle fall).

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ingen av barna fikk bivirkninger☺️

Anonymkode: 36f48...bb4

Rucula skrev (7 timer siden):

Ingen reaksjon etterpå

FrøkenMånestråle skrev (7 timer siden):

Hadde ikke noe reaksjon på noen av vaksinene her. 😊 Han var like fornøyd etter vaksinen som før. 😅

boblevann skrev (7 timer siden):

Merket ingenting her! Snydens fornærmet på HS i ca 45 sekunder etter stikket, men ellers helt som før :) Ingen reaksjoner hverken umiddelbart eller senere (som jeg merket alle fall).

Det er godt å høre at de ikke fikk noen bivirkninger! 😁 Men har deres barn ikke hatt noen bivirkninger fra de tidligere vaksinene? For det har min.. 😩

AnonymBruker
Skrevet

Ingen reaksjon på den :) 

Anonymkode: 92389...9c8

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, hotfudge said:

Det er godt å høre at de ikke fikk noen bivirkninger! 😁 Men har deres barn ikke hatt noen bivirkninger fra de tidligere vaksinene? For det har min.. 😩

Min datter reagerte med høy feber på alle vaksinasjonene bortsett fra rotavirus. MMR var intet unntak, hovedforskjellen er at siden vaksinen inneholder levende svekket virus tar det lengre tid før reaksjonen kommer. Med de andre var det samme kveld, her tok det seks dager. Ingen reaksjoner samme dag annet enn at hun var sinna etter stikket.

Når reaksjonen først kom hadde hun igrunnen meslinglignende sykdom - høy feber i 3-4 dager (første kvelden så høy at vi måtte reise inn til barnesykehuset for en sjekk for å utelukke andre årsaker) og etterhvert også utslett. Men i motsetning til ekte meslinger er det ikke smittsomt og det er ingen sjanse for alvorlige komplikasjoner. Jeg vet ikke hvorfor hun får så sterke reaksjoner, men når hun kunne bli såpass syk av svekket meslingvirus er jeg veldig glad hun slipper å møte villvarianten.

Anonymkode: 63525...a8d

AnonymBruker
Skrevet

Sprøytestikket var som med de andre vaksinene. Et kjapt stikk og gråting noen minutter. 
Etter 10 dager kom feberen og røde prikker. Det gikk over på 3 dager😊 

Anonymkode: 48be3...400

Skrevet
hotfudge skrev (5 timer siden):

Ja rotavaksinen

AnonymBruker
Skrevet

Reagerte ikkje på nokon av vaksinene 🙂

Anonymkode: e7efb...d3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2021 den 9.56):

Sprøytestikket var som med de andre vaksinene. Et kjapt stikk og gråting noen minutter. 
Etter 10 dager kom feberen og røde prikker. Det gikk over på 3 dager😊 

Anonymkode: 48be3...400

Stikket er helt annet enn ved de andre vaksinene. Denne er ikke vond, slik de andre er. Noen få gråter, men det er som oftest fordi de er redd. 

Anonymkode: 40129...f70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...