AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Nettopp fått positiv test. Legen spør jo da om første dag av forrige menstruasjon, og hvor lang syklusen er.. Men den varierer.. Hva skal man da tenke? At lutealfasen skulle vært 14 dager? Er jo ikke så big deal, men samtidig lyst til å ha mest mulig rett termindato.. Anonymkode: 2c433...770
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 Du skal være ærlig. Endelig termindato får du først på OUL uansett. Anonymkode: db3b1...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Skrevet 5. april 2021 Når jeg ble gravid så hadde jeg ikke hatt mens på 3 mnd. Jeg merker når jeg har eggløsning. Så utifra den regnet legen at lutealfasen var 14 dager, og satt da mensdato 2 uker før der igjen.Han skrev notat om usikker mensermin pga uregelmessig syklus. Anonymkode: ee618...d4c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 Hvor lang var denne syklusen da? Altså der du fikk positiv test. Om den var på tre mnd ville jeg nok bedt om henvisning til tidlig ultralyd, men om den var f.eks 40 dager har det ikke noe å si. I verste fall blir OUL tatt for tidlig slik at du må tilbake. Jeg visste selv at min menstermin var omtrent ti dager feil, men jordmor forholdt seg til menstermin uansett. Anonymkode: 78401...14c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Skrevet 5. april 2021 Jeg hadde eggløsning på dag 30, så i alle mine papirer står det termin ca 2 uker før faktisk termin. Var på OUL i faktisk uke 17+5, hun trodde først det var litt tidlig, men det var det heldigvis ikke. Fødeplassen er også bestilt ut fra menstermin, men de sa det ikke hadde noe å si. Selv blir jeg bare litt irritert over at det står feil uke på helsekortet og sånn, når jeg hele tiden har visst hvilken uke jeg var i 😛 Neste gang vil jeg nok lyve og si siste mens 2 uker før EL. Anonymkode: e4dbb...e67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå