Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå kommet i en svært vanskelig situasjon som jeg gjerne skulle vært foruten. Jeg giftet meg med mannen for 2 år siden etter å ha vært samboere i 3 år før det. Jeg ble så glad når jeg fikk positiv test og gledet meg til å si det til mannen, men det ble alt annet enn hyggelig, nå truer han med å skille seg hvis jeg ikke tar abort for han vil ikke få barn enda sier han! 
vi har ikke planlagt å få barn men har vært enige i at skjer det så skjer det, men nå påstår han at det har vi aldri vært enige om, han går så langt som å påstå at jeg lyver om det.. 

jeg kan skjønne at det kan være litt stressende å få barn, men som kvinne mener jeg uansett at menn kommer veldig billig ut av det kontra oss kvinner. Jeg blir utrolig såret og lei meg for at det har blitt som det har blitt, og jeg må ærlig si at å bli i det ekteskapet her er uaktuelt for meg enten jeg tar abort eller ikke med mindre han unnskylder seg! 

jeg vet rett og slett ikke hva jeg vil, jeg vil såklart beholde barnet men på andre siden vil jeg heller tenke mer på barnet enn meg selv, det er nok kanskje best for barnets del å slippe å vokse opp med en far som kanskje ikke ønsker noe med det å gjøre? Jeg har selv vokst opp med en mor og far og vet derfor ikke hvordan det er å vokse opp med skilte foreldre og spesielt ikke pga krangel om en selv liksom. Jeg vil jo gi barnet den beste oppveksten jeg kan, og føler jeg ikke får gjort det slik det har blitt.

noen som har noen anbefalinger og komme med og gi råd om hva som er best, for meg er barnet viktigere enn meg selv!

jeg vil såklart ikke skilles, men slik det har blitt så kan ikke jeg være sammen med en slik mann han nå har vist seg til å være! Kunne ønske jeg aldri hadde møtt han

Anonymkode: b7d7f...c88

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det høres ut som en vanskelig situasjon. Jeg føler med deg. Jeg tror jeg hadde beholdt barnet og kvitta meg med mannen. For det er jo ønsket av deg? Hvor gamle er dere?

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Bruker som dere ikke var helt på samme side før du du ble gravid. Skjønner at det er sårende at han sier det han sier. Kan også forstå han hvis han ikke er klar for barn. Synes dere skal prøve å snakke så mye sammen som mulig nå og prøve å møte hverandre på halvveien før dere bestemmer dere for noe som helst. 

Anonymkode: 2a911...442

• Liker 1
Skrevet

Lyver om det faktisk. Eg tenkjer at han faktisk føler seg lurt, følelsen er der sjølv om det ikkje er sant. Ingen har på ein måte patent på virkelegheita, for han er det sant. For han så vart du gravid utan å ha han med på laget. Kor mykje var han med på prøvinga sånn eigentlig? Det er uansett 100% hans ansvar også, har man sex utan beskyttelse så kan det bli barn av det. Det burde han vita. Men det er synd at dere ikkje laga eit barn sammen, der begge var involverte i den psykiske prosessen rundt det. Og faktisk planla det ordentlig i lag.

Eg vil råda deg til å gi detta tid. Ikkje forhast deg, tenk deg litt om og gi han litt tid til å fordøye. Det er ikkje romantisk, men sånn er det no av og til. Du vil snart få masse svar om å skilja deg og ta abort, berre vent.

• Liker 5
Skrevet

Spørsmålet er: Vil du klare å fortsette å være gift med en mann som tvang deg til å ta abort? 

• Liker 46
Skrevet

Wow... denne river..hva om dette barnet er det eneste naturen kommer til å gi deg? Menn finns det flust av og særlig usympatiske duster som mannen din

Skrevet

Jeg ville snarest bestilt time til parterapi for å få visshet i om dette er en stressreaksjon eller noe han faktisk mener. Hvis det er en stressreaksjon kan man jobbe seg gjennom det, men jeg ville nok for evig og alltid hatt en liten utrygghet og uro i forholdet. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kvittet meg med barnet og beholdt mannen. Man kan alltid få barn igjen senere når dere er eldre.

Anonymkode: 550ed...b57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, mammahjarte said:

Kor mykje var han med på prøvinga sånn eigentlig? Det er uansett 100% hans ansvar også, har man sex utan beskyttelse så kan det bli barn av det. Det burde han vita. Men det er synd at dere ikkje laga eit barn sammen, der begge var involverte i den psykiske prosessen rundt det. Og faktisk planla det ordentlig i lag.

men altså...det kan man jo ikke alltid? Blir mange barn til uten at man planlegger det fra den ene eller andre siden. Ser poenget ditt men ønsker å understreke det.

Anonymkode: 537fb...83a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

hvor gamle er dere ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta han på ordet på skilsmissen og behold barnet. Anmeld om oppførselen blir verre.

Anonymkode: 0148e...c02

• Liker 15
Skrevet

Ekteskapet deres er vel ganske over uansett om du tar abort eller ei. Behold barnet, så får mannen avgjøre hva han vil. Bli eller gå.

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Rucula said:

Spørsmålet er: Vil du klare å fortsette å være gift med en mann som tvang deg til å ta abort? 

Dette er et spørsmål, et annet er om du vil påtvinge mannen å få et barn han ikke ønsker. Begge deler er gyldige spørsmål som det bør grunnes over. Og det viktigste av alle, vil du få et barn som vokser opp med en far som ikke ønsket det? Det er barnets beste som bør komme i fokus.

Anonymkode: 0227e...1b3

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

men altså...det kan man jo ikke alltid? Blir mange barn til uten at man planlegger det fra den ene eller andre siden. Ser poenget ditt men ønsker å understreke det.

Ja definitivt. Det berre virker som han ikkje tenkte på beskyttelse og at ho ønska å bli gravid fordi han sikkert ikkje hadde noko i mot det fordi han ikkje tenkte på beskyttelse heller. Så plutselig var det nøye likevel, alvorlig men sikkert vanlig kommunikasjonsvikt i forhold.

Det kan faktisk henda han snur, når han er over sjokkfasen og kjem inn i bearbeidelsesfasen. Det var ein grunn til at dei gifta seg, alt det kan ikkje væra borte på grunn av ein graviditet. Enig i den som kom med forslag til parterapi, det er sikkert veldig lurt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
mammahjarte skrev (1 minutt siden):

Ja definitivt. Det berre virker som han ikkje tenkte på beskyttelse og at ho ønska å bli gravid fordi han sikkert ikkje hadde noko i mot det fordi han ikkje tenkte på beskyttelse heller. Så plutselig var det nøye likevel, alvorlig men sikkert vanlig kommunikasjonsvikt i forhold.

Det kan faktisk henda han snur, når han er over sjokkfasen og kjem inn i bearbeidelsesfasen. Det var ein grunn til at dei gifta seg, alt det kan ikkje væra borte på grunn av ein graviditet. Enig i den som kom med forslag til parterapi, det er sikkert veldig lurt.

Ts skrev "vi har ikke planlagt å få barn men har vært enige i at skjer det så skjer det, men nå påstår han at det har vi aldri vært enige om, han går så langt som å påstå at jeg lyver om det.. "

Anonymkode: c3c82...7e8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde kvittet meg med barnet og beholdt mannen. Man kan alltid få barn igjen senere når dere er eldre.

Anonymkode: 550ed...b57

Det kan en ikke si så sikkert. 

Anonymkode: f75e4...68c

• Liker 20
Skrevet

At fyren stiller ultimatum lover ikke godt for relasjonen uansett da.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ts skrev "vi har ikke planlagt å få barn men har vært enige i at skjer det så skjer det, men nå påstår han at det har vi aldri vært enige om, han går så langt som å påstå at jeg lyver om det.. "

Det virker ikkje som han husker virkeligheten på den måten. Det er hennas perspektiv. Eg trur ikkje noen lyver, det er tolkning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville valgt å gå fra mannen og å beholde barnet. Den mannen virker veldig usympatisk. Det er svært dårlig gjort av han å lyve.

Ja, hvis han ikke beklager oppførselen og at reaksjonen var pga stress eller sjokk liksom så kan ikke jeg leve med han mer hverken med eller uten barn. Jeg skrev nok litt utydelig, jeg sitter og gråter og er ikke helt meg selv nå

Kvinne87Rogaland skrev (4 minutter siden):

Huff, det høres ut som en vanskelig situasjon. Jeg føler med deg. Jeg tror jeg hadde beholdt barnet og kvitta meg med mannen. For det er jo ønsket av deg? Hvor gamle er dere?

Takk ❤️ 
ja, slik det nå har blitt så er det mitt ønske, jeg kan ikke leve med en slik mann lenger. Jeg er 27 og han 32 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker som dere ikke var helt på samme side før du du ble gravid. Skjønner at det er sårende at han sier det han sier. Kan også forstå han hvis han ikke er klar for barn. Synes dere skal prøve å snakke så mye sammen som mulig nå og prøve å møte hverandre på halvveien før dere bestemmer dere for noe som helst. 

Anonymkode: 2a911...442

Vi hadde snakket om det, men vi har ikke gjort noe for å øke sjansene for barn, men vi har vært enige om at skjer det så skjer det og at vi skal beholde

mammahjarte skrev (3 minutter siden):

Lyver om det faktisk. Eg tenkjer at han faktisk føler seg lurt, følelsen er der sjølv om det ikkje er sant. Ingen har på ein måte patent på virkelegheita, for han er det sant. For han så vart du gravid utan å ha han med på laget. Kor mykje var han med på prøvinga sånn eigentlig? Det er uansett 100% hans ansvar også, har man sex utan beskyttelse så kan det bli barn av det. Det burde han vita. Men det er synd at dere ikkje laga eit barn sammen, der begge var involverte i den psykiske prosessen rundt det. Og faktisk planla det ordentlig i lag.

Eg vil råda deg til å gi detta tid. Ikkje forhast deg, tenk deg litt om og gi han litt tid til å fordøye. Det er ikkje romantisk, men sånn er det no av og til. Du vil snart få masse svar om å skilja deg og ta abort, berre vent.

Nei han kan ikke føle seg lurt når vi har snakket om det, hvis han hadde sakt han ikke ønsket barn hadde aldri jeg giftet meg med han. Hvis han absolutt ikke skulle ha barn måtte han brukt kondom

Rucula skrev (2 minutter siden):

Jeg skrev nok litt utydelig pga jeg gråter og er i sorg. Nei, jeg kan ikke være gift med han mer hverken med eller uten barn med mindre han unnskylder seg og gir god grunn for oppførselen sin. Skulle muligens brukt mer tid på innlegget, men er så stresset og lei meg nå.

ABM skrev (2 minutter siden):

Wow... denne river..hva om dette barnet er det eneste naturen kommer til å gi deg? Menn finns det flust av og særlig usympatiske duster som mannen din

Det er det jeg også er redd for, men vil ikke være så ego og skal ha et barn som ikke vil få et bra liv hvis faren ikke vil ha noe med barnet å gjøre. Hvis jeg kun hadde tenkt på meg selv så hadde jeg beholdt barnet 

Anonymkode: b7d7f...c88

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...