Fru Uperfekt Skrevet 5. april 2021 #21 Skrevet 5. april 2021 Visum skrev (2 timer siden): Jeg visste ikke at Polen har områder der det er forbudt for LHBT-folk. TV2 skriver nå at Polen har områder der skeive personer ikke har adgang til områder, dermed er det LHBT-frie områder. Selv synes jeg det er forkastelig. Hva synes du om det og visste du om dette? Syns det er feil, men har visst det relativt lenge. De Østblokken generelt er mer anti homofili enn vestblokken 2
Fiskegrateng Skrevet 5. april 2021 #22 Skrevet 5. april 2021 8 minutter siden, herzeleid said: Foruroligende utvikling og absurd at det skjer såpas nært. Jeg synes likevel ikke artikkelen var så veldig informativ med tanke på hva dette innebærer, og ut fra det jeg finner på wikipedia virker ikke gjengivelsen du gir her å være helt riktig. Slik jeg tolker det er det snakk om erklæringer som uttrykker uvilje mot en påstått "LGBT-ideologi", og kan brukes til å nekte pride-parader og lignende. Ikke at mennesker som er homofile ikke har lov til å oppholde seg der. https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT-free_zone Jeg har også forstått det på den måten. At det er mer idologisk erklæring fra ekstremister (noe som er sprøtt selvfølgelig), men det er ikke slik at homofile ikke kan oppholde seg der. Har fått inntrykk at Polen er et veldig delt land for tiden: godt utdannede, yngre mennesker som ønsker moderne Polen på den ene siden og konservative, religiøse bygdetullinger på den andre 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. april 2021 #23 Skrevet 5. april 2021 Tragisk at det fortsatt er slik enkelte steder.
Gjest wanderer Skrevet 5. april 2021 #24 Skrevet 5. april 2021 (endret) Milky skrev (4 timer siden): Nei egt ikke. Jeg opplever hvertfall ikke at det er pga religion. Jeg kommer selv fra søramerika, ikke religiøs familie, men fikk veldig tydelig beskjed fra jeg var liten at jeg ikke måtte finne på å være gay, for da ville jeg fått bank. Tror det handler om kultur egt Ikke Brasil diskriminering mot LGBT der er faktisk forbudt selv med den gærningen Bolsenaro med makten. Bilde er fra Sau Paulos gay pride parade som er verdens største gay pride parade Endret 5. april 2021 av wanderer
_popcorn_ Skrevet 6. april 2021 #25 Skrevet 6. april 2021 Ryddet for nedsettende innlegg og brukerangrep, og svar til det. _popcorn_, mod
Sylveon Skrevet 9. april 2021 #26 Skrevet 9. april 2021 Visum skrev (På 5.4.2021 den 21.03): Jeg visste ikke at Polen har områder der det er forbudt for LHBT-folk. TV2 skriver nå at Polen har områder der skeive personer ikke har adgang til områder, dermed er det LHBT-frie områder. Selv synes jeg det er forkastelig. Hva synes du om det og visste du om dette? Ja, jeg visste om det. Det har vært mye mediedekning om det, i tillegg som en annen nevner så styrer den katolske kirken i Polen. Det betyr at rettigheter til at blant annet homofile har blitt innskrenket. De er også kjent for å ta i mot et fåtall av flyktninger og de har ekstra stor motvilje dersom flyktningene er muslimske. Abortloven i Polen - (er fra oktober i fjor, i Aftenposten) Jeg syns også det er forkastelig. Religion overstyrer personlig frihet og folk settes i bås for grunner som de ikke kan noe for. Hannah80 skrev (På 5.4.2021 den 23.25): Var visse områder i Oslo man fikk ropt stygge ting etter seg, hvis kjæresten min og jeg leide hverandre. Dette er for såvidt sant. Det er er visse steder i Oslo der man vil oppleve det. 1
altius Skrevet 9. april 2021 #27 Skrevet 9. april 2021 Hva skjer den gangen Polen vinner Eurovision? Den største gay-happening i året og må da arrangeres i Polen..
Laraa Skrevet 9. april 2021 #28 Skrevet 9. april 2021 Visum skrev (På 5.4.2021 den 21.08): Jeg trodde Polen var "nøytralt" land når det gjelder LHBT-folk. Dette var bokstavelig talt overraskende for min del. Når der gjelder Sør-Amerika, så betyr det vel at det er religion som står i veien. Homofili, abort, kvinners rettigheter . Polen går baklengs inn i framtiden. Ikke rart de næmest flykter til andre steder i Europa 2
Nicathv Skrevet 10. april 2021 #29 Skrevet 10. april 2021 Fru Uperfekt skrev (På 5.4.2021 den 23.27): Syns det er feil, men har visst det relativt lenge. De Østblokken generelt er mer anti homofili enn vestblokken Det har ikke eksistert en østblokk eller en vestblokk på over 30 år, blokkene forsvant da Sovjetunionen og dens dukkeregimer i øst- og sentraleuropeiske land forsvant. Sylveon skrev (12 timer siden): Ja, jeg visste om det. Det har vært mye mediedekning om det, i tillegg som en annen nevner så styrer den katolske kirken i Polen. Det betyr at rettigheter til at blant annet homofile har blitt innskrenket. De er også kjent for å ta i mot et fåtall av flyktninger og de har ekstra stor motvilje dersom flyktningene er muslimske. Abortloven i Polen - (er fra oktober i fjor, i Aftenposten) Jeg syns også det er forkastelig. Religion overstyrer personlig frihet og folk settes i bås for grunner som de ikke kan noe for. Dette er for såvidt sant. Det er er visse steder i Oslo der man vil oppleve det. Homofile i Polen har ikke fått sine rettigheter innskrenket - de har aldri hatt dem. altius skrev (12 timer siden): Hva skjer den gangen Polen vinner Eurovision? Den største gay-happening i året og må da arrangeres i Polen.. Det er mange polakker som ikke er homofobe, og i de store byene er de åpensinnede i flertall. Befolkningen som helhet er omtrent delt på midten, med mest trangsynthet på bygda, i øst og i sør. 3
Gardinella Skrevet 10. april 2021 #30 Skrevet 10. april 2021 Antar de fokuserer mer på å skjerme barn. 1
_popcorn_ Skrevet 11. april 2021 #31 Skrevet 11. april 2021 Ryddet for avsporing og svar til det. _popcorn_, mod
Gjest trollmannen Skrevet 11. april 2021 #32 Skrevet 11. april 2021 Laraa skrev (På 9.4.2021 den 15.43): Homofili, abort, kvinners rettigheter . Polen går baklengs inn i framtiden. Ikke rart de næmest flykter til andre steder i Europa Samme skjer i Ungarn under Victor Orban sin ledelse en hel generasjon med unge har flyktet landet og de aller fleste har ingen planer om å returnere.
Capt. Obvious Skrevet 11. april 2021 #33 Skrevet 11. april 2021 Polen er dessverre på vei tilbake i tid igjen, tilbake til en tilværelse bak et nytt mentalt jernteppe. For de som har fulgt med, så skyldes det i noen grad den konservative regjeringen Polen har hatt de siste årene, at man nå har innført homofrie områder overrasker meg ikke det spøtt. 1
Djungelvrål Skrevet 13. april 2021 #34 Skrevet 13. april 2021 Polen er hvor Norge var for 100 år siden, de ligger bare etter 1
_popcorn_ Skrevet 13. april 2021 #35 Skrevet 13. april 2021 Ryddet for kommentar til moderering. _popcorn_, mod
hlidskjalf Skrevet 17. april 2021 #36 Skrevet 17. april 2021 Imponerende stor konsensus her. Vidåpne dører skal slås inn. Polen forbyr lgbt-propaganda i visse områder. Hjelpe og trøste. Det vi heller burde snakke om er hvorfor så mange blir homofile eller får andre avvikende oppfatninger om eget kjønn for tiden. Jeg tror ikke dette nødvendigvis er noe positivt tegn på hvilken retning samfunnet har tatt de siste tiårene, uten at jeg har noe som helst i mot disse menneskene personlig. 1
asterix Skrevet 17. april 2021 #37 Skrevet 17. april 2021 Det er fortsatt en uendelig mye større del av verden hvor homofili er fullstendig uakseptabelt og hvor det er direkte livsfarlig å stå fram som homofil enn hvor homofile kan leve trygge åpne liv. https://www.asherfergusson.com/lgbtq-travel-safety/
Jdz Skrevet 17. april 2021 #38 Skrevet 17. april 2021 hlidskjalf skrev (58 minutter siden): Imponerende stor konsensus her. Vidåpne dører skal slås inn. Polen forbyr lgbt-propaganda i visse områder. Hjelpe og trøste. Det vi heller burde snakke om er hvorfor så mange blir homofile eller får andre avvikende oppfatninger om eget kjønn for tiden. Jeg tror ikke dette nødvendigvis er noe positivt tegn på hvilken retning samfunnet har tatt de siste tiårene, uten at jeg har noe som helst i mot disse menneskene personlig. Tror ikke det er så mye å snakke om egentlig. Jeg finner ikke tall noe sted på at andelen homofile har økt. Det er fortsatt snakk om en veldig liten andel av befolkningen. Kan du dokumentere denne påstanden? Det er imidlertid mer åpenhet rundt å være homofil og flere tør være åpen om legningen sin i dag. Jeg tror heller ikke homofil er noe man blir, men noe man er. Seksuell tiltrekning kan kanskje være flytende, men det er ingen som tyder på at det er noe man blir som følge av ytre påvirkning eller bevisste valg. 1
hlidskjalf Skrevet 17. april 2021 #39 Skrevet 17. april 2021 (endret) Jdz skrev (7 timer siden): Tror ikke det er så mye å snakke om egentlig. Jeg finner ikke tall noe sted på at andelen homofile har økt. Det er fortsatt snakk om en veldig liten andel av befolkningen. Kan du dokumentere denne påstanden? Det er imidlertid mer åpenhet rundt å være homofil og flere tør være åpen om legningen sin i dag. Jeg tror heller ikke homofil er noe man blir, men noe man er. Seksuell tiltrekning kan kanskje være flytende, men det er ingen som tyder på at det er noe man blir som følge av ytre påvirkning eller bevisste valg. Jeg vil tro mye kan forklares med oppveksten i de første leveårene. Ofte har mange (ikke alle) homofile hatt manglende farsfigur og/eller blitt utsatt for omsorgssvikt. Det kan også være forhold i fosterlivet som feks ulike østrogener osv. Det kan selvfølgelig være rent genetiske årsaker i tillegg, men neppe utelukkende. Da skulle vi isåfall sett homofili mye mer utbredt i alle slags samfunn til alle tider. Blant jegere og sankere i steinalderen, mer primitive sivilisasjoner, blant andre dyrearter osv. Vi observerer enkelte forekomster, men ikke i nærheten av hva vi ser i det moderne vesten de siste 40-50 årene. Endret 17. april 2021 av hlidskjalf
Jdz Skrevet 17. april 2021 #40 Skrevet 17. april 2021 hlidskjalf skrev (6 minutter siden): Jeg vil tro mye kan forklares med oppveksten i de første leveårene. Ofte har mange (ikke alle) homofile hatt manglende farsfigur og/eller blitt utsatt for omsorgssvikt. Det kan også være forhold i fosterlivet som feks ulike østrogener osv. Det kan selvfølgelig være rent genetiske årsaker i tillegg, men neppe utelukkende. Da skulle vi isåfall sett homofili mye mer utbredt i alle slags samfunn til alle tider. Blant jegere og sankere i steinalderen, mer primitive sivilisasjoner, blant andre dyrearter osv. Vi observerer enkelte forekomster, men ikke i nærheten av hva vi ser i det moderne vesten de siste 40-50 årene. Har du noe underlag for dette? Jeg har prøvd å finne statistikk eller forskning som underbygger påstandene dine, men jeg greier ikke å finne noe som er relevant. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå