Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg visste ikke at Polen har områder der det er forbudt for LHBT-folk. TV2 skriver nå at Polen har områder der skeive personer ikke har adgang til områder, dermed er det LHBT-frie områder.

Selv synes jeg det er forkastelig.

Hva synes du om det og visste du om dette?

Endret av Visum
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er forkastelig ja...visste ikke om Polen men vet at i store deler av Sør-Amerika så blir du hvertfall banket og muligens drept for å være homofil. 

• Liker 2
Skrevet
Milky skrev (1 minutt siden):

Er forkastelig ja...visste ikke om Polen men vet at i store deler av Sør-Amerika så blir du hvertfall banket og muligens drept for å være homofil. 

Jeg trodde Polen var "nøytralt" land når det gjelder LHBT-folk. Dette var bokstavelig talt overraskende for min del.

Når der gjelder Sør-Amerika, så betyr det vel at det er religion som står i veien.

• Liker 1
Skrevet

Polen har flere kirker pr mål enn noe annet land. Det er grunnen. Pratet med en polsk medarbeider og hun sa at landet er veldig delt mellom konservativ og progressiv holdning.

• Liker 2
Skrevet
Visum skrev (1 minutt siden):

Jeg trodde Polen var "nøytralt" land når det gjelder LHBT-folk. Dette var bokstavelig talt overraskende for min del.

Når der gjelder Sør-Amerika, så betyr det vel at det er religion som står i veien.

Nei egt ikke. Jeg opplever hvertfall ikke at det er pga religion. Jeg kommer selv fra søramerika, ikke religiøs familie, men fikk veldig tydelig beskjed fra jeg var liten at jeg ikke måtte finne på å være gay, for da ville jeg fått bank. Tror det handler om kultur egt

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke veldig overraskende. Vil tro at samme holdninger gjelder over store deler av Øst Europa, med Russland som forbilde og nettopp religion som bakteppe. 

• Liker 2
Skrevet

Se det i sammenheng med abortloven som de innskrenket ytterligere, for ikke så lenge siden. 

• Liker 6
Skrevet
Javeljavel skrev (Akkurat nå):

Polen har flere kirker pr mål enn noe annet land. Det er grunnen. Pratet med en polsk medarbeider og hun sa at landet er veldig delt mellom konservativ og progressiv holdning.

Hva mener du med progressiv holdning? 

Skrevet
Visum skrev (3 minutter siden):

Det gjelder Polen. Der styrer den katolske kirken. 

• Liker 5
Skrevet

Ja, jeg visste om dette, det har jo vært stor mediedekning av dette i morske medier de siste årene, sammen med abortlovene. 

Jeg synes det er forkastelig. 

• Liker 9
Skrevet
Herlighet skrev (1 minutt siden):

Se det i sammenheng med abortloven som de innskrenket ytterligere, for ikke så lenge siden. 

Vil det si at Polen går mot mer nasjonalkonservativ retning nå? Med tanke på abortlov og nå med homofil-frie soner?

Hva mener de om ikke-vestlig innvandrere? F.eks tar de imot flyktninger?

• Liker 2
Skrevet
CorvusCorax skrev (2 minutter siden):

Det gjelder Polen. Der styrer den katolske kirken. 

Dette visste jeg ikke. 

I følge det jeg kan huske så var det Irland som hadde strenge abortlov. Der hadde den katolske kirken stor innflytningen. 

Hvor innflytelse har den katolske kirken i polen?

Skrevet
Visum skrev (Akkurat nå):

Dette visste jeg ikke. 

I følge det jeg kan huske så var det Irland som hadde strenge abortlov. Der hadde den katolske kirken stor innflytningen. 

Hvor innflytelse har den katolske kirken i polen?

De fleste land som er styrt av katolsk tro har strenge abortlover. 

• Liker 2
Skrevet

Tja, se på bibelbeltet i Norge. Kanskje ikke man roper like høyt om det, men finnes områder i Norge hvor LHBT overhodet ikke er like akseptabelt som ellers i landet.

Skrevet
Nightcrawler skrev (Akkurat nå):

Tja, se på bibelbeltet i Norge. Kanskje ikke man roper like høyt om det, men finnes områder i Norge hvor LHBT overhodet ikke er like akseptabelt som ellers i landet.

De er veldig små, om jeg ikke tar feil eller tar jeg feil?

Skrevet
8 minutter siden, Visum said:

Hva mener du med progressiv holdning? 

Folk som er dor forandring av samfunnet. Konservative ønsker og bevare ting slik det er.

Skrevet (endret)
Visum skrev (10 minutter siden):

Vil det si at Polen går mot mer nasjonalkonservativ retning nå? Med tanke på abortlov og nå med homofil-frie soner?

Hva mener de om ikke-vestlig innvandrere? F.eks tar de imot flyktninger?

Det kan definitivt se sånn ut. Dette gjelder de aller fleste land som er katolske og som ikke må ta i mot all verdens av flyktninger. Jeg har ikke tallene, men Polen er et av de landene som har tatt i mot færrest. Finland er også et nasjonalkonservativt land som ikke har tradisjon for å ta i mot flyktninger, de er dog langt mer moderne i måten å tenke på hva gjelder kvinner og deres rettigheter. 

Kirkens/religionens makt i et land er ofte sammenfallende med hvor stor andel av befolkningen som er religiøse, naturlig nok. 

Endret av Herlighet
  • Liker 1
Skrevet
Herlighet skrev (21 minutter siden):

Det kan definitivt se sånn ut. Dette gjelder de aller fleste land som er katolske og som ikke må ta i mot all verdens av flyktninger. Jeg har ikke tallene, men Polen er et av de landene som har tatt i mot færrest. Finland er også et nasjonalkonservativt land som ikke har tradisjon for å ta i mot flyktninger, de er dog langt mer moderne i måten å tenke på hva gjelder kvinner og deres rettigheter

Kirkens/religionens makt i et land er ofte sammenfallende med hvor stor andel av befolkningen som er religiøse, naturlig nok. 

Da lærte jeg noe nytt idag.

Skrevet
Visum skrev (2 timer siden):

Jeg visste ikke at Polen har områder der det er forbudt for LHBT-folk. TV2 skriver nå at Polen har områder der skeive personer ikke har adgang til områder, dermed er det LHBT-frie områder.

Selv synes jeg det er forkastelig.

Hva synes du om det og visste du om dette?

Foruroligende utvikling og absurd at det skjer såpas nært. Jeg synes likevel ikke artikkelen var så veldig informativ med tanke på hva dette innebærer, og ut fra det jeg finner på wikipedia virker ikke gjengivelsen du gir her å være helt riktig. Slik jeg tolker det er det snakk om erklæringer som uttrykker uvilje mot en påstått "LGBT-ideologi", og kan brukes til å nekte pride-parader og lignende. Ikke at mennesker som er homofile ikke har lov til å oppholde seg der. 

https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT-free_zone

• Liker 3
Skrevet
Nightcrawler skrev (2 timer siden):

Var visse områder i Oslo man fikk ropt stygge ting etter seg, hvis kjæresten min og jeg leide hverandre. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...