Gå til innhold

Hatt keisersnitt. Smerter ved arret som kommer og går..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg gikk gjennom et haste keisersnitt. For 2 uker siden og fikk beskjed av lege om at det ville ta hvertfall 6 uker før  ting var litt bedre. Jeg sliter også med venstre side av brystvorten når jeg ammer hvor det stikker skikkelig når baby tar tak. Blør fremdeles og har smerter i nedre del av magen. Er jeg den eneste som har det sånn akkurat nå? Jeg sliter veldig dere.. Har ikke så mange og snakke om dette om. Skal innom jordmor til uka for og ha noen samtaler. Hvor lenge varte smertene hos dere som gjennomgikk keisersnitt?

Setter pris på alle svar 🌸

Anonymkode: c6f3d...fc9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor vondt har du da, bare litt øm eller ordentlig vondt? Jeg hadde hastekeisersnit for 6 mnd siden. Jeg var i veldig god form etter én uke, men det var vondt hvis jeg fikk press på arret, som f.eks hvis babyen sparket der eller jeg gikk med trange bukser. Jeg kjenner fortsatt noe ømhet i arret ved berøring. Jeg fungerte som sagt normalt fra ca. én uke etter keisersnittet, men jeg kunne nok ikke lagt ut på joggetur etc på en god stund, for større belastninger tar det en tid før man kan utsette seg for. Renselsen kan vare like lenge selv om du har hatt hastekeisersnitt, du blør bare ikke like mye i starten fordi de fjerner en del blod under operasjonen. 

Anonymkode: b1e96...f8f

AnonymBruker
Skrevet

Det er gjentakende smerter. Nesten som rier rett over bekkenet og ved arret. Har veldig vondt når baby også sparker der ja eller kommer borti. Jeg syntes det er så tungt akkurat nå. Jeg sliter så mye med og forstå hvordan alt skjedde så fort. Jeg blør også ja. Ikke mye men met som slim. Kommer i forskjellige farger. Føler meg bare veldig sårbar akkurat nå. 

Skrevet

Jeg har tatt ks 2 ganger. 
Jeg vil si at det tok 6 uker før jeg følte meg litt som meg selv igjen. 2 uker er veldig kort tid. 
Det er viktig at du slapper nok av, la kroppen få tid til å heles. Sov når baby sover, la mannen ta husarbeidet osv.

Gratulerer med baby :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (1 minutt siden):

Jeg har tatt ks 2 ganger. 
Jeg vil si at det tok 6 uker før jeg følte meg litt som meg selv igjen. 2 uker er veldig kort tid. 
Det er viktig at du slapper nok av, la kroppen få tid til å heles. Sov når baby sover, la mannen ta husarbeidet osv.

Gratulerer med baby :) 

Tusen takk. På gråten av så hyggelig melding.  Jeg er absolutt ikke aleine om dette nei men det er så innmari tungt akkurat nå. Jeg går nesten ikke ut heller for å unngå og få brystbetennelse og bli noe særlig mere syk enn det jeg allerede er. Ja han gjør sitt beste men er ikke så lett når han også må på jobb. Føler meg så ensom. Så aleine i dette her. Som om jeg sitter i en boble som aldri sprekker. Jeg teller nesten sekundene og minuttene for og kjenne på mer kjærlighet for babyen min og for og kjenne på at det hele virkelig var verdt det.. Jeg vil jo ha hvertfall en eller to til men vet jo ikke om jeg kan bli gravid igjen heller etter alt som nå har vært.. Jeg føler meg så uheldig as dere.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk. På gråten av så hyggelig melding.  Jeg er absolutt ikke aleine om dette nei men det er så innmari tungt akkurat nå. Jeg går nesten ikke ut heller for å unngå og få brystbetennelse og bli noe særlig mere syk enn det jeg allerede er. Ja han gjør sitt beste men er ikke så lett når han også må på jobb. Føler meg så ensom. Så aleine i dette her. Som om jeg sitter i en boble som aldri sprekker. Jeg teller nesten sekundene og minuttene for og kjenne på mer kjærlighet for babyen min og for og kjenne på at det hele virkelig var verdt det.. Jeg vil jo ha hvertfall en eller to til men vet jo ikke om jeg kan bli gravid igjen heller etter alt som nå har vært.. Jeg føler meg så uheldig as dere.. 

Jeg forstår det ❤️. Men du må huske at det er bare 2 uker siden du har født, hormonene dine løper løpsk nå! Det er veldig vanlig å få perioder med sterk følelse av nedstemthet rett etter fødsel.. de kaller det babyblues eller barseltårer. 

Gi deg selv tid! Plei deg selv godt! Vær snill mot deg selv! 
Om noen uker vil ting bli mye bedre! Jeg lover!  Og hvis du ikke føler deg bedre så må du love meg å fortelle helsesøster om hvordan du føler det, for da kan det hende du har fødselsdepresjon.  Og det er heller ingenting å skamme seg for. Det finnes god hjelp å få! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det blir bedre ❤️ Så fint at du skal til jordmor for samtale, det vil nok hjelpe litt. 

Gratulerer så mye med den lille. Du er en god mamma, og ting blir garantert lettere snart. Første ukene er overveldende, og med smerter i tillegg, kan det bli mye. Lykke til videre. 

Anonymkode: 95a64...9f7

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk dere alle ❤️❤️❤️

Setter utrolig pris på det 🥰🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir bedre ❤️ Så fint at du skal til jordmor for samtale, det vil nok hjelpe litt. 

Gratulerer så mye med den lille. Du er en god mamma, og ting blir garantert lettere snart. Første ukene er overveldende, og med smerter i tillegg, kan det bli mye. Lykke til videre. 

Anonymkode: 95a64...9f7

Helt målløs over hvor mye det hjelper og få en positiv melding..  Alle tekstet og skrev i starten med gratulasjoner. Jeg gjør alt jeg kan på tross av smertene  blødningene og følelsene mine så gjør jeg alt for at han skal ha det bra i armene mine 

AnonymBruker
Skrevet

Det blir bedre! Jeg hadde også en helt fryktelig tid etter KS, når jeg ser tilbake nå vet jeg at jeg har omtrent aldri følt meg så sjuk noen gang, jeg hadde så mye smerter og elendig allmenntilstand, alt var vondt og jeg hadde egentlig bare lyst til å ligge helt, helt stille. Det går jo ikke med baby, og søvn får man heller ikke mye av. Men det går over, to uker er kort tid og du er fortsatt midt i det verste. Det blir bedre, snart! Og så går det helt over til slutt, men det tar litt lenger tid. Du er flink og god mamma for det lille, nye rare mennesket ditt, du blir mer og mer kjent med baby etterhvert. Snart begynner baby å smile og kommunisere mer med deg, da får du litt mer feelingen på hvem det er 😊

Anonymkode: 27c62...fe6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. 

Jeg gikk gjennom et haste keisersnitt. For 2 uker siden og fikk beskjed av lege om at det ville ta hvertfall 6 uker før  ting var litt bedre. Jeg sliter også med venstre side av brystvorten når jeg ammer hvor det stikker skikkelig når baby tar tak. Blør fremdeles og har smerter i nedre del av magen. Er jeg den eneste som har det sånn akkurat nå? Jeg sliter veldig dere.. Har ikke så mange og snakke om dette om. Skal innom jordmor til uka for og ha noen samtaler. Hvor lenge varte smertene hos dere som gjennomgikk keisersnitt?

Setter pris på alle svar 🌸

Kjære vene. 

Jeg blødde i mengder i 6 uker etter keisersnitt, jeg lå på sykehuset i en uke, jeg fikk såre brystvorter som var helt grusomt og det ene brystet ville aldri tømmes ordentlig. Såret verket og måtte tapes i minst åtte uker. Seks uker er vel et absolutt minimum, etter to uker var jeg fortsatt zombie. Smerter og nedsatt bevegelighet hadde jeg mye lenger enn to uker. 

Det er normalt. Jeg kom meg ikke sånn nogenlunde før etter tre måneder, men det var først etter ti måneder jeg følte meg helt som før. To uker er ingenting. Noen burde ha fortalt deg dette. 💕

Anonymkode: b090c...7fa

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen andre enn mannen din som kan komme å være litt hos deg? En venninne eller familie? Du har nettopp hatt en stor operasjon, og det tar tid å komme seg etter keisersnitt. Jeg har hatt tre stykker, og kan virkelig skrive under på at det tar tid. 
Jeg leser det slik at dette er det første barnet ditt? For det er jo også en enorm omveltning. Det tar også tid å venne seg til det. Jeg håper du klarer å formidle disse tankene til jm når du skal dit, for jeg tenker at det er kort vei fra der du er nå og en fødselsdepresjon. Barseltårer er vanlig, men hvis du ikke opplever bedring i humøret innen noen uker bør du få oppfølging for det. Og det med morsfølelsen... det kommer etterhvert, og ikke la andre definere hva morsfølelse er for deg. Jeg ble ikke bevisst at jeg hadde morskjærlighet for min førstefødte før babyen var fire mnd. Og da hadde jeg nok hatt det hele vegen, men jeg gikk og venta på den overveldende kjærligheten til babyen som folk snakket om. Det hadde ikke jeg. Jeg var sliten og lei meg fordi det ble uplanlagt keisersnitt. Hadde vondt i såret og klarte ikke så godt ammingen. I alt det kaoset klarte jeg ikke finne glede i babyen. Men det kom etterhvert. 
Sender deg en stor klem ts, dette vil gå bra 💕

Anonymkode: 99d68...80f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...