AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Jeg skal flytte om en liten stund, og det meste er rimelig enkelt. Det vanskelige er at jeg har ca 40 inneplanter som selvsagt skal med i lasset. Det er planter av forskjellig størrelse og skjørhet kan du si, og jeg er usikker på hvordan de vil takle bilturen. Det er snakk om noen timer i bil. Er ikke særlig bekymra for temperaturen, men har noen tips til hvordan man kan pakke inn plantene så jeg kan være trygg på at de står stabilt og ikke knekker underveis? Evt hvor jeg kan få tak i materiale til dette. Har vurdert å pakke inn i papir, litt som når man kjøper nye planter Anonymkode: a2ab4...bdd
Leo Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 Jeg sendte en ladning planter med på biltur nå før påske og da puttet jeg tre - fire solide plantepinner i ytterkanten av hver potte i tillegg til en langs hovedstammen som jeg festet med oppbindingstråd. Pottene satte jeg i plastkasser (Papp med plast i bunnen går også fint) med litt sammenkrøllet gråpapir mellom hver potte slik at de ikke skulle slå borti hverandre i humper og svinger. Gikk visst helt strålende og det var bl.a. noen ganske høye tomatplanter som er ganske skjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Skrevet 6. april 2021 Jeg fraktet masse planter i et trådkurvsystem, støttet opp av håndklær og evt pakket inn i papir hvis de var skjøre. Selve stativet kan pakkes inn i plast for å holde på temperaturen Anonymkode: d73a7...92d
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 Ville ha fraktet dem i egen bil, og sørg for at de står stabilt. Bruk banankasser i bunnen og støtt med f.eks avispapir mellom krukkene. Sørg for å ha en ok temperatur i bilen. Anonymkode: be29b...934
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 Spør på plantebutikker i nærheten om du kan få plastbrettene de får planter levert i! De fleste kaster dem bare. Vi hadde slike brett oppi pappesker når vi flyttet i desember (også rundt 40 planter), sørget for at brettene var kilt fast med oppklipte brett så alt stod helt stille. Hadde et fleecepledd over hver kasse i bilen siden det var desember. En plastpose rundt plastpotta er smart, så ikke jorda faller ut av potta. Det er bedre at det er litt kjølig, enn for varmt. Dette går fint, lover! Alle mine overlevde, på tross av -10 grader ute og at de ble stående i lukkede pappesker i to dager før jeg fikk tatt de ut. Anonymkode: 5f9e1...ed8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå