Gå til innhold

Er bilforsikringen min dyr?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en 13 år gammel bil, har kun ansvarsforsikring satt til 12000km kjørelengde, 40% bonus. Betaler 648kr i mnd, aldri hatt bil før så lurer på om det er dyrt mtp. at ansvarforsikring ikke dekker særlig mye?

Anonymkode: 02a32...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For min del hadde jeg syntes det var kostbart, men nå er ikke vi i samme gruppe bileiere. Det er mange forhold som påvirker forsikringspris. Blant annet type bil, størrelse motor, alder på fører, antall år skadefri Kjøring, bosted etc etc. Så er det jo hvor mye rabatter du har hos forsikringsselskapet.

Anonymkode: 94f54...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

7776 kr i året for ansvar? Det er svindyrt! Hva slags bil er det?

Jeg har riktignok 70% rabatt, men min dyreste bil er en V6 luksussedan med ørtismørti hestekrefter til ca 4800 kr/år med delkasko på 16000 km. Elbilen, 2012-modell, ligger litt under det (delkasko/12k km) og en kompakt 2015 modell bensinbil i har på delkasko/16k km koster 2400 kr/år.

Du bør uansett sende hele din forsikringspakke ut til konkurrentene annethvert år. Vi ser at de noen ganger øker prisen med 10% i året, så de er ikke konkurransedyktige lenger etter 2 år. Gjensidige er verst fordi de også har dette utbytteopplegget sitt, som bare forkludrer hva prisen egentlig er. Siste vi byttet gikk hele forsikringspakken vår fra 22k til 18k kr.

Anonymkode: f7e54...be0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 648 kronene inkluderer vel også trafikkforsikringsavgiften? Hvis ikke er det ganske dyrt. Jeg betaler omtrent det samme for en ny elbil. 

Men jeg er over 25, bruker avtale via fagforening, har 70% bonus og ingen skader siden jeg tok lappen på slutten av 90-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (På 6.4.2021 den 14.45):

De 648 kronene inkluderer vel også trafikkforsikringsavgiften? Hvis ikke er det ganske dyrt. Jeg betaler omtrent det samme for en ny elbil. 

Men jeg er over 25, bruker avtale via fagforening, har 70% bonus og ingen skader siden jeg tok lappen på slutten av 90-tallet

Ja,det dekker trafikkforsikringsavgiften

Anonymkode: 02a32...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er nesten like mye som jeg betaler med full kasko på min bil, så ja, det er dyrt. Sjekk priser hos andre forsikringsselskap og bytt hvis du finner noe billigere. Husk å sammenligne nøye hva som dekkes og hva egenandelen er.

Anonymkode: fe70e...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var ganske dyrt. Jeg betaler under 400kr for superforsikring for en 2020mod elbil utenom trafikkavgift. Har 75% bonus da. Og 1000kr for en annen 2021mod med samme superforsikring alt inkludert. Storebrand.

Anonymkode: d87dc...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var svindyrt, jeg betaler mindre for full kasko på en 18 modell dieselbil med 190 hester, jeg er kun 21 år uten kollisjon

Endret av Leonora99
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var veldig dyrt. Jeg har 22(?) tusen km i kjørelengde og delkasko på en 14 år gammel dieselbil (uten partikkelfilter så jeg betaler høyeste sats i veiavgift), og betaler ca. 400 i måneden inkludert avgiften. Nå har jeg riktignok 75% bonus, men selv da jeg hadde laveste bonus betalte jeg mindre enn deg. Ville sett meg om etter gode tilbud om jeg var deg.

Anonymkode: a3fc4...f47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...