Gå til innhold

Litt tøff song

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Syns alle tøffe songar (madrugada, ricochets ol.-stil) er så depressive og triste. Vi har lyst å ha ein litt kul song til å danse brude-"valsen" til, nokon som har fine songar å foreslå, som ikkje er alt for "oppbrukt" liksom...??

Endret av veslo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

22 som har kikka, men ingen som veit?!?!

Gjest Gjest_Nuwanda_*
Skrevet

"I take this wals" med Leonard Cohen?

Skrevet
"I take this wals" med Leonard Cohen?

Åååh, den er nyyydeleg!! Men ikkje heilt kjærasten min sin stil... Electric med Madrugada er utruleg fin, men teksten passar ikkje akkurat eit bryllup då.. Så det vi er på jakt etter er i grunnen ein song liknande sistnemnde, men med passande tekst, om de forstår...

Skrevet

Into my arms med Nick Cave? Den er jo veldig rolig, men helt nydelig. Den skal vi ha!

Gjest Anitamor (ikke innlogget)
Skrevet

Vi skal ha tema til Gudfaren:) Elsker den sangen og i walz-versjon passer den perfekt som brudevals. :o)

Skrevet

Takk for tips! Lasta ned den med Gudfaren no, den var utruleg fin... Den må foreslås for min kjære!!!! :) Nokon fleire?

Skrevet

Vi danset til "I've got you babe" med Sonny & Cher.

Det er jo ikke noe valsesang men roligdansang og det var veldig morro :)

Skrevet

I've got you babe går i 3/4 dels takt og er da faktisk en vals! :)

Skrevet
I've got you babe går i 3/4 dels takt og er da faktisk en vals! :)

Mulig det, vi valset ihvertfall ikke til denne sangen :)

Skrevet

Skal dere bruke musikkanlegg, band eller annet?

Det er jo ikke alltid resultatet låter så fint som originalen hvis instrumentene ikke stemmer helt overens med cd-en.

Hva med en skikkelig romantisk, god, gammeldags brudevals?

Skrevet
Skal dere bruke musikkanlegg, band eller annet?

Det er jo ikke alltid resultatet låter så fint som originalen hvis instrumentene ikke stemmer helt overens med cd-en.

Hva med en skikkelig romantisk, god, gammeldags brudevals?

Vi skal ha cd, så rette versjonen skal vi nok få tak i. :) Vi er litt tøffe av oss, så ein tradisjonell brudevals er eigentleg ikkje noko alternativ... Vi får sjå... ;) Kanskje vi droppar heile dansen...

Skrevet

Vi skal danse til Moon river, Frank Sinatra.

Det er en rolig engelsk vals. Og for oss er det også en minnerik og vakker sang.

Skrevet

Da står dere jo helt fritt.

Slutter meg til Moon River, den er kjempefin! Så vidt jeg vet, er den fra en filmklassiker som heter Breakfast at Tiffany's.

Dere skal vel ikke droppe valsen? Det er jo en av kveldens høydepunkter, også for gjestene.

Jeg var i et bryllup hvor det ikke var noen vals, og vi savnet det!

Skrevet

Hmm.. Du har vel rett, Corazon, det blir litt dumt å droppe vals.. Trur vi må melde oss på dansekurs snart... Hehe...

Skrevet

Neida, dere trenger vel ikke dansekurs! Det skal da ikke være noen danseoppvisning. Det er vel bare å småtrene litt på stuegolvet.

Skrevet

Vi vet ikke om vi skal ha noen dans siden vi skal kun ha middagsselskap. Men hvis/dersom/atte/om vi skulle finne på å ha en dans, så kommer vi til å danse latinamerikansk og ikke vals. Hvis man ikke kan det så bør man kanskje gå på et dansekurs, men det er iallfall garantert annerledes enn en vanlig brudevals ;)

Skrevet

Vi brukte valsetemaet fra Gudfaren, og det ble akkurat passe for oss. Må også nevne at vi brukte Imperial March fra Star Wars-filmene som polonaisemusikk... ;)

Vi tok en privattime med Bjørg Grethes danseskole i Oslo, og ble knallfornøyd - gikk fra 'jeg vil ikke/kan ikke danse' hos min kjære til helklaff med stilfull intro, grei dansing og elegant avslutning med bukk, nei og kyss! :)

Ga oss veldig mye å ta en liten time, vel kunne vi lært oss trinnene, men vi fikk mange gode tips om hvordan vi skulle starte opp, hvordan vi skulle avslutte, hvordan man kunne kutte kaken, når det var lurt å legge dansen, etc.

Uansett nerver blir det oftest bra på dagen - brudeparet er så forelsket og strålende at ingen egentlig merker seg om man trår litt feil. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...