AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Jeg er ca. 4 kilo unna å være akkurat innafor normalvekt. Tenkte å begynne på lavkarbo, da de siste 10 kiloene jeg skal bli kvitt ikke rekker seg. Er det vanskelig å gå ned de siste, vrange kiloene på lavkarbo? Føler ikke at lavkalori fungerer lenger nå. Står bom fast. Er ca. 165cm og veier nå 71 kg. Vil ned til ca. 60 kg. Anonymkode: 073ab...0bd
Flamme Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 Problemet er at du går opp kiloene med en gang du begynner å spise vanlig igjen.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er ca. 4 kilo unna å være akkurat innafor normalvekt. Tenkte å begynne på lavkarbo, da de siste 10 kiloene jeg skal bli kvitt ikke rekker seg. Er det vanskelig å gå ned de siste, vrange kiloene på lavkarbo? Føler ikke at lavkalori fungerer lenger nå. Står bom fast. Er ca. 165cm og veier nå 71 kg. Vil ned til ca. 60 kg. Anonymkode: 073ab...0bd Nei, jeg er et par cm lavere enn deg, og bruker streng lavkarbo paleo når jeg skal ned fra 54 til 50-51. Funker fjell, går ned på noen uker. Men lavkarbo der man omtrent bader i fløte, rømme, ost og bacon så vil det jo kanskje nå et platå. Anonymkode: fa495...c32
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, jeg er et par cm lavere enn deg, og bruker streng lavkarbo paleo når jeg skal ned fra 54 til 50-51. Funker fjell, går ned på noen uker. Men lavkarbo der man omtrent bader i fløte, rømme, ost og bacon så vil det jo kanskje nå et platå. Anonymkode: fa495...c32 Ja, nei, jeg ville nok spist mest hjemmelagd knekkebrød med pålegg, og noe sunt til middag. Er ikke noe superfan av fett sånn generelt, så er ikke typen som dynker maten i sånt. Anonymkode: 073ab...0bd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Skrevet 5. april 2021 Flamme skrev (20 minutter siden): Problemet er at du går opp kiloene med en gang du begynner å spise vanlig igjen. Gjør man det selv om man spiser i kaloriunderskudd? Anonymkode: 073ab...0bd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Skrevet 5. april 2021 Om du står stille på kaloriunderskudd nå så vil ikke lavkarbo med kaloriunderskudd være noe annerledes. Øk heller aktivitetsnivået ditt og fortsett med kaloriunderskudd Anonymkode: 5bb1f...b4a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Skrevet 5. april 2021 Sørg heller for kaloriunderskudd. Ofte vanskeligere å gå ned siste kiloene, så ville ikke hatt som mål å f.eks gå ned 1kg per uke, men 0,5kg. Finn ut hvor mange kalorier du spiser per dag i dag, og forsøk å ligg f.eks 200 kalorier per dag under det. Da "sparer du" 1400 kalorier på en uke - det er jo ca kaloribehov for en dag når man ligger lavt og går ned i vekt. Så ser du etter et par uker om du har gått ned. Så kan du fortsette slik eller gå litt mer ned i kalorier. Kosthold gjør jo mest, men du kan også sørge for daglig tur på en time / styrketrening. Anonymkode: 6b2c6...d52 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #8 Skrevet 6. april 2021 Lavkalori fungerer naturligvis, du må bare vite hvor mye du trenger, og være tålmodig. Det tar tid når det daglige underskuddet er lite, noe det gjerne må være når du er såpass liten og lett og ikke har så stort kaloribehov i utgangspunktet. Legg inn litt ekstra trening og hverdagsaktivitet også. Du kan kvitte deg med 200-300 ekstra kalorier uten en altfor stor innsats. Anonymkode: 7e564...902
EnKoppTe Skrevet 12. april 2021 #9 Skrevet 12. april 2021 Ts, hvor finner du info om hvilken mat som er innafor på lavkarbo? Jeg søker og leter på nett, men det er jo en jungel der ute.. Jeg skal også ned 10 kg og er normalvektig fra før av. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #10 Skrevet 12. april 2021 EnKoppTe skrev (1 minutt siden): Ts, hvor finner du info om hvilken mat som er innafor på lavkarbo? Jeg søker og leter på nett, men det er jo en jungel der ute.. Jeg skal også ned 10 kg og er normalvektig fra før av. Jeg sliter også med å finne mat som faktisk er godt. Lavkarbobrødene smaker ikke godt at all feks Anonymkode: a0107...417
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #11 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 21.26): Gjør man det selv om man spiser i kaloriunderskudd? Anonymkode: 073ab...0bd Hvis du begynner og spise masse karbohydrater stopper fettforbrenningen, så hvor lite skal du spise da for og komme i underskudd? Anonymkode: 66a41...238
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #12 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 21.26): Gjør man det selv om man spiser i kaloriunderskudd? Anonymkode: 073ab...0bd Ja, hvis du nå står stille på kaloriunderskuds, så vil du gå opp igjen om du går tilbake til samme kalorimengde senere. Du må finne en løsning du kan leve med på sikt. 99% av de som går ned, går opp igjen. Nettopp fordi de sluttet med det som gjorde at de gikk ned. Anonymkode: a3913...3bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå