AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Han hyler og dette er verst når han får vann på hodet. Skriver hver gang og vi har prøvd så mye for å roe han ned men ingenting funker. Høres ut som om han blir misshandlet når vi bader han. Jeg er fortvila for bade må han jo. Det har også bare blitt verre han har vært redd siden han var liten. Noen som har tips? Anonymkode: 307bd...dab
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 Gøye badeleker? Farge i vannet? Musikk/sang? Lese for han mens han bader? Rolle lek mens han bader? Belønning/Klistermerker etter bad? Kan han eventuelt Dusje eller er det like krise? Her hyler 4 åringen som om vi mishandler han når vi avslutter badingen etter en times tid så har ikke noen erfaringer å komme med🙈 Anonymkode: 00e19...8e1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Skrevet 5. april 2021 Han må jo ikke bade. Men når det er sagt, så ville jeg prøvd å hatt ham med i svømmehall. Kanskje det kan være en fin vei inn til å like å bade. Anonymkode: 703a0...b1d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 Han må jo ikke bade, dusje funker fint. Men han må jo fortsatt ha vann på hodet da.... Anonymkode: 36e5e...c43
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Skrevet 5. april 2021 Vi har hatt samme kampen. Det største problemet var å vaske håret. Vi fikk tak i denne: https://www.jollyroom.no/babyutstyr/helse-hygiene/kroppspleie/skip-hop-skyllekanne-moby?gclid=CjwKCAjw6qqDBhB-EiwACBs6x7FKZpxdAovbDFrXYT4vcFPq7Yxw3whD6P775XgC48cvvnIPOSNCmhoC4UoQAvD_BwE Så fikk han en klut som han kunne holde over øynene når vi skulle skylle håret. Andre ting som hjalp var badebomber, morsomme leker i badekaret. Satte også en alarm på klokken der han fikk leke fritt og når tiden var ute måtte vi vaske håret. Det ga forutsigbarhet for han og han var forberedt når vi skulle vaske. For vår del hadde vi samme styret med å vaske håret om han skulle dusje, så bading fungerte bedre. Anonymkode: d2b6c...76d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Skrevet 5. april 2021 Høres kjent ut. Her hjalp det å involvere minsten, gi ham følelse av medbestemmelse og derav kontroll på situasjonen. Han får holde dusjslangen mot gulvet og kjenner med hånden når han synes det er passe varmt. Så holderhan klut selv som han legger i pannen. Jeg forsikrer ham om at vi ikke skal vaske håret før han er klar. Når han er klar dusjer jeg håret fort, skrur av vannet. Hjelper å tørke bort vann i ansiktet og shampoonerer fort. Så gjør minsten seg klar igjen med klut, sier ifra at han er klar og vi spyler. Hjelper å tørke ansiktet igjen og gir selvsagt mye ros hele tiden😊 Lykke til, det blir bedre😃 Anonymkode: d389f...6fc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Skrevet 5. april 2021 Min hadde en periode da han var litt yngre enn din. Jeg kjøpte en badebalje som jeg satte på badegulvet og fylte med badevann og badeleker. Og så satt vi ved siden av og lekte og plasket. Jeg vasket håret så diskret som mulig med klut, mens han storkoste seg. Både han og jeg var kliss våte. Jeg husker ikke hvor mange ganger det gikk, og jeg presset ikke. Men etter hvert ville han oppi badebaljen 😊 Anonymkode: 13702...e78
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #8 Skrevet 5. april 2021 Vi satt altså ved siden av. På gulvet. Anonymkode: 13702...e78
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #9 Skrevet 5. april 2021 Takk for svar alle sammen. Han har som sagt alltid vært livredd. Ingenting funker ingen rolig snakk eller leker. Det er når håret skal bli vått han begynner med hylingen. Anonymkode: 307bd...dab
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #10 Skrevet 5. april 2021 Ai ai. Ingen råd å komme med, vi sliter med det samme, men jeg hadde håpet det gikk over snart, men hvis deres er fire og holder på fortsatt... Vår er ett. Og hyler fra han ser badekaret til han er tørket og på et annet rom. Føler vi har prøvd alt, stå ved siden og leke (hyler), gøye leker, smokk, ulik temperatur (innenfor rimelige grenser, selvfølgelig) sang, musikk, en avleder en vasker, dusje i stedet.. Alt er hyl. Ekstra ille å vaske håret her også. Følger spent med tråden🤪 Anonymkode: 7b6c6...e21
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #11 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ai ai. Ingen råd å komme med, vi sliter med det samme, men jeg hadde håpet det gikk over snart, men hvis deres er fire og holder på fortsatt... Vår er ett. Og hyler fra han ser badekaret til han er tørket og på et annet rom. Føler vi har prøvd alt, stå ved siden og leke (hyler), gøye leker, smokk, ulik temperatur (innenfor rimelige grenser, selvfølgelig) sang, musikk, en avleder en vasker, dusje i stedet.. Alt er hyl. Ekstra ille å vaske håret her også. Følger spent med tråden🤪 Anonymkode: 7b6c6...e21 I kveld var han ekstrem hyler Nei pappa Nei Pappa,sett utenifra så høres der ut som om han blir slått. Jeg fikk så vondt inni meg at han holder på slik. Mannen min er mer tålmdodig enn meg og prater med han steg for steg men neii. Vurderer nå dykkebriller😂😂Begynner å tenke hva naboene sier når de hører han. Jeg blir flau virkelig når han hyler som en galing og etterpå snakket meg med han prøvde å forklare hvorfor vi må vaske håret og hva som skjer om vi ikke gjør det,hab ville ikke høre. Skal melde han på svømmekurs eller noe så snart korona tillater det. Anonymkode: 307bd...dab
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #12 Skrevet 5. april 2021 Å begynne å stresse og dulle vil dessverre bare forsterke redselen. Den av dere som er roligsr bør ta det. Anonymkode: 4aff6...e68
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #13 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I kveld var han ekstrem hyler Nei pappa Nei Pappa,sett utenifra så høres der ut som om han blir slått. Jeg fikk så vondt inni meg at han holder på slik. Mannen min er mer tålmdodig enn meg og prater med han steg for steg men neii. Vurderer nå dykkebriller😂😂Begynner å tenke hva naboene sier når de hører han. Jeg blir flau virkelig når han hyler som en galing og etterpå snakket meg med han prøvde å forklare hvorfor vi må vaske håret og hva som skjer om vi ikke gjør det,hab ville ikke høre. Skal melde han på svømmekurs eller noe så snart korona tillater det. Anonymkode: 307bd...dab Ooofff😅 Jeg også lurer på hva naboene egentlig tenker når spetakkelet er i gang🤪 Mini her har ikke så mye språk enda, men han protesterer innimellom hyling med mamamamamama💔 får vondt i hjertet, da ja. Men bade må han. Vi hadde planer om babysvømming, men så kom jo korona, så vi måtte utsette det. Anonymkode: 7b6c6...e21
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #14 Skrevet 6. april 2021 Prøvd en mildere shampoo? Uten parfyme osv? husker jeg synes det var tortur å få den sterke lukta og sviende såpen nedover ansiktet som barn. De har jo så sterke sanser. Anonymkode: dd5ca...57f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #15 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Prøvd en mildere shampoo? Uten parfyme osv? husker jeg synes det var tortur å få den sterke lukta og sviende såpen nedover ansiktet som barn. De har jo så sterke sanser. Anonymkode: dd5ca...57f Bruker baby sjampo Anonymkode: 307bd...dab
Gjest Chroma Skrevet 6. april 2021 #16 Skrevet 6. april 2021 MÅ dere vaske håret med sjampo slik at han må ha vann over hodet? Kan det ikke fungere å ta vann på en klut og vaske håret på den måten? Eller er han like redd da også?
asterix Skrevet 7. april 2021 #17 Skrevet 7. april 2021 Begynte alltid i dusjen eller badekaret med mine når de var nyfødte og holdt de tett inntil brystet og dusjet dem forsiktig for å venne dem rolig til vann. Og satt inne i dusjen med dem med en balje slik at de fikk plaske eller sammen med dem i badekaret. Slik har de blitt ekstremt glade i vann alle sammen. Minsta badet i basseng fra hun var to uker gammel. Dessverre er bassengene stengt akkurat for øyeblikket da. Kanskje du bør "rykke tilbake til start" og ta en veldig rolig tilvenning til vann i dusjen sammen med han f.eks. Holde han tett inntil deg og la vannet renne over ryggen hans. Dropp hårvask en stund og ta heller det med klut så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå