AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Når du dusjer, vasker du beina, altså lårene og leggene, med såpe? Jeg har aldri gjort dette, har bare tenkt at beina blir rene av såpevannet som renner ned fra når jeg vasker overkroppen. Jeg svetter jo ikke på beina? Jeg bruker en skrubb på beina ca én gang i uken, men dette gjør jeg for å skrubbe huden, ikke nødvendigvis for å få beina rene, hvis dere skjønner 😆 Dette temaet kom tilfeldigvis opp i en samtale med mannen min, og han syntes det var unormalt og litt ekkelt at jeg ikke vasker beina med såpe 😅 Hva synes du?? Anonymkode: e2632...30e 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 Er vi igang igjen 😅😂. Dette ble jo stadig diskutert her inne for noen år siden. 😂😂 Så ofte at jeg trodde noen gjorde det på trass. Anonymkode: 4d507...c0e 4
powerpuffen Skrevet 5. april 2021 #5 Skrevet 5. april 2021 Ja, og jeg er ganske nøye med å tørke føttene godt etter dusjing. 2
pia mater Skrevet 5. april 2021 #6 Skrevet 5. april 2021 Nei. Gjør det kun hvis det er synlig møkk, som gjørme. 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #8 Skrevet 5. april 2021 Nei jeg gjør ikke det. Men har sett at mannen min gjør det veldig nøye med såpe på hele kroppen. 🤪 Så nå føler jeg meg skitten siden jeg ikke såper inn bena 🤪 Anonymkode: 189db...dda 5
indigob Skrevet 5. april 2021 #9 Skrevet 5. april 2021 (endret) Hvis du ikke gjør det så er det skikkelig ekkelt, fullt av døde hudceller, svette og annet drit. Æsj. Endret 5. april 2021 av indigob 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #10 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når du dusjer, vasker du beina, altså lårene og leggene, med såpe? Jeg har aldri gjort dette, har bare tenkt at beina blir rene av såpevannet som renner ned fra når jeg vasker overkroppen. Jeg svetter jo ikke på beina? Jeg bruker en skrubb på beina ca én gang i uken, men dette gjør jeg for å skrubbe huden, ikke nødvendigvis for å få beina rene, hvis dere skjønner 😆 Dette temaet kom tilfeldigvis opp i en samtale med mannen min, og han syntes det var unormalt og litt ekkelt at jeg ikke vasker beina med såpe 😅 Hva synes du?? Anonymkode: e2632...30e Slik du gjør det, er mer enn nok for å bli ren nok. Huden vår har ikke godt av for mye såpe og skrubbing. For noen få tiår siden var det vanlig å bade eller dusje 1 gang pr uke (og man vasket seg med klut daglig på steder som armhuler og skritt). Anonymkode: dd100...3e1 8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #11 Skrevet 5. april 2021 indigob skrev (5 minutter siden): Hvis du ikke gjør det så er det skikkelig ekkelt, fullt av døde hudceller, svette og annet drit. Æsj. Nå får man vel ikke bort døde hudceller med såpe. Og hvem svetter vel på bena? Mener du føttene, kanskje? Jeg vasker kun der jeg har mer hår. Altså hodet, mellom bena og under armene. Anonymkode: 53755...722 5
indigob Skrevet 5. april 2021 #12 Skrevet 5. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå får man vel ikke bort døde hudceller med såpe. Og hvem svetter vel på bena? Mener du føttene, kanskje? Jeg vasker kun der jeg har mer hår. Altså hodet, mellom bena og under armene. Anonymkode: 53755...722 Haha, joo. Når du sover i senga di, aner du hvor mange døde hudceller du mister ? Det er naturlig, men når du vasker deg med såpe og gnir lett så får du bort utrolig mange døde hudceller og annet dritt. Endret 5. april 2021 av indigob 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #13 Skrevet 5. april 2021 Nei. Jeg vasker rundt hals, under armer, mellom bryster, nedentil og føttene. Resten kun med vann. Skrubber innimellom, slik som det, og vasker ellers med såpe ved behov. Anonymkode: ca9bf...ede 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #14 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Er vi igang igjen 😅😂. Dette ble jo stadig diskutert her inne for noen år siden. 😂😂 Så ofte at jeg trodde noen gjorde det på trass. Anonymkode: 4d507...c0e Oi, det visste jeg ikke! Haha 😆 indigob skrev (24 minutter siden): Hvis du ikke gjør det så er det skikkelig ekkelt, fullt av døde hudceller, svette og annet drit. Æsj. Tenker meg liksom at det skylles bort av vannet, og at man ikke trenger såpe for å få bort løse, døde hudceller Anonymkode: e2632...30e 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #15 Skrevet 5. april 2021 Ja, det gjør jeg. Og man svetter også på beina (lår og legger), det er bare ikke like merkbart som f.eks under armene. Anonymkode: 03426...da9 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #16 Skrevet 5. april 2021 indigob skrev (26 minutter siden): Haha, joo. Når du sover i senga di, aner du hvor mange døde hudceller du mister ? Det er naturlig, men når du vasker deg med såpe og gnir lett så får du bort utrolig mange døde hudceller og annet dritt. Jeg får bort flere når jeg tørker meg med håndkleet etterpå. Anonymkode: 53755...722
indigob Skrevet 5. april 2021 #17 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Oi, det visste jeg ikke! Haha 😆 Tenker meg liksom at det skylles bort av vannet, og at man ikke trenger såpe for å få bort løse, døde hudceller Anonymkode: e2632...30e renser du ansiktet? Det gjør man for å avsette huden, få vekk giftstoffer og døde hudceller. Det må ofte en skrubb til og, så Nei. Det faller ikke bare av med vann, hva er poenget med såpe da ? Tror dere at såpe bare er for overkroppen? 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #18 Skrevet 5. april 2021 indigob skrev (2 minutter siden): renser du ansiktet? Det gjør man for å avsette huden, få vekk giftstoffer og døde hudceller. Det må ofte en skrubb til og, så Nei. Det faller ikke bare av med vann, hva er poenget med såpe da ? Tror dere at såpe bare er for overkroppen? TS her. Det er derfor jeg bruker skrubb en gang i uken, for å få bort døde hudceller. Såpe har jeg tenkt er brukt for å få bort svette, overflødig olje og vond lukt Anonymkode: e2632...30e 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #19 Skrevet 5. april 2021 Nei kun hvis jeg har synlig skitt, eller solkrem, sand eller lignende som skal av, men det renner jo såpe nedover beina hele dusjen. Jeg skrubber aldri ansiktet heller, bruker bare vann, gått fint i 40 år det også. Anonymkode: f5775...f2b 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #20 Skrevet 5. april 2021 Håper du vasker deg mellom tærne ihvertfall. Der lukter det dritt! Anonymkode: f5196...aa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå