Gå til innhold

Pupper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har små (B-cup) litt hengende pupper. Har sluttet å bruke pushups bh, fordi jeg rett og slett føler meg falsk.

Jeg er i ett åpent forhold, og har fått for meg at det er veldig falskt av meg å fremstille brystene som bedre enn de egentlig er. 
jeg synes jo de ser skikkelig flotte ut selv med bare litt pushups (har en slik bh liggende i skuffen)😇

Er det bare jeg som er litt rar, eller er det flere som tenker slik? 
Er midt i 30-årene om det har noe å si🙈

Anonymkode: a518d...19a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også hengepupper. Og de så jo bra ut med bh og klær på. Men jeg lurte jo ingen. Annonserte jo ikke at jeg hadde sprettpupper😄 Annonserte heller ingenting etter at jeg opererte;)  

AnonymBruker
Skrevet

B-cup er ikke èn størrelse. Rart at til og med kvinner ikke har fått med seg dette. Så om det er viktig for deg å oppgi størrelsen på brystene dine, må du nesten ha med cm-tallet. For eksempel er 90B en helt annen størrelse enn 60B. 

Uansett må du gjøre det du er mest komfortabel med. Jeg vet ikke hva det har med saken å gjøre at en er i et åpent forhold.

Anonymkode: a7753...f58

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

B-cup er ikke èn størrelse. Rart at til og med kvinner ikke har fått med seg dette. Så om det er viktig for deg å oppgi størrelsen på brystene dine, må du nesten ha med cm-tallet. For eksempel er 90B en helt annen størrelse enn 60B. 

Uansett må du gjøre det du er mest komfortabel med. Jeg vet ikke hva det har med saken å gjøre at en er i et åpent forhold.

Det tallet foran er bare hvor mange cm i omkrets du har rundt «under» brystene og har ingenting med cup størrelsen å gjøre. Så jo en 90B og en 60B er helt lik inni cupen, men forskjellig lengde på stroppen rundt

Endret av Milky
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette!

Jeg tror mange kvinner ikke vet hvor mye forskjell dette utgjør. Jeg har relativt små pupper (B), eksen har relativt store (husker ikke, men noe langt ut over vanlig størrelse). En gang tullet jeg med å ta på hennes bh. Jeg fikk ikke puppene mine halvveis inn i cupene en gang.

Så en håndfull kan være alt fra A-cup til G-cup, eller hva som nå er det største.

Anonymkode: ca34e...1f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (2 minutter siden):

Det tallet foran er bare hvor mange cm i omkrets du har rundt «under» brystene og har ingenting med cup størrelsen å gjøre. Så jo en 90B og en 60B er helt lik inni cupen, men forskjellig lengde på stroppen rundt

Helt feil, som beskrevet over her. Det har enormt mye å si. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt feil, som beskrevet over her. Det har enormt mye å si. 

Det tallet er hvor mange cm man har rundt og det kan ikke diskuteres engang😂 det står spesifikt i bh guides. 

AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (Akkurat nå):

Det tallet er hvor mange cm man har rundt og det kan ikke diskuteres engang😂 det står spesifikt i bh guides. 

Enig i det, det var cup’ene som jeg mente å si noe om. En B-cup er helt ulik alt etter om det er 70B eller 85B.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (11 minutter siden):

En 90B er større i cupen enn en 60B😊

Anonymkode: 36362...d6d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har små (B-cup) litt hengende pupper. Har sluttet å bruke pushups bh, fordi jeg rett og slett føler meg falsk.

Jeg er i ett åpent forhold, og har fått for meg at det er veldig falskt av meg å fremstille brystene som bedre enn de egentlig er. 
jeg synes jo de ser skikkelig flotte ut selv med bare litt pushups (har en slik bh liggende i skuffen)😇

Er det bare jeg som er litt rar, eller er det flere som tenker slik? 
Er midt i 30-årene om det har noe å si🙈

Forstår ikke helt hva du spør om. Bruker du sminke? Kler deg for å fremheve det du er fornøyd med, skjule det du er mindre fornøyd med? Eller har du sluttet med det også siden det kan gi inntrykk av at du er «bedre» (for å bruke ditt uttrykk) enn du er?

Kan det være så enkelt at du er blitt en voksen kvinne og har blitt så komfortabel med deg selv og din kropp, at du ikke trenger oppmerksomheten push up-bh og kløft medfører for å føle deg fin og vellykket, slik som en del tenåringer og folk i 20-årene synes å gjøre? 

AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (26 minutter siden):

Ehm nei. Du får ta deg et googlesøk. 60B er samme cup som 65C og 70D og 75E osv osv

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ehm nei. Du får ta deg et googlesøk. 60B er samme cup som 65C og 70D og 75E osv osv

Nei nå tuller jeg fælt. 75A er samme som 70B som er samme som 65C og 60D. Altså, 5 cm ned fører til at man må 1 cup opp for å ha samme cupstørrelse.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (33 minutter siden):

Uhm, nei. Ta deg en tur i hvilken som helst butikk med BH og sjekk.

Anonymkode: 319f0...6e2

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uhm, nei. Ta deg en tur i hvilken som helst butikk med BH og sjekk.

Anonymkode: 319f0...6e2

Når man skal finne riktig størrelse må man måle rundt og runde av til nærmeste 5 cm

eks man er 82 cm rundt da skal man bruke en strl 80, som har riktig cup. Trenger ikke å sjekke i butikk. Er et helvete å finne riktig bh størrelse

Endret av Milky
Skrevet

Men kirugene omtaler det også som b,c, d cup osv. Da jeg skulle operere mine bryst (på statens regning) så spurte jeg hvor store/små de ville bli. Man får ikke bestemme det selv. Og fikk til svar b-cup. 

AnonymBruker
Skrevet

TS her:

bruker 75b.

nei bruker ikke sminke, aldri gjort selv ved festligheter. Kler meg varierende, noen ganger joggebukse/løstsittende bukse og noen ganger tettsittende jeans. Har aldri ellers tenkt noe over sammenheng mellom klær og fremheving av kroppen faktisk.

men kanskje det er som tripptrapp skriver, at jeg bare er blitt mer voksen🤔

AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (6 minutter siden):

Men kirugene omtaler det også som b,c, d cup osv. Da jeg skulle operere mine bryst (på statens regning) så spurte jeg hvor store/små de ville bli. Man får ikke bestemme det selv. Og fikk til svar b-cup. 

Ja, men det er B-cup ut fra din kropp. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, men det er B-cup ut fra din kropp. 

Han sa det før jeg ble målt. Var det jeg syns var rart.  

AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Han sa det før jeg ble målt. Var det jeg syns var rart.  

Jada, men de finner ut hva som er B-cup for deg, når de måler deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (På 5.4.2021 den 19.54):

Når man skal finne riktig størrelse må man måle rundt og runde av til nærmeste 5 cm

eks man er 82 cm rundt da skal man bruke en strl 80, som har riktig cup. Trenger ikke å sjekke i butikk. Er et helvete å finne riktig bh størrelse

Jeg skjønner ikke helt om du faktisk forstår hvordan bh-str fungerer ut ifra det du skriver her. 

Jeg er en 65e. Jeg har overhodet ikke store pupper. Min svigerinne er en 75e, og hun har pupper man legger merke til pga størrelsen. 

BH-cupen øker proporsjonalt med omkrets under bysten. Selve skåla på en bh i str 75e er altså større enn skåle på en bh i str 65e.

Anonymkode: 08b02...e31

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...