Letti Skrevet 28. august 2005 #1 Skrevet 28. august 2005 Vår sønn fikk MP3 spiller og storebror lastet ned en del musikk sist han var her. Han viste meg hvordan og det så så enkelt ut. Men nå skulle jeg laste ned mere musikk, og så viser det seg at det han eldste hadde gjort klart på pc`en er blitt borte. Dette var BearShare. Kan man laste ned gratis derfra eller hva koster det? Skjønner absolutt ikke noe jeg.... Nå har jeg lastet ned en del sanger og finner de igjen på pc`en, men hvordan får jeg de over til MP3 spilleren? Dette må jeg ha inn med teskje. Ikke noen enkle forklaringer her takk! Sjekket P4 sine sider og der kan jeg jo laste ned masse, men poenget er å få det fra pc til MP3 spiller. Jeg trenger virkelig hjelp og det i detaljer.
Crazee Skrevet 28. august 2005 #2 Skrevet 28. august 2005 Plugg MP3-spelaren til PC'en Opne Utforsker Du har "mappeoversikten" til venstre, og filene til høgre. I mappeoversikten finn du hardisk, CD/DVD-ROM, Flyttbare media - inkludert MP3-spelaren. Finn filene du vil kopiere over, merk dei, og dra dei over til MP3-spelaren. Overføringa vil no starta. Og det var i grunnen det.
Letti Skrevet 28. august 2005 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2005 Takk takk!! Jeg ble faktisk noe klokere, men slik jeg skjønner det nå, så har jeg klart og få musikken på MP3 spilleren, men som "Windows Media player". Slik at når jeg ser på Utforsk, så kommer alle sangene, men når jeg skal høre på MP3 spilleren så skjer det kke noe mere. Skjønte du noe av det jeg skrev nå? Skal prøve litt til jeg.........
Letti Skrevet 28. august 2005 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2005 Hvis jeg skjønner det riktig....så må jeg gjøre om TYPE fra Windows Media Player til MP3 lydfil. Men hvis jeg har skjønt det riktig.....Hvordan gjør jeg så det?
Crazee Skrevet 28. august 2005 #5 Skrevet 28. august 2005 At filtypen står oppgitt som "Windows Media Player-fl" betyr berre at det er den spelaren som blir brukt som default når du dobbeltklikkar på filene for å spela. Om du ser på filendinga så er den stadig .mp3 for mp3-filer. Det finst jo andre filtypar for musikk òg; .wma (Windows Media Audio) .og (Ogg Vorbis) og masse anna. Om du spelar dei i Media Playeren, så vil filtypen på dei òg vera Windows media Player-fil. Standardinnstillingane i Windows er å skjula filendingane, så om du vil sjå dei så må du slå det på i innstillingane. Sjå i menyen i utforsker: Verktøy -> Mappealternativer -> Vis - og så ser du nedover til du finn 'Skjul filetternavn for kjente filtyper' og tek vekk det merket. Om du vil, altså (Eg synest det kan gjera enkelte ting enklare.) Men tilbake til problemeet ditt: Kvifor mp3-spelaren ikkje vil spela musikken når du har overført dei, det veit eg ikkje. Kva type spelar er det?
Letti Skrevet 29. august 2005 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2005 Tusen takk for god info. Skal sette meg ned i kveld å prøve litt til.....Blir jo litt irritert og da. Skjønner absolutt ikke noe av sånn data greier..... Guttungen har en Creative MuVo spiller. Kjøpt på Expert til rundt 800. Kommer tilbake til deg for å fortelle hvordan det går jeg.
Letti Skrevet 29. august 2005 Forfatter #7 Skrevet 29. august 2005 Så irriterende...... Jeg har skjønt såpass at jeg har klart å få sangen over fra pc til MP3 spilleren, og vi finner nummer og sang på MP3 spilleren, men spilleren hopper over sangen. Skal jeg slette alt på MP3 spilleren for så og overføre på nytt? Boka som fulgte spilleren er heller noe av det enkleste.
Crazee Skrevet 29. august 2005 #8 Skrevet 29. august 2005 Det høyrest litt rart ut, det der. Om det av ein eller annan grunn har skjedd ein feil ved overføringa så kan du jo prøva å slette og overføre på nytt. Men filene spelar fint i Windows Media Player? For å leika meg litt med ulike alternativ... - Filtypen er .mp3 eller .wma? - Samplingsrate er 128 KHz eller høgare? (Svært truleg er dei det. Veit ikkje om dette kan vera eit problem, men DVD-spelaren min taklar ikkje lågare samplingsrate.) Kjem ikkje på noko anna eg. For det skulle vera nok å berre overføra filene ved å dra dei over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå