AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Jeg jobber i helsesektoren og skal til høsten studere noe helt annet. Dette er noe jeg har hatt lyst til lenge, og nå er sjansen der. Jeg må jobbe litt ved siden av for å få det til økonomisk, og kommer derfor til å fortsette i min nåværende jobb i en mindre stilling. Ledelsen og kollegaer er klar over dette. Men problemet mitt er at jeg er redd jeg vil få dårlig samvittighet ovenfor jobben, og at jeg heller burde studere noe som er gunstig for selve jobben jeg gjør og arbeidsgiver. I stedet for å være egoistisk og studere noe nytt bare for min egen del, som vil kunne gi meg en ny jobb. Føler jeg utnytter jobben og systemet. Jeg vet det høres absurd ut, men dette er tanker som allerede har begynt å plage meg. Er det noen som har tips til hvordan snu disse tankene? Og hvorfor tenker jeg slik? Anonymkode: 1f967...7f5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 Hadde aldri fått dårlig samvittighet for dette. Min erfaring med helsevesenet er at de (lederne) utnytter de ansatte for sin egen vinning, det er et kynisk maktspill der helsearbeiderne ikke er annet enn brikker i et puslespill. Good for you at du skal studere noe annet og komme deg vekk fra dette helseskadelige yrket. Anonymkode: e7fa6...e26 6
missmcbeal Skrevet 5. april 2021 #3 Skrevet 5. april 2021 En ting er sikkert, du skal ikke ha dårlig samvittighet. Å jobbe i helsevesenet, mens man studerer noe annet er helt normalt. Det har jeg gjort i mange år. Opplevde selv når jeg var ferdig med sommerjobben at de var glad for at jeg ville jobben utenom i helger og ferier, mens jeg studerte. Da har man en ekstrahjelp i bakhånd som kjenner jobben, og de slipper å lære opp en ekstra. Så ikke ha dårlig samvittighet, tenk heller hvor heldige de er for at du vil forsette å ta vakter innimellom mens du studerer. De vet at de har en medarbeider som de kan stole på og som de kjenner godt. Alternativet hadde jo vært at de ikke hadde hatt deg i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Skrevet 6. april 2021 Tusen takk dere to😊 Nå føler jeg meg faktisk litt bedre. Kjenner jeg er veldig glad og takknemlig for å kunne forlate dette yrket her. Jeg skulle nok gjort det for lenge siden, men først nå er jeg følelsesmessig klar. 😌 Anonymkode: 1f967...7f5
Gjest ti10 Skrevet 6. april 2021 #5 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hadde aldri fått dårlig samvittighet for dette. Min erfaring med helsevesenet er at de (lederne) utnytter de ansatte for sin egen vinning, det er et kynisk maktspill der helsearbeiderne ikke er annet enn brikker i et puslespill. Good for you at du skal studere noe annet og komme deg vekk fra dette helseskadelige yrket. Anonymkode: e7fa6...e26 Dette gjelder ikke bare helsevesenet. Alle arbeidstakere er brikker som skal få puslespillet som heter arbeidsplassen til å gå opp. Så er det noen ledere som er mer eller mindre sympatiske, men jobben deres vil alltid være å sørge for at arbeidsplassen fungerer best mulig, ikke at hver enkelt ansatt får oppfylt sitt personlige potensiale. Så TS, du skal i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet for å gjøre det du har lyst til.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 Også arbeidsgivere trenger forandring. Det er ingen selvfølge at de ønsker at arbeidstaker skal bli resten av livet. Mange arbeidsgivere ser det som et gode at de har en viss turnover. Det letter omstilling og gir nye friske krefter. Du skal derfor ikke har dårlig samvittighet, se på det som en mulighet for både deg og arbeidsgiver. Anonymkode: 979c0...d73
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #7 Skrevet 6. april 2021 ti10 skrev (47 minutter siden): Dette gjelder ikke bare helsevesenet. Alle arbeidstakere er brikker som skal få puslespillet som heter arbeidsplassen til å gå opp. Så er det noen ledere som er mer eller mindre sympatiske, men jobben deres vil alltid være å sørge for at arbeidsplassen fungerer best mulig, ikke at hver enkelt ansatt får oppfylt sitt personlige potensiale. Så TS, du skal i hvert fall ikke ha dårlig samvittighet for å gjøre det du har lyst til. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Også arbeidsgivere trenger forandring. Det er ingen selvfølge at de ønsker at arbeidstaker skal bli resten av livet. Mange arbeidsgivere ser det som et gode at de har en viss turnover. Det letter omstilling og gir nye friske krefter. Du skal derfor ikke har dårlig samvittighet, se på det som en mulighet for både deg og arbeidsgiver. Anonymkode: 979c0...d73 Takk dere to, helt sant som dere skriver. Men godt å få høre det fra noen andre, for det er lett å bli sittende med egne tanker som ikke alltid er så nyttige😊 Anonymkode: 1f967...7f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå