Gå til innhold

Hvilke gjenstander, som kan brukes til selvforsvar, har du ved inngangspartiet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

F. eks. balltre, hammer, etc.

Sånn i tilfelle kriminelle ringer på og utgir seg for å være dørselger o.l.

Anonymkode: e961b...cce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier egt ikke å åpne døra for ukjente, ser på dørklokka hvem det er. Har sånn ring dørklokke med kamera. Jeg har forsvarsspray og voldtektsalarm i de fleste rom (ja det er litt å ta i men er nervøs av meg), ellers så er det jo litt dekor (vaser, bilder osv) som er ganske tunge og man kan slå hardt med de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sko 😂

Anonymkode: c9687...d7e

• Liker 4
Skrevet

Tenker egentlig det greier seg med mine egne svulmende muskler. Skal sies at jeg heller åpner døra for kriminelle enn dørselgere, da.

Skrevet

Ingenting. Sannsynligheten for at jeg uansett ville blitt overmannen umiddelbart og et eventuelt våpen bli brukt mot meg om det skulle komme til håndgemeng er stor, mens sannsynligheten for at en potensielt voldelig kriminell skulle ringe på døra mi og jeg skulle føle at angrep var den beste løsningen er minimal. Dessuten bor jeg i blokk med naboer bare metre unna - det mest effektive våpenet ville uansett være å skrike og påkalle oppmerksomhet.

• Liker 6
Skrevet

Hmmmm .....  Jeg har en bøtte med paraplyer rett innenfor døra, kunne sikkert ha stukket ut ett øye eller to med en av dem.  En gatekost som jeg kanskje hadde klart å slå noen i Adamseplet med? Crocs😂 og en lang skoskje i plast.  Huff jeg ligger dårlig an om det skulle ringe på en kjeltring. Heldigvis for meg bor jeg i 2 etasje og åpner kjøkkenvinduet om noen ringer på. Vil jeg ha dem inn kaster jeg ned nøkkelen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe ved ytterdøren. Men har balltre under sengen i tilfellet innbrudd på nattestid.

Anonymkode: 53415...450

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke noe ved ytterdøren. Men har balltre under sengen i tilfellet innbrudd på nattestid.

Anonymkode: 53415...450

Denne! 

Dere må aldri sette noe ved ytterdøren, for hvis det kommer noen ubedte inn, så kan de få tak i det før deg. 

Jeg har balltre på soverommet

Anonymkode: eda5c...dad

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har hund, men glad i folk da. Har en øks liggende på rommet nærmest inngangen (tilfeldig da, og ikke lett å hente om noen tar tak i meg). Alternativt har jeg jo hundebåndet som kan brukes, men er jo ikke sikkert det er lett å få tak og snurpe til. Har også jakker som kan kastes for å hindre synet og kanskje mulighet for å få tak i noe bedre. Har et pynte-sverd i stuen. Masse kniver på kjøkkenet. Har tenkt å kjøpe dørlenke da. Har også et vindu like ved døren. Så tror jeg skal kjøpe heldekkende gardin eller noe så man ikke kan se gjennom om noen er hjemme. Vil gjerne ha slikt hull i døren også så jeg kan se hvem som er utenfor. Fordelen jeg har med hund er at den bjeffer med en gang den hører noen utenfor, og alle kommer fra motsatt side av huset så da har jeg litt tid på meg. Titter ut stuevinduet, og som regel står det jo en postbil eller lignende. Så da åpner jeg. Av og til har de funnet feil adresse. Om jeg ikke ser noen biler utenfor som jeg kjenner så unngår jeg å åpne hvis hunden bjeffer. Skikker forsiktig etter en liten stund ut stuevinduet for å se om den som har ringt på er på vei vekk. Har jo hendt jeg ser det er naboen, da har jeg gått ut og sagt jeg var på badet eller noe. Men om det er noen jeg ikke kjenner så gjør jeg ikke noe. Er jo sikkert bare selgere osv. Men jeg liker ikke å åpne om jeg ikke vet hvem det er. De jeg kjenner vet jeg ikke liker uventet besøk, så da får de heller ringe meg hvis de står utenfor og tror jeg er hjemme. 

Anonymkode: e9ab2...bc4

AnonymBruker
Skrevet

Sko og evt en rullestol eller barnevogn. Vet ikke helt hva jeg skulle gjort med det, men kan jo evt håpe på at hvis jeg slukker lyset kan noen snuble i det 😆😆😆

Anonymkode: d4306...48f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Øks haha og en hammer. Og et skateboard

Anonymkode: 64ec8...f91

Skrevet

Bor i blokk og har en politimann på denne ene siden og en fitnessdude på den andre så jeg satser på at de går inn der før de kommer til meg. 😅 Er ikke sjans å komme inn døra her.. Men har en hammer liggende med annet verktøy i et skap ved døra så jeg får ta den.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Meg selv, jeg skremmer vekk de fleste. 😉

Anonymkode: df21f...8fa

• Liker 3
Skrevet

Jeg har kikkhull i døra, og evnen til ikke å åpne for fremmede. Om folk ringer på nede uten at jeg har en avtale, slipper jeg ikke vedkommende inn i oppgangen. Jeg går ut fra at hvis vedkommende vil ha tak i meg, får jeg en telefon. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

skoskje i metall.. 

Anonymkode: 87432...c3f

AnonymBruker
Skrevet
tånegla skrev (12 timer siden):

Hmmmm .....  Jeg har en bøtte med paraplyer rett innenfor døra, kunne sikkert ha stukket ut ett øye eller to med en av dem.  En gatekost som jeg kanskje hadde klart å slå noen i Adamseplet med? Crocs😂 og en lang skoskje i plast.  Huff jeg ligger dårlig an om det skulle ringe på en kjeltring. Heldigvis for meg bor jeg i 2 etasje og åpner kjøkkenvinduet om noen ringer på. Vil jeg ha dem inn kaster jeg ned nøkkelen. 

Bytt ut skoskjea med en skoskje i metall? Selges rimelig på Ikea og er ca 80 cm lang.
https://www.ikea.com/no/no/p/omtaenksam-skohorn-gul-00469530/

Anonymkode: 7c3c6...d99

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fyldige hengepupper. De kan gjøre drastisk skade, har jeg erfart. En joggetur uten behå og jeg har blåmerker i fjeset etterpå. 

Anonymkode: 87343...84e

• Liker 5
Gjest Villfisker
Skrevet

Nøkler, knyttneve, hæler, albuer og knær. Brannslukkingsapparat. Kort rekkevidde, beregnet til helt andre ting. Men kan bli våpen om nødvendig.

Noe som er svært usannsynlig. Heldigvis :) 

Skrevet

Jeg har stor stemme, spisse albuer, knær og høyhælte sko. Regner dog med at jeg ikke ville hatt særlig sjanse hvis det kom noen på døren med ondt i sinne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...