Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Slik jeg har fått med meg jobbes det verden rundt med vaksinepass for de som ønsker å reise. Hvordan vil dette gjelde gravide og ammende? Ønsker å reise i sommer(om det lar seg gjøre) men er gravid, og kan derfor ikke ta vaksinen.. Håper noen kan svare på spørsmålet mitt:) 

Anonymkode: 00dc1...fb4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da får du holde deg hjemme. 

Anonymkode: ab181...067

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hei. Slik jeg har fått med meg jobbes det verden rundt med vaksinepass for de som ønsker å reise. Hvordan vil dette gjelde gravide og ammende? Ønsker å reise i sommer(om det lar seg gjøre) men er gravid, og kan derfor ikke ta vaksinen.. Håper noen kan svare på spørsmålet mitt:) 

Anonymkode: 00dc1...fb4

Man vil da ikke få dette vaksine-passet..

Ikke så overaskende.. gravide er ikke engang nevnt mtp vaksinering 

Anonymkode: 4e876...e31

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det innføres krav om vaksinepass for å reise, så får du selvfølgelig ikke reise uten å være vaksinert. Graviditet er helt irrelevant, graviditet gjør deg ikke immun eller forhindrer smitte. 

Anonymkode: 4a878...8eb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis det innføres krav om vaksinepass for å reise, så får du selvfølgelig ikke reise uten å være vaksinert. Graviditet er helt irrelevant, graviditet gjør deg ikke immun eller forhindrer smitte. 

Anonymkode: 4a878...8eb

Nei men det reiser et viktig spørsmål..

Så det var omtalt i en kronikk / kommentar i Dagbladet at mennesker i ulike situasjoner - deriblant gravide ikke får mulighet til å få dette passet , ellers har jeg ikke sett det har blitt nevnt noen steder egentlig

Anonymkode: 4e876...e31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor reise rundt når du er gravid? Ville holdt meg i norge etter måned 6 jeg 🙂

Anonymkode: e7b3d...61b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja dette skjønner jeg overhodet ikke.. Hvem vil reise utenlands i disse tider uansett, og hvertfall ikke som gravid! 

Personlig tror jeg ikke det åpner opp til å være trygt å reise til sommeren, og ville hvertfall ikke tatt sjansen uten vaksine. 

Jeg tenker liksom at jeg ikke hadde kost meg uansett for hadde kun gått å vært påpasselig med alt, og redd for smitte. Siste jeg vil er å bli coronasyk i et annet land. Jeg har kollegaer fra andre land som ikke har sett familien sin på over et år og som heller ikke kommer til å dra i sommer da de er redd for smitte og for helsevesenet i enkelte land. For ikke snakk om hvordan presset på helsevesenet vil bli når reisesyke nordmenn reiser uansett. Vaksina er ikke 100% sikker, og du kan likevel dra med deg smitte som kan gjøre lokalbefolkningen syke og dermed presse sykehusene mer. Vi har familie på andre siden av landet som ikke har sett besteforeldre eller onkler og tanter, og et familiemedlem som mer eller mindre ligger for døden. Men vi ønsker ikke dra med oss potensiell smitte opp dit heller.. Vi aner jo ikke om vi skulle blitt smittet på flyplassen eller flyet selv om vi er friske når vi drar. Det er ikke en stor prosent av befolkningen som er fullvaksinert enda. 

Dette ble en lang tirade om hvorfor jeg mener vi burde klare å holde oss hjemme istedetfor svar på spørsmålet ditt, men syntes det er så borti natta at jeg klarer ikke la være.. 

Anonymkode: 78f0d...eed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gravid = ingen vaksine = ingen pass = ingen reise.

Ferdig snakka, ikke noe mer om og men med det. 

Anonymkode: b6401...540

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i huleste vil du reise utenlands når du er gravid, og det er corona? (Nei, corona forsvinner ikke helt, selv med vaksinen). 

Anonymkode: d269b...bee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper man kan kompensere for manglende vaksinepass med testing. Hvis jeg skal til frisøren F.eks må jeg dokumentere at jeg er vaksinert eller har hatt corona, hvis ikke må jeg ha med en Max 72 timer gammel negativ test. Bor ikke i Norge (og ammer så kan ikke ta vaksinen).

Anonymkode: 07239...ccf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...