Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Exen som det ble slutt med for et halvt år siden har fått ny dame. Jeg begynner å komme meg etter heftig kjærlighetssorg , men fikk et slags sjokk i dag da jeg fikk vite at han var lykkelig med ny dame. Han elsket med såååå dypt og var knust da det ble slutt (liksom tenker jeg nå) 

jeg prøver å holde meg men vet at i løpet av dagen kommer jeg kanskje til å ta til tårene... hvordan er dette for barna på 11 og 16 såpass lenge etter det ble slutt? De kjenner jo ikke mine såre følelser som jeg har nå og tror jeg har det helt ok. 

dette var jævli tungt kjenner jeg..

Anonymkode: 17390...220

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såklart kan de det, de forstår hvorfor når de er så gamle 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de skal se deg gråte må du være forberedt på å ha en god samtale rundt det hele med dem, tenker jeg. Forklare dem hva du føler, hvorfor du føler det slik, hvilke deler som er rasjonelle og hvilke som er irrasjonelle. 

Det du føler på kommer mye fra egoet ditt, du vil ikke ha ham men du ønsker at han skal lengte etter deg i stedet for å ha funnet noen som er en bedre match for ham. De fleste opplever en sorg når det skjer, men det kan hjelpe å akseptere det for dét det er. Kanskje føler du på mindreverdighetskomplekser ovenfor den nye kjæresten hans, når i sannhet er det bare at dere er forskjellige - som alle mennesker er - og at de to har funnet en balanse. Du kommer til å finne en ny å være glad i du også, men først må du komme deg over eksen.

Anonymkode: 249d4...efd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis de skal se deg gråte må du være forberedt på å ha en god samtale rundt det hele med dem, tenker jeg. Forklare dem hva du føler, hvorfor du føler det slik, hvilke deler som er rasjonelle og hvilke som er irrasjonelle. 

Det du føler på kommer mye fra egoet ditt, du vil ikke ha ham men du ønsker at han skal lengte etter deg i stedet for å ha funnet noen som er en bedre match for ham. De fleste opplever en sorg når det skjer, men det kan hjelpe å akseptere det for dét det er. Kanskje føler du på mindreverdighetskomplekser ovenfor den nye kjæresten hans, når i sannhet er det bare at dere er forskjellige - som alle mennesker er - og at de to har funnet en balanse. Du kommer til å finne en ny å være glad i du også, men først må du komme deg over eksen.

Hvordan vet du at jeg ikke vil ha han? Det er vel en grunn til at følelsene ikke går over aå fort som de tydeligvis gjør for han...? Men jeg har roet meg helt med at det ikke blir oss to. Sjokket var likevel stort når ny dame kom inn så raskt... 

HI

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan vet du at jeg ikke vil ha han? Det er vel en grunn til at følelsene ikke går over aå fort som de tydeligvis gjør for han...? Men jeg har roet meg helt med at det ikke blir oss to. Sjokket var likevel stort når ny dame kom inn så raskt... 

HI

Jeg skjønner så utrolig godt den følelsen du sitter med nå. Og det er det garantert flere her som gjør. Det er helt forferdelig å få vite at eksen har funnet en ny. Man blir jo erstattet for svingende, og det er ikke noen god følelse nei. Nei fyf.... Det er så pyton! 

Og nei, det gjør da ingenting om du gråter. Det går fint an å forklare litt til ungene. De er såpass store. Håper du får det lysere om et par dager. Sjokket legger seg... 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

HI

Beklager, jeg lest kanskje litt fort, jeg forstod det som at du avsluttet det da han var så knust over bruddet. Jeg mente ikke å anta noe.

Vi er nok alle forskjellige når det gjelder det du nevner.. Jeg synes ikke seks måneder er fort, selv om det selvsagt ikke er veldig lenge heller. Jeg synes dog det er helt innafor å starte noe nytt etter seks måneder uten at man kan dømme noen for det..

Skrevet

Det er ok, men ikke bruk de som "psykolog". Fortell bare hvorfor du er lei deg, at det var trist/kjipt å oppdage det. Blir det for ille er det bedre å ringe mor, søsken eller en venninne.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for fine svar...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...