AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Del Skrevet 5. april 2021 Hei! Vi har etter mye frem og tilbake blitt enige om å prøve på å bli gravide. Eller jeg har vel mer eller mindre stilt han et lite ultimatum om jeg skal være helt ærlig. Jeg har alltid ønsket meg et barn, men har ikke følt det har vært noe vi har måttet stresse med. Han derimot har ikke vært like sikker på dette. Pga hans situasjon har jeg vært tålmodig og ventet. Nå er saken den at jeg jo ikke blir yngre med årene og den biologiske klokken tikker, jeg er idag 36 år. Han er dog veldig redd for forandringer og det er nok tanken på det som gjør alt litt vanskeligere for han. At mye i livet endrer seg når man går fra å bare være oss to til å bli tre. Vi har prøvd nå i 6 mnd, hatt sex i tiden rundt min eggløsning, men han klarer ikke å få utløsning under akten. Dette har aldri før vært et problem. Jeg kjenner dette begynner å ta på psyken min. Får enn skikkelig knekk hver gang dette skjer, men prøver så godt jeg kan å ikke vise dette for han. Jeg blir jo ikke gravid når han ikke får utløsning og jeg vet jeg må vente en mnd til før vi igjen kan prøve. Er det andre par som har vært i en lignende situasjon? Har du/dere noen gode råd til va vi kan gjøre? Jeg har prøvd å si at han ikke må tenke så mye på det. Fåreslått at jeg ikke trenger å opplyse han om hvilke få dager jeg kan bli gravid, men at vi heller har sex jevnlig, men han vil helst vite det svarer han. 🤷♀️ Jeg tenker jo at han da automatisk vil tenke de "negative" tankene rundt det som igjen resulterer i at han ikke klarer å komme under sexen. Hvor lenge bør man fortsette før man søker videre hjelp i en slik situasjon? Hadde jeg vært under 30 år ville nok ikke dette stresset meg like mye som du der gjør nå. Anonymkode: 8dc87...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #2 Del Skrevet 6. april 2021 Mannen min var heller ikke veldig engasjert i prøvingen, men han kom alltid mår vi først satte i gang. For meg virker det som om dette er en måte for mannen din å ”slippe unna”/utsette barn på? Altså at han gjør det litt med vilje..? Kan det være?:/ Anonymkode: 214c4...215 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min var heller ikke veldig engasjert i prøvingen, men han kom alltid mår vi først satte i gang. For meg virker det som om dette er en måte for mannen din å ”slippe unna”/utsette barn på? Altså at han gjør det litt med vilje..? Kan det være?:/ Anonymkode: 214c4...215 Nei, jeg trur ikke han gjør det med vilje. Er vel heller at han kanskje ikke er like giret på barn som jeg er og at pga det vil ikke ting fungere like lett som før. Hvertfall slik jeg tolker han når vi snakker om det. Vi har vært sammen gjennom mange år og han har aldri før hatt problem med å komme under sex. Er vel denne forandringen som livet vårt vil få med et barn som er "skummel" for han. Eller at han stresser med at han må få det til og pga det skjer det motsatte 🤷♀️ Jeg blir jo så lei meg hver gang dette skjer, men å bli sur hjelper jo ikke (har jeg erfart). Men er veldig sårt å bite det i seg. Har ikke noen å dele disse tankene mine med da jeg syns dette er veldig privat. Prøver å ikke stresse han i håp om at det kanskje kan hjelpe 🤞 Anonymkode: 8dc87...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Del Skrevet 7. april 2021 Høres ut som mannen din er i komfortsonen. Som betyr at han har det bra nå, og ikke egentlig innser at det også kan være bra med forandring. Du sier dere har blitt enige om å prøve, så da må dere gjøre det. Å gjøre det som trengs. I dette tilfellet må han komme under akten. Er det kun i dagene rundt EL han ikke klarer å komme, eller ellers når dere har sex også? Om det er førstnevnte så må du rett og slett slutte å opplyse om når EL er. Du skriver han vil vite det, vel, det har ikke fungert til nå. Men for å ikke gjøre han generelt stresset så hadde jeg opplyst feil dato, slik at han tror han vet det. Jeg hadde fortalt han en dato som er noen dager senere. Om du ex. har eggløsning en søndag, så hadde jeg sagt på starten av uken "på onsdag har jeg eggløsning". Så hatt en god del sex utover uken, hvis han tror til helgen at eggløsning er over så kanskje han klarer å komme da? Og det er jo da de viktige dagene er. Et eller annet sånn i alle fall. Her må du bare jobbe på! Klarer han generelt ikke å komme i syklusen så kan hjemmeinseminering være et alternativ. Og det siste skritter et jo å søke hjelp. Stille seg i IVF-kø. Vet ikke om mannen din syns det er noe bedre alternativ, men sånn er det. Anonymkode: c7ba4...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Høres ut som mannen din er i komfortsonen. Som betyr at han har det bra nå, og ikke egentlig innser at det også kan være bra med forandring. Du sier dere har blitt enige om å prøve, så da må dere gjøre det. Å gjøre det som trengs. I dette tilfellet må han komme under akten. Er det kun i dagene rundt EL han ikke klarer å komme, eller ellers når dere har sex også? Om det er førstnevnte så må du rett og slett slutte å opplyse om når EL er. Du skriver han vil vite det, vel, det har ikke fungert til nå. Men for å ikke gjøre han generelt stresset så hadde jeg opplyst feil dato, slik at han tror han vet det. Jeg hadde fortalt han en dato som er noen dager senere. Om du ex. har eggløsning en søndag, så hadde jeg sagt på starten av uken "på onsdag har jeg eggløsning". Så hatt en god del sex utover uken, hvis han tror til helgen at eggløsning er over så kanskje han klarer å komme da? Og det er jo da de viktige dagene er. Et eller annet sånn i alle fall. Her må du bare jobbe på! Klarer han generelt ikke å komme i syklusen så kan hjemmeinseminering være et alternativ. Og det siste skritter et jo å søke hjelp. Stille seg i IVF-kø. Vet ikke om mannen din syns det er noe bedre alternativ, men sånn er det. Anonymkode: c7ba4...6c0 Skal prøve å se om det kun er rundt EL dette skjer. Må teste litt. Men hadde en liten prat igår og sa at vi ikke kunne fortsette slik veldig lenge. Men at vi kunne prøve litt til å se om det bedrer seg. Det var ok og han viste og forståelse for at dette ikke er så enkelt for meg, tenker da på skuffelsen jeg kjenner på når han ikke klarer å komme. Nevnte hjemmeinseminering som et alternativ, det var han ikke så veldig keen på. Så krysser fingrene for at det klaffer bedre ved neste EL 🤞☺️ Anonymkode: 8dc87...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå