AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Hei. Skolen til vår datter blir digital f.o.m i morgen. Hun går i 3.klassse. Kan skolen kreve at hun skal gjøre alt alene? Jeg har samfunnsviktig jobb(jobber i barnehage) mannen har hjemmekontor fra 08-1600 hvor 90% av jobben innebærer samtaler med kunder på tlf.....mannens arbeidsplass har ekstra stor pågang etter påske hvert år, så han forventer mye tlf . Anonymkode: 560dc...8bc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 Her er lærer tilgjengelig for barna via teams hele skoledagen. De kan ringe opp lærer eller sende melding med spørsmål. Men barn er veldig ulike. Pleier hun takle lekser fint alene så går nok hjemmeskole også fint. Er hun av dem som trenger mye hjelp så kan det bli verre. Anonymkode: e4004...cf2 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her er lærer tilgjengelig for barna via teams hele skoledagen. De kan ringe opp lærer eller sende melding med spørsmål. Men barn er veldig ulike. Pleier hun takle lekser fint alene så går nok hjemmeskole også fint. Er hun av dem som trenger mye hjelp så kan det bli verre. Anonymkode: e4004...cf2 Hun trenger en del hjelp med lekser dessverre. Vi begynte med trening på leksergjøring alene i slutten av 1.klasse.....enda ikke i mål. Da får hun prøve, så ser vi hvordsn det går..... Anonymkode: 560dc...8bc
GammelKaktus Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 Skolen pleier vel ikke å være så vanskelig? Hos oss så har det vært veldig "lave" forventninger til hva som må bli gjort på hjemmeskolen. I tillegg så har de gitt elevene nummer og hangouts til lærer og spesialpedagogen på trinnet, sånn at de har alle muligheter til å kontakte de for hjelp. Sier seg jo selv at ikke alle har foreldre som evner eller kan hjelpe til med skolearbeidet. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Skrevet 5. april 2021 De kan ringe lærer på teams. Sist runde med hjemmeskole(i feb) hadde de skolene fra 0830-13330. Innleveringsfrist for oppgavene var kl 1430. Meber hun i snitt skulle levere 4 oppgaver hver dag.... Ts Anonymkode: 560dc...8bc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De kan ringe lærer på teams. Sist runde med hjemmeskole(i feb) hadde de skolene fra 0830-13330. Innleveringsfrist for oppgavene var kl 1430. Meber hun i snitt skulle levere 4 oppgaver hver dag.... Ts Anonymkode: 560dc...8bc Det er forventet at en voksen hjelper en del ja. Og at det er vanskelig med hjemmekontor samtidig anser ikke lærerne som sitt problem, men ditt. Anonymkode: 01716...3ac 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Skrevet 5. april 2021 FrøkenMånestråle skrev (51 minutter siden): Skolen pleier vel ikke å være så vanskelig? Hos oss så har det vært veldig "lave" forventninger til hva som må bli gjort på hjemmeskolen. I tillegg så har de gitt elevene nummer og hangouts til lærer og spesialpedagogen på trinnet, sånn at de har alle muligheter til å kontakte de for hjelp. Sier seg jo selv at ikke alle har foreldre som evner eller kan hjelpe til med skolearbeidet. Tror det er veldig varierende.. På skolen til mitt barn har det vært mye.. De får bare tilsendt en plan på e post som de må følge. Tar noen timer. Uten at lærer er tilgjengelig. Mitt barn er yngre enn TS sitt barn, og trenger hjelp hele tiden Anonymkode: 9471b...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #8 Skrevet 5. april 2021 Barn av samfunnskritisk personell har vel tilbud om skole? Det gjelder her i alle fall, selv om det bare er en Anonymkode: 9471b...1d7 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #9 Skrevet 5. april 2021 Barnet ditt har rett til å komme på skolen selv om jeg syns det er tragisk. Far på hjemmekontor bør kunne tatt seg av den saken. Som alle andre må gjøre nå ! Og som dere bør prøve å få til. Anonymkode: b6051...11b 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #10 Skrevet 5. april 2021 Kan ikke mannen din jobbe 10-18 så er han lærer 08-10 eller no sånt? Slik måtte vi løse det ifjor. Iblandt lærer 08-14 så jobb 14-22. Anonymkode: 021ee...47e 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #11 Skrevet 5. april 2021 Skolen kan ikke forvente at foreldrene er tilgjengelig når man jobber. Hun får gjøre det hun klarer og resten når dere kan hjelpe Anonymkode: c90b9...407 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #12 Skrevet 5. april 2021 Hos oss krevde det mye hjelp og støtte da de var hjemme 100% for et år siden. Når de har hatt hjemmeskole/hjemmedager de siste månedene, har det vært mye bedre opplegg og ikke noe særlig behov for hjelp og støtte fra oss foreldre. Vi klarer derfor full jobb hjemmefra i kombinasjon med hjemmeskolen. (Barna vet altså at vi er "på jobb" og opptatt i møter gjennom dagen, og at de kun kan spørre oss om vi sier det er OK. Men de kan spørre lærer om det er noe de lurer på. ) Anonymkode: 57497...d7f 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #13 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Barn av samfunnskritisk personell har vel tilbud om skole? Det gjelder her i alle fall, selv om det bare er en Anonymkode: 9471b...1d7 Barnehage er vel ikke ironisk nok ikke definert som samfunnskritisk , men samfunnsviktig.. Anonymkode: 097da...8e0 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #14 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan ikke mannen din jobbe 10-18 så er han lærer 08-10 eller no sånt? Slik måtte vi løse det ifjor. Iblandt lærer 08-14 så jobb 14-22. Anonymkode: 021ee...47e Hvis han er avhengig av å være i kontakt med andre, eller tilgjengelig for andre, så er det vanskelig å "forskyve arbeidsdagen" på denne måten. Det er mange av oss som har en jobb som kan utføres hjemmefra, via Teams/Telefon eller andre hjelpemidler. Men vi er fortsatt avhengige av å være "på" når alle andre er "på". "Du, jeg må nesten være lærer for barnet mitt mellom 10 og 12 jeg, så det møtet vi skulle ha da, det må alle dere andre ta når jeg er tilgjengelig for jobb mellom 20 og 22." Tror du den går hjem hos de 8 andre som skulle i samme møte? Anonymkode: 57497...d7f 6
La Luna Skrevet 5. april 2021 #15 Skrevet 5. april 2021 Da må du eller mannen ta omsorgsdager så lenge skolen og sfo er stengt. 1
Sylveon Skrevet 5. april 2021 #16 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Skolen til vår datter blir digital f.o.m i morgen. Hun går i 3.klassse. Kan skolen kreve at hun skal gjøre alt alene? Jeg har samfunnsviktig jobb(jobber i barnehage) mannen har hjemmekontor fra 08-1600 hvor 90% av jobben innebærer samtaler med kunder på tlf.....mannens arbeidsplass har ekstra stor pågang etter påske hvert år, så han forventer mye tlf . Anonymkode: 560dc...8bc Jeg hadde nok bare notert bak øret at om det går til helvete så går det til helvete, og at ordet pliktoppfyllende går i glemmeboken for en kort periode. Det hun får til, det får hun til og det hun ikke får til, vel.. sånn blir det med den saken. Det er antageligvis snakk om en kort periode med hjemmeskole uansett. Hun er uansett så ung at læreren burde ha forståelse for at hun ikke kan jobbe alene og dette er litt avhengig av hvordan dagene hjemme hos dere går. 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #17 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis han er avhengig av å være i kontakt med andre, eller tilgjengelig for andre, så er det vanskelig å "forskyve arbeidsdagen" på denne måten. Det er mange av oss som har en jobb som kan utføres hjemmefra, via Teams/Telefon eller andre hjelpemidler. Men vi er fortsatt avhengige av å være "på" når alle andre er "på". "Du, jeg må nesten være lærer for barnet mitt mellom 10 og 12 jeg, så det møtet vi skulle ha da, det må alle dere andre ta når jeg er tilgjengelig for jobb mellom 20 og 22." Tror du den går hjem hos de 8 andre som skulle i samme møte? Anonymkode: 57497...d7f Når jeg skrev svaret mitt, fikk du inntrykk av at jeg er helt ukjent med fenomenet hjemmekontor? Må man så må man. Jeg måtte det ifjor. Beklager, men jeg er ikke tilgjengelig for møter før kl 11 fordi jeg må være lærer for barna mine på hjemmeskole. Møter jeg må delta på, må flyttes. Noe fleksibilitet finnes f.eks møte 10-11, men i hovedregel ikke. Jeg blokkerte tiden i kalenderen min, rett og slett. På kveldstid gjør man da arbeid som ikke krever møter med andre. Anonymkode: 021ee...47e 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #18 Skrevet 5. april 2021 Da bør vel en av dere være hjemme og tilgjengelig med barnet da? Anonymkode: fc914...bb5
Kjetil E Skrevet 5. april 2021 #19 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn av samfunnskritisk personell har vel tilbud om skole? Det gjelder her i alle fall, selv om det bare er en Anonymkode: 9471b...1d7 Nå er det vel bare TS som er samfunnskritisk personell så da gjelder nok ikke det. At far har det hektisk hjelper nok ikke i så måte.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #20 Skrevet 5. april 2021 Ta omsorgsdager. Har krav på det ved hjemmeskole/karantene. Ellers ville jeg snakket med lærer at skolearbeidet blir gjort på kveldstid. Her var innleveringsfristene på kveldstid og læreren hadde stor forståelse om ting ble gjort dagen etter. Anonymkode: 41793...f61 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå