Betta123 Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Hei😊 jeg har en sønn på en måned gammel idag. Han vil ammes hver halvtime/time døgnet gjennom og jeg er veldig sliten😅har en datter på 15 mnd som jeg også må ta meg av. Ødelegger jeg meøkeproduksjonen min ved å gi han en flaske nan i et av måltidene i døgnet? Kanskje 2? 60ml morgen (sånn at jeg får lekt med datteren min før hvilen hennes) og 90ml ettermiddag (sånn jeg får tatt kveldsstellet hennes😅) Han tar ikke smokk så lite avlasting der:(
Gjest Albbas Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 Du ødelegger jo ikke, men vil produsere mindre melk, tilsvarende mengden du gir.
Betta123 Skrevet 5. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2021 Albbas skrev (2 timer siden): Du ødelegger jo ikke, men vil produsere mindre melk, tilsvarende mengden du gir. Men skjønner ikke at det skal være sånn her🤯kanskje det ikke er meningen at jeg skal kunne fullamme da, går ikke ann å ta vare på mer enn den nyfødte hvis han skal henge i puppen hvert minutt😔
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 Jeg ga en flaske MME på natt fra babyen var 4 uker og jeg ammet han til han var 16 måneder allikevel og hadde aldri problemer med for lite melk. Men noen babyer vil ikke ha bryst etter de får flaske fordi melken kommer lettere og fortere av flaske. Så jeg ville i hvert fall valgt en flaske som gir sakte mating som gjør at de må bruke munnen på samme måte som når de dier hvis du ønsker å fortsette å amme også. Anonymkode: 35a29...770 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Skrevet 5. april 2021 Betta123 skrev (Akkurat nå): Men skjønner ikke at det skal være sånn her🤯kanskje det ikke er meningen at jeg skal kunne fullamme da, går ikke ann å ta vare på mer enn den nyfødte hvis han skal henge i puppen hvert minutt😔 Det er helt normalt når de er så små, det gir seg etter hvert. Anonymkode: 35a29...770 4
Gjest Albbas Skrevet 5. april 2021 #6 Skrevet 5. april 2021 2 minutter siden, Betta123 said: Men skjønner ikke at det skal være sånn her🤯kanskje det ikke er meningen at jeg skal kunne fullamme da, går ikke ann å ta vare på mer enn den nyfødte hvis han skal henge i puppen hvert minutt😔 Hvor lenge har det vært slik? Går han tilfredsstillende opp i vekt? Tar han smokk?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Skrevet 5. april 2021 Betta123 skrev (3 minutter siden): Men skjønner ikke at det skal være sånn her🤯kanskje det ikke er meningen at jeg skal kunne fullamme da, går ikke ann å ta vare på mer enn den nyfødte hvis han skal henge i puppen hvert minutt😔 Det er jo helt naturlig at han vil ha mat jevnlig - det er ikke alltid mulig å få i pose og sekk, når du velger å få barn så tett vil det nødvendigvis kunne by på noen komplikasjoner. Det er jo ingen krise å by på MME i stedet heller, men da mister du jo naturlig nok den delen av melkeproduksjonen du ville stått for selv. Anonymkode: 31bc4...002 5
Betta123 Skrevet 5. april 2021 Forfatter #8 Skrevet 5. april 2021 Albbas skrev (2 timer siden): Hvor lenge har det vært slik? Går han tilfredsstillende opp i vekt? Tar han smokk? Siste to ukene har det vært sånn. Han går opp greit opp i vekt og har mange tunge bleier i døgnet. Tar ikke smokk:(
Betta123 Skrevet 5. april 2021 Forfatter #9 Skrevet 5. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo helt naturlig at han vil ha mat jevnlig - det er ikke alltid mulig å få i pose og sekk, når du velger å få barn så tett vil det nødvendigvis kunne by på noen komplikasjoner. Det er jo ingen krise å by på MME i stedet heller, men da mister du jo naturlig nok den delen av melkeproduksjonen du ville stått for selv. Anonymkode: 31bc4...002 Nei klart det ikke er krise. Men ønsket å fullamme uten å være avhengig av flaske. Føler han vil ha mat hvert minutt😅 Endret 5. april 2021 av Betta123
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #11 Skrevet 5. april 2021 Ammeentusiastene kan ta seg en bolle. Gi flaske med god samvittighet, du. Anonymkode: f22dc...7d1 4
Betta123 Skrevet 5. april 2021 Forfatter #12 Skrevet 5. april 2021 Lull skrev (1 time siden): Amming i bæresjal🙌🏼😍 Hvordan gjør jeg det? Evt hvilket bæresjal? Han er 4,5 kg hvis det har noe å si
Betta123 Skrevet 5. april 2021 Forfatter #13 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ammeentusiastene kan ta seg en bolle. Gi flaske med god samvittighet, du. Anonymkode: f22dc...7d1 Ja jeg har ingenting imot å gi flaske, men hadde håpet det ikke utgjorde noe på melkeproduksjon. Men ser flere skriver at det gjør det😔
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #14 Skrevet 5. april 2021 Skjønner at du sikkert er alenemor utifra HI, men har du noen som kan hjelpe med mating? Hvis du har noen å hjelpe deg så kan du jo pumpe deg når du har tid, også kan hjelperen gi morsmelk på flaske mens du er med datteren din. Jeg ser ikke hvordan det å gi mme vil gi deg så mye mer tid med datteren din enn å amme? Det tar jo tid å koke vann, blande MME, mate med sakte flaskemating og sterilisere utstyr etterpå. Det går fortere å slenge frem en pupp. Amming i bæresjal er risikabelt, så da må du vite hva du gjør. Anonymkode: eb564...d44 1
Gjest førstedamen Skrevet 5. april 2021 #15 Skrevet 5. april 2021 Betta123 skrev (17 minutter siden): Hvordan gjør jeg det? Evt hvilket bæresjal? Han er 4,5 kg hvis det har noe å si Kjøp et elastisk sjal. https://www.jollyroom.no/babyutstyr/baereseler-baeresjal/baeresjal/aldoria-bambu-soft-baeresjal-naturhvit Se en video eller to om amming i bæresjal. Litt knotete I begynnelsen men det er verdt det. Jeg både ammer, lufter hund, lager middag og rydder /støvsuger og vasker med baby i bæresjal.
Gjest førstedamen Skrevet 5. april 2021 #16 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skjønner at du sikkert er alenemor utifra HI, men har du noen som kan hjelpe med mating? Hvis du har noen å hjelpe deg så kan du jo pumpe deg når du har tid, også kan hjelperen gi morsmelk på flaske mens du er med datteren din. Jeg ser ikke hvordan det å gi mme vil gi deg så mye mer tid med datteren din enn å amme? Det tar jo tid å koke vann, blande MME, mate med sakte flaskemating og sterilisere utstyr etterpå. Det går fortere å slenge frem en pupp. Amming i bæresjal er risikabelt, så da må du vite hva du gjør. Anonymkode: eb564...d44 Amming I bæresjal er ikke risikabelt. Man følger jo med på baby. Amming på armen er I så fall like risikofylt om ikke mer, man risikerer jo å sovne med baby i armene.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #17 Skrevet 5. april 2021 4 minutter siden, førstedamen said: Amming I bæresjal er ikke risikabelt. Man følger jo med på baby. Amming på armen er I så fall like risikofylt om ikke mer, man risikerer jo å sovne med baby i armene. Jeg er all for bæresjal, brukte det masse selv. Men å amme i bæresjal krever kunnskap om trygg og ergonomisk bruk av bæresjal, samt øvelse. Det er ikke en quick fix som gjør det å passe på en 15mnd jente samtidig som man ammer blir lettere. Som du sier må man fremdeles ha fokus på baby. Så det hjelper ikke nødvendigvis TS sitt problem. https://ammehjelpen.no/amming-i-baretoy/ Anonymkode: eb564...d44
Betta123 Skrevet 5. april 2021 Forfatter #18 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Skjønner at du sikkert er alenemor utifra HI, men har du noen som kan hjelpe med mating? Hvis du har noen å hjelpe deg så kan du jo pumpe deg når du har tid, også kan hjelperen gi morsmelk på flaske mens du er med datteren din. Jeg ser ikke hvordan det å gi mme vil gi deg så mye mer tid med datteren din enn å amme? Det tar jo tid å koke vann, blande MME, mate med sakte flaskemating og sterilisere utstyr etterpå. Det går fortere å slenge frem en pupp. Amming i bæresjal er risikabelt, så da må du vite hva du gjør. Anonymkode: eb564...d44 Ja jeg kan pumpe innimellom. Grunnen til at jeg tenkte mme er fordi jeg har babybrezza maskin fra datteren min (fikk ikke til amming da) så da tar det to sek å få en flaske klar, matingen tar 5 min kontra amming som kan ta alt fra 10 min til 1,5 time😅 og sterilisering kan gjøres etter eldste unge sover om kvelden😅 så kan jeg håpe på at baby sover tyngre og forhåpentligvis litt lengre på mme etter han får den flaska , sånn at jeg får brukt mer tid på datteren min😅men igjen. Ingen garanti for at han sover tyngre av den grunn... har veldig lyst å fullamme, er så glad for å få det til denne gang. Men hadde ikke trodd det skulle ta absolutt ALL tid gjennom hele dagen😅 når blir det lenger tid mellom matingene? Nå er det alt fra 1 min til 45 min🙈 motivasjonen er ikke akkurat på topp😔
Betta123 Skrevet 5. april 2021 Forfatter #19 Skrevet 5. april 2021 førstedamen skrev (45 minutter siden): Kjøp et elastisk sjal. https://www.jollyroom.no/babyutstyr/baereseler-baeresjal/baeresjal/aldoria-bambu-soft-baeresjal-naturhvit Se en video eller to om amming i bæresjal. Litt knotete I begynnelsen men det er verdt det. Jeg både ammer, lufter hund, lager middag og rydder /støvsuger og vasker med baby i bæresjal. Wow det hadde vært en drøm å fått til! 1
Gjest førstedamen Skrevet 5. april 2021 #20 Skrevet 5. april 2021 Betta123 skrev (20 minutter siden): Wow det hadde vært en drøm å fått til! Ja om du lærer å bruke bæresjal er det gull verdt. Hadde jeg ikke brukt det med baby nr 1 ville jeg ikke hatt kapasitet til å få flere 🤣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå