Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gagaen
Skrevet
Milky skrev (1 minutt siden):

Takk for alle svar. Grunnen til at jeg lurer er selvfølgelig firdi jeg skal reise. Hvis tiltaket kun gjelder til 7.04 så reiser jeg selvfølgelig etter det. Gidder ikke karantenehotell. Evt bli i utlandet til de fjerner reglen

Hvis det ikke er nødvendig reise, hvorfor lete etter smutthull? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gagaen skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg ikke gidder å være på karantenehotell? Det er ganske åpenbart. Leter ikke etter smutthull, vil reise når den regelen ikke lenger gjelder. Tar gjerne karantene men ikke på hotell

• Liker 5
Skrevet
Gagaen skrev (1 minutt siden):

Sannsynligvis fordi grunnen hennes ikke er dårlig, men allikevel ikke god nok for regjeringen. 

• Liker 5
Skrevet
Elhaym skrev (2 minutter siden):

Sannsynligvis fordi grunnen hennes ikke er dårlig, men allikevel ikke god nok for regjeringen. 

Grunnen min er å besøke familie. Om folk mener det er viktig eller ikke driter jeg i, er viktig nok for meg. 

• Liker 7
Skrevet
Milky skrev (2 minutter siden):

Grunnen min er å besøke familie. Om folk mener det er viktig eller ikke driter jeg i, er viktig nok for meg. 

Samme her. Venter derfor til karantenehotell er over selv.

• Liker 7
Skrevet
Elhaym skrev (7 minutter siden):

Det tror jeg kan bli lenge til. 

• Liker 1
Skrevet
Elhaym skrev (2 timer siden):

Vurderer også å reise til Spania uti Mai, om flyene går fra andre steder enn Gardermoen.

Har 10 ukers ferie til gode siden jeg ikke gadd ta ut noe særlig ifjor, så kan bli der lenge evt 😉 

• Liker 2
Skrevet
Elhaym skrev (På 5.4.2021 den 17.20):

Jeg syns det er noe jævla tull at man ikke kan ha karantene hjemme. Jeg har hatt utrolig mange karantener hjemme det siste året.. aldri brutt de. Og det gjelder de fleste av oss som har ærend over grensa. At man skal straffes med 5000 i hotell eller 20k er absurd. Kravene til oppholdsrom er jo vanvittig nå.

Vår leietagere har to soverom. Men må på karantenehotell fordi deler kjøkken og bad. De er samme kohort og jobber sammen. 

Kjennes som det bare er for å straffe. Og jeg liker ikke kollektiv straff

Men det ville jo vært kjipt for den ene leietakeren å måtte holde seg hjemme i ti dager bare fordi den andre hadde vært på reise og foretrakk hjemmekarantene... I og med at de deler kjøkken og bad er det jo slik det måtte ha blitt, hvis man ikke benyttet hotellkarantene altså. 

• Liker 3
Skrevet
Ab_naturals skrev (42 minutter siden):

Men det ville jo vært kjipt for den ene leietakeren å måtte holde seg hjemme i ti dager bare fordi den andre hadde vært på reise og foretrakk hjemmekarantene... I og med at de deler kjøkken og bad er det jo slik det måtte ha blitt, hvis man ikke benyttet hotellkarantene altså. 

De jobber sammen og bor sammen. De bor sammen i Sverige, de bor sammen i Norge, og de jobber sammen i Norge.

• Liker 1
Skrevet
Sportydame skrev (På 5.4.2021 den 20.15):

Vurderer også å reise til Spania uti Mai, om flyene går fra andre steder enn Gardermoen.

Har 10 ukers ferie til gode siden jeg ikke gadd ta ut noe særlig ifjor, så kan bli der lenge evt 😉 

Skulle gjerne gjort noe lignende selv, men jeg er gravid og trenger kontrollene mine 😣

• Liker 1
Skrevet
Elhaym skrev (6 timer siden):

De jobber sammen og bor sammen. De bor sammen i Sverige, de bor sammen i Norge, og de jobber sammen i Norge.

Så den ene hadde aldri reist alene mener du, de reiser bare sammen? 

Skrevet
Ab_naturals skrev (3 timer siden):

Så den ene hadde aldri reist alene mener du, de reiser bare sammen? 

Hvorfor skal de reise alene når de jobber samme skift og er kjærester....? De har jo fritidskarantene både her og i Sverige..

Skrevet
Elhaym skrev (33 minutter siden):

Hvorfor skal de reise alene når de jobber samme skift og er kjærester....? De har jo fritidskarantene både her og i Sverige..

Ja da så 😂 men det var vel ikke så lett å forstå, når du skrev at de hadde to soverom og delte kjøkken og bad... 

Skrevet
Elhaym skrev (11 timer siden):

Skulle gjerne gjort noe lignende selv, men jeg er gravid og trenger kontrollene mine 😣

Med legeerklæring på at du er gravid, så kan du antagelig slippe karantenehotell! Det er dessverre opp til mennesket du møter på grensa/flyplassen å vurdere, men graviditet vet jeg kan regnes som grunn til å ha karantenen hjemme. Dessverre er det slik at man ikke kan vite 100% sikkert på forhånd hva personen på grensa mener og man har ingen form for klagerett eller rettssikkerhet i disse tider når det gjelder slike spørsmål, og den risken er kanskje for stor å ta. 

• Liker 2
Skrevet
Ab_naturals skrev (6 minutter siden):

Ja da så 😂 men det var vel ikke så lett å forstå, når du skrev at de hadde to soverom og delte kjøkken og bad... 

To soverom er kravet for at de skal ha godkjent bolig. Selv om de deler. De skal ha to rom. Men nå også eget kjøkken og bad. Tas ingen hensyn til at de er sammen.

Skrevet
Skriblerinna skrev (Akkurat nå):

Med legeerklæring på at du er gravid, så kan du antagelig slippe karantenehotell! Det er dessverre opp til mennesket du møter på grensa/flyplassen å vurdere, men graviditet vet jeg kan regnes som grunn til å ha karantenen hjemme. Dessverre er det slik at man ikke kan vite 100% sikkert på forhånd hva personen på grensa mener og man har ingen form for klagerett eller rettssikkerhet i disse tider når det gjelder slike spørsmål, og den risken er kanskje for stor å ta. 

Er nettopp det der. Har merka det på leieboerne nå at alt er prisgitt den de møter.

• Liker 1
Skrevet
Elhaym skrev (6 minutter siden):

To soverom er kravet for at de skal ha godkjent bolig. Selv om de deler. De skal ha to rom. Men nå også eget kjøkken og bad. Tas ingen hensyn til at de er sammen.

Er det sant? Herlighet så firkantet. Jaja, bra for dem med ekstra god plass ihvertfall 👍

Skrevet
Ab_naturals skrev (Akkurat nå):

Er det sant? Herlighet så firkantet. Jaja, bra for dem med ekstra god plass ihvertfall 👍

Ja, det er kjempefirkanta og ble sånn i påsken. De er samfunnskritiske så får jo komme inn, men det blir jo dyrt for de med karantehotell og leie lissom. Nå fikk de testa seg ut av karantenehotell på dag 4 men

• Opprett ny...