Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er regelen om at man skal på karantenehotell kun nå i påsken eller er det slik det blir fremover? Finner ingen dato som dette skal gjelde til

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gagaen skrev (1 minutt siden):

Det gjelder ut året. 

Jaså.. hvor står det? Kan ikke huske at de noen gang har fastsatt en regel for et helt år

• Liker 2
Gjest Gagaen
Skrevet

FHI.no

Regler for karantenehotell gjelder ut 2021.

Skrevet
Gagaen skrev (3 minutter siden):

FHI.no

Det står ikke det på hverken fhi.no eller regjeringen.no?! 🤔 De strengere innreiserestriksjonene gjelder foreløpig frem til 07.04 er det jeg fant. 

• Liker 7
Gjest Gagaen
Skrevet
Le-elle skrev (1 minutt siden):

Det står ikke det på hverken fhi.no eller regjeringen.no?! 🤔 De strengere innreiserestriksjonene gjelder foreløpig frem til 07.04 er det jeg fant. 

joDA, det er kjent " KG-kunnskap" ;)

Skrevet

Det gjelder til noe annet blir bestemt.

Skrevet
Me for life skrev (1 minutt siden):

Det gjelder til noe annet blir bestemt.

No shit.. men de pleier å sette en dato også forlenge det om nødvendig

• Liker 2
Skrevet
Le-elle skrev (4 minutter siden):

Ja jeg fant heller ikke noe om ut året på de nettsidene

Skrevet

Foreløpig frem til 07.04

• Liker 1
Skrevet
Gagaen skrev (1 time siden):

FHI.no

Det er ikke riktig

• Liker 4
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå):

Det er ikke riktig

Det er ikke riktig, men som husvert til svenske grensependlere har noe skjedd i påsken. De må nå på karantehotell selv om de har bosted her. Vi må kontakte arbeidsgiver for t de skal få stilt frem leiligheten de leier som kontroll til Arbeidstilsynet 

Sånn sett virker ut 2021 logisk. Det snevres mer og mer inn

• Liker 2
Skrevet
Elhaym skrev (1 minutt siden):

Det er ikke riktig, men som husvert til svenske grensependlere har noe skjedd i påsken. De må nå på karantehotell selv om de har bosted her. Vi må kontakte arbeidsgiver for t de skal få stilt frem leiligheten de leier som kontroll til Arbeidstilsynet 

Sånn sett virker ut 2021 logisk. Det snevres mer og mer inn

Det kommer nok ny oppdatering snart, men reiserådet er gjeldene nå til 15 mai så blir ikke overrasket om karantene styret blir videreført til da også

• Liker 2
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå):

Det kommer nok ny oppdatering snart, men reiserådet er gjeldene nå til 15 mai så blir ikke overrasket om karantene styret blir videreført til da også

Er så drittlei. Savner familien min skikkelig! Har ikke anledning til å sitte ti dager på karantenehotell etter å ha møtt de. Men sånn ting ser ut nå så får jeg vel se de den dagen de skal begraves 😕

• Liker 1
Skrevet

Det var noe de fant på i full fart for å forhindre at nordmenn skulle reise på ferie til utlandet i påsken, og at regjeringen skulle få skylda fra alle tilhengerne av tiltak. 

De kan ikke stenge grensene pga Grunnloven, derfor var dette det nærmeste de kunne komme.

De sa det skulle gjelde til 7/4, sikkert for at ingen skulle rekke å få opp noen rettsaker på dette, da de vet at de går på tynn is ang innskrenking av friheten til norske innbyggere som har egen bolig i Norge.

Tipper de lager unntak for endel grupper når de kommer med nye nasjonale tiltak neste uke, og at de begrunner det med at smitten går ned (som den gjorde ifjor på denne tiden).

De vet at importsmitten stort sett kommer fra Polen og Asia/Pakistan etc, og liten grad fra EU, så karantenehotell for alle er kun hykleri.

• Liker 3
Skrevet
Sportydame skrev (1 minutt siden):

Det var noe de fant på i full fart for å forhindre at nordmenn skulle reise på ferie til utlandet i påsken, og at regjeringen skulle få skylda fra alle tilhengerne av tiltak. 

De kan ikke stenge grensene pga Grunnloven, derfor var dette det nærmeste de kunne komme.

De sa det skulle gjelde til 7/4, sikkert for at ingen skulle rekke å få opp noen rettsaker på dette, da de vet at de går på tynn is ang innskrenking av friheten til norske innbyggere som har egen bolig i Norge.

Tipper de lager unntak for endel grupper når de kommer med nye nasjonale tiltak neste uke, og at de begrunner det med at smitten går ned (som den gjorde ifjor på denne tiden).

De vet at importsmitten stort sett kommer fra Polen og Asia/Pakistan etc, og liten grad fra EU, så karantenehotell for alle er kun hykleri.

Jeg syns det er noe jævla tull at man ikke kan ha karantene hjemme. Jeg har hatt utrolig mange karantener hjemme det siste året.. aldri brutt de. Og det gjelder de fleste av oss som har ærend over grensa. At man skal straffes med 5000 i hotell eller 20k er absurd. Kravene til oppholdsrom er jo vanvittig nå.

Vår leietagere har to soverom. Men må på karantenehotell fordi deler kjøkken og bad. De er samme kohort og jobber sammen. 

Kjennes som det bare er for å straffe. Og jeg liker ikke kollektiv straff

• Liker 9
Gjest Gagaen
Skrevet
Elhaym skrev (14 minutter siden):

Jeg syns det er noe jævla tull at man ikke kan ha karantene hjemme. Jeg har hatt utrolig mange karantener hjemme det siste året.. aldri brutt de. Og det gjelder de fleste av oss som har ærend over grensa. At man skal straffes med 5000 i hotell eller 20k er absurd. Kravene til oppholdsrom er jo vanvittig nå.

Vår leietagere har to soverom. Men må på karantenehotell fordi deler kjøkken og bad. De er samme kohort og jobber sammen. 

Kjennes som det bare er for å straffe. Og jeg liker ikke kollektiv straff

Dessverre er kollektiv straff følgene av at noen få ikke kan holde seg til de regler og råd som gis. Hadde alle fulgt lydig opp så hadde dette vært over raskere. Garantert! 

Skrevet
Gagaen skrev (Akkurat nå):

Dessverre er kollektiv straff følgene av at noen få ikke kan holde seg til de regler og råd som gis. Hadde alle fulgt lydig opp så hadde dette vært over raskere. Garantert! 

Har ikke inntrykket av at det er så mange som bryter disse reglene. Virker som det er mest arbeidsgivere med polske arbeidere som gjør det. Alle jeg kjenner er veldig samvittighetsfulle og jeg tror ikke det er bare anekdotisk. Samtidig er det sånn at jeg kan ta min karantene hjemme om jeg drar på et nødvendig besøk, for eksempel sykt familiemedlem. Når tok virus hensyn til hva som var nødvendig eller ikke? 

• Liker 7
Skrevet

Takk for alle svar. Grunnen til at jeg lurer er selvfølgelig firdi jeg skal reise. Hvis tiltaket kun gjelder til 7.04 så reiser jeg selvfølgelig etter det. Gidder ikke karantenehotell. Evt bli i utlandet til de fjerner reglen

• Liker 1
Gjest Gagaen
Skrevet
Elhaym skrev (Akkurat nå):

Har ikke inntrykket av at det er så mange som bryter disse reglene. Virker som det er mest arbeidsgivere med polske arbeidere som gjør det. Alle jeg kjenner er veldig samvittighetsfulle og jeg tror ikke det er bare anekdotisk. Samtidig er det sånn at jeg kan ta min karantene hjemme om jeg drar på et nødvendig besøk, for eksempel sykt familiemedlem. Når tok virus hensyn til hva som var nødvendig eller ikke? 

Nei, ikke så mange, men mange nok til at hele folket må settes under restriksjoner. Slik er det overalt ( også når det gjelder helt andre ting enn korona) ; når noen få ikke kan oppføre seg så straffes alle for det. 

• Opprett ny...