Gå til innhold

gjenåpning for hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir brukt uttrykk som gjenåpning, men til hva er det siktes til? kun innenlands?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hva du lurer på? Onsdag kommer Solberg med en plan for gjenåpning, altså en plan som kanskje sier noe om når ungdomsskoleelever kan være tilbake i klasserom, når studenter kan være på lesesaler, folk kan dra på jobb istedetfor hjemmekontor, restauranter kan åpne, bibliotek, badeland, fritidsaktiviteter, puber og andre aktiviteter kan åpne igjen, at arrangementer blir lov igjen og at det blir lov å dra på besøk til folk. 

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke akkurat viktige nyheter. Men denne vaksine tempoet blir jo all gjenåpning snakk synsing. 

Tenkte mer grenser åpnes etc. Det er mange som ikke har fått med viktige familiemedlemmer og kjærester. 

• Liker 2
Skrevet
Egenskap skrev (8 minutter siden):

Det er ikke akkurat viktige nyheter. Men denne vaksine tempoet blir jo all gjenåpning snakk synsing. 

Tenkte mer grenser åpnes etc. Det er mange som ikke har fått med viktige familiemedlemmer og kjærester. 

Tror nok at åpne grenser er noe av det siste som åpner, og at grensene i praksis vil være stengt i veldig lang tid. Det kan fort bli mange år fremover. 

• Liker 1
Skrevet
Egenskap skrev (1 time siden):

1 stk her som venter på grenser åpner. Det blir nok ikke med det første en må vel ha vaksinepass kjenner jeg det rett.

• Liker 1
Skrevet
Bente1234 skrev (29 minutter siden):

1 stk her som venter på grenser åpner. Det blir nok ikke med det første en må vel ha vaksinepass kjenner jeg det rett.

At man må bevise vaksinasjon på et eller annet vis blir nok nødvendig hvis man skal krysse grenser i årene fremover tror jeg ja. Bare så synd "min generasjon" neppe får vaksine i år eller i det hele tatt. 

Så da er det vel å sjekke mulighetene for å betale det selv som gjenstår. 

• Liker 1
Skrevet
Capt. Obvious skrev (Akkurat nå):

At man må bevise vaksinasjon på et eller annet vis blir nok nødvendig hvis man skal krysse grenser i årene fremover tror jeg ja. Bare så synd "min generasjon" neppe får vaksine i år eller i det hele tatt. 

Så da er det vel å sjekke mulighetene for å betale det selv som gjenstår. 

Bare det kommer masse doser så vil det gå fremover og folk vil se at det går fremover. Jeg er avhengig av å krysse grenser så jeg er nødt til å ta den vaksina jeg tør ikke å la være. Blir for mye som står på spill for min del ved å la være og vente og se. Var inne på min kommune isted og kommer jeg ikke under fedme kategorien så er jeg i gruppe 9 nederst. De skal begynne med gruppe 4 her nå da. 

Skrevet
Bente1234 skrev (11 minutter siden):

Bare det kommer masse doser så vil det gå fremover og folk vil se at det går fremover. Jeg er avhengig av å krysse grenser så jeg er nødt til å ta den vaksina jeg tør ikke å la være. Blir for mye som står på spill for min del ved å la være og vente og se. Var inne på min kommune isted og kommer jeg ikke under fedme kategorien så er jeg i gruppe 9 nederst. De skal begynne med gruppe 4 her nå da. 

Det er vel bare det at det kommer masse doser jeg vil se skjer før jeg  tror helt på det. Fremtiden henger i en tynn  tråd nå føles det som. Ja, jeg kjenner til den, jeg har allerede ofret mye og det er mye som står på spill fremover. Derfor er det også kjipt å være i den siste kategorien - altså den som kanskje ikke engang skal vaksineres. Og da blir man i praksis murt inne i Norge. 

• Liker 2
Skrevet
Capt. Obvious skrev (2 timer siden):

Tror nok at åpne grenser er noe av det siste som åpner, og at grensene i praksis vil være stengt i veldig lang tid. Det kan fort bli mange år fremover. 

Grensene er ikke i praksis stengt for norske statsborgere. Den er helt åpen utenom at man må i karantene etterpå. Har du sett hvor mange fly som stikker avgårde og lander på Gardemoen hver dag? Absolutt åpen grense

• Liker 3
Skrevet
Milky skrev (Akkurat nå):

Grensene er ikke i praksis stengt for norske statsborgere. Den er helt åpen utenom at man må i karantene etterpå. Har du sett hvor mange fly som stikker avgårde og lander på Gardemoen hver dag? Absolutt åpen grense

Når man må på karantenehotell uansett, så er den i praksis stengt for veldig mange. At man må 10 dager i karantene gjør den også stengt for en god del, siden det ikke er alle som kan ha hjemmekontor og dermed har mulighet til å ta karantene. Ergo kan man heller ikke reise. 

Skrevet (endret)
Capt. Obvious skrev (1 minutt siden):

Når man må på karantenehotell uansett, så er den i praksis stengt for veldig mange. At man må 10 dager i karantene gjør den også stengt for en god del, siden det ikke er alle som kan ha hjemmekontor og dermed har mulighet til å ta karantene. Ergo kan man heller ikke reise. 

Det betyr bare at man ikke kan reise og samtidig følge reglene. Grensene er lilevel åpne for dem som vil reise. Flere som ikke har råd til å gå på butikken, betyr ikke at den i praksis er stengt bare fordi man ikke kan handle noe der. 

Endret av Milky
  • Liker 1
Skrevet
Milky skrev (4 minutter siden):

Det betyr bare at man ikke kan reise og samtidig følge reglene. Grensene er lilevel åpne for dem som vil reise. Flere som ikke har råd til å gå på butikken, betyr ikke at den i praksis er stengt bare fordi man ikke kan handle noe der. 

Poenget er at når man ikke kan følge reglene, så kan man i praksis heller ikke reise. Men har jo forstått at reglene er til for de borgerliges stemmegivere, som typisk har jobber som kan gjøres fra hjemmekontor eller sitter på så store formuer at de ikke trenger å jobbe. 

• Liker 2
Skrevet

Ifølge Nakstad vil det ikke åpne før det er godt under 200 smittede om dagen. Så det er bare å si farvel til butikker, restauranter og et sosialt liv. Alternativt kan jo folk bare slutte å teste seg.. 

• Liker 6
Skrevet
Ukjent. skrev (16 minutter siden):

Ifølge Nakstad vil det ikke åpne før det er godt under 200 smittede om dagen. Så det er bare å si farvel til butikker, restauranter og et sosialt liv. Alternativt kan jo folk bare slutte å teste seg.. 

bra en har bestilt seg leketøy... ha ha ha...faan ass..

Skrevet
Ukjent. skrev (18 minutter siden):

Og ifølge Helsedir så åpner de en gang i Mai, når antall sykehusinnleggelser går ned, altså avhenger det ikke så mye av antall smittede.

Så de er jo litt edruelige likevel da... 😉 

Skrevet
Milky skrev (2 timer siden):

gjelder gul sine fortsatt, når man reiser til andre land med gul og grønn sone, da betyr det vel man ikke trenger karantene?

Skrevet
Egenskap skrev (Akkurat nå):

gjelder gul sine fortsatt, når man reiser til andre land med gul og grønn sone, da betyr det vel man ikke trenger karantene?

Jepp. Men veldig få steder er gule. Tror d bare er Island og Grønland men finnes en oversikt på fhis nettsider

• Liker 1
Skrevet
Milky skrev (1 minutt siden):

Jepp. Men veldig få steder er gule. Tror d bare er Island og Grønland men finnes en oversikt på fhis nettsider

Visstnok tre Fylker i Finland, eller om det er kommuner, men for å komme dit trenger man vel å komme med fly? klarer ikke se hvilke steder det er. 

Skrevet
Egenskap skrev (2 minutter siden):

Visstnok tre Fylker i Finland, eller om det er kommuner, men for å komme dit trenger man vel å komme med fly? klarer ikke se hvilke steder det er. 

Man må sikkert ta fly, men det har ikke noe å si. Når man lander fra gule områder så slipper man karantene

Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Vintermorgen, mod

• Opprett ny...