AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Først: Jeg tenker å ringe tannlegen i morgen, men hadde vært kjekt å høre om andre har opplevd det samme. 6-åringen har en løs fortann oppe som har vært løs i noen uker. De forrige hun mistet løsnet raskt og hun dro de ut selv. Denne er veldig løs, men gjør veldig vondt når hun rugger på den, så hun vil bare la den være. Før helgen la vi merke til at tannkjøttet over den løse tannen er veldig rødt, og ser veldig betent ut. Jeg har ikke vært borti noe lignende ned tannfelling hos barn tidligere, noen som har opplevd dette? Tanna gjør så vondt at det er vanskelig å få pusset noe særlig, både melketanna og hullet der den nye tanna kommer. Det kan kanskje ha kommet bakterier inn? Anonymkode: 237f9...a66
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Først: Jeg tenker å ringe tannlegen i morgen, men hadde vært kjekt å høre om andre har opplevd det samme. 6-åringen har en løs fortann oppe som har vært løs i noen uker. De forrige hun mistet løsnet raskt og hun dro de ut selv. Denne er veldig løs, men gjør veldig vondt når hun rugger på den, så hun vil bare la den være. Før helgen la vi merke til at tannkjøttet over den løse tannen er veldig rødt, og ser veldig betent ut. Jeg har ikke vært borti noe lignende ned tannfelling hos barn tidligere, noen som har opplevd dette? Tanna gjør så vondt at det er vanskelig å få pusset noe særlig, både melketanna og hullet der den nye tanna kommer. Det kan kanskje ha kommet bakterier inn? Anonymkode: 237f9...a66 De tre tingene som er uthevet henger veldig tett sammen og manglende tannpuss i området er garantert grunnen til at det ser rødt og hovent ut. Napp ut tanna, så blir dere kvitt problemet. Ingen grunn til å kontakte tannlege for dette. Tannfelling er helt naturlig! Anonymkode: b5fe7...82b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå