AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #21 Skrevet 5. april 2021 Det er det brødet ungen min spiser. Ingen andre spiser hun lenger. Det er kun på skoledager hun spiser brød, frokost og lunsj. Et brød holder i en uke (har fryst ned og tar opp dag for dag). Tar jevnlige blodprøver og ingen påviste mangler. Er på nedre del av vektaskalsen for sin høyde og alder. Anonymkode: 9fa15...9d0
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #22 Skrevet 5. april 2021 Jeg er oppvokst på kneippbrød og det har gått veldig bra. Anonymkode: 5cded...259 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #23 Skrevet 5. april 2021 Hæ er det bare sukker i Julius brødet?? Anonymkode: 6995b...63e 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 5. april 2021 #24 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hæ er det bare sukker i Julius brødet?? Anonymkode: 6995b...63e Neida. Jeg kjøper de derre 40kronersbrødene som er relativt høy på grovskala uten å være tunge mordvåpen Har gått fra det groveste til Rema til Funkygines bare fordi det er utrolig godt også etter frysing. Det billige kneipbrødet forsøkte jeg å konvertere til, men det er supertørt dag 2. Har man større familie eller elsker ristet brød ofte så hadde jeg lett gitt det som noe annet. Eller bake selv, da tar jeg 50/50 grovt og fint, grovere enn det blir for tungt på hjemmebakst synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #25 Skrevet 5. april 2021 Boetica skrev (15 minutter siden): Her var det veldig mye fint hvetemel. Det kan kuttes helt ut, hvis man virkelig vil ha grovt brød. Jupp, så det er bare å justere forholdene mellom. Men i forhold til kneippbrødet som ble vurdert her i tråden, tror jeg man kan fint ha dette forholdet med hvetemel uten at det går utover "sunnheten". Jeg har brukt havremel, proteinmel osv også flere ganger! Fungerer knall. Dette er en "tar det man har"-oppskrift. bare ta i litt mer vann hvis man har mer grovere mel. Anonymkode: e3039...ba0
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #26 Skrevet 5. april 2021 Hadde ikke ringt barnevernet akkurat, men hadde ikke spist hos deg heller Anonymkode: cec5e...352
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #27 Skrevet 5. april 2021 En kompis av meg voks opp stort sett uten brød og mat, det er barnemishandling... Anonymkode: 88181...0e4 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #28 Skrevet 5. april 2021 Nei barnemishandling er det ikke, men det er ikke spesielt bra å spise for barn i utvikling. Ikke voksne heller for den saks skyld. Anonymkode: 1050c...625
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #29 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei barnemishandling er det ikke, men det er ikke spesielt bra å spise for barn i utvikling. Ikke voksne heller for den saks skyld. Anonymkode: 1050c...625 Må legge til at dersom det er det eneste barnet vil ha så hadde jeg heller gitt det enn at barnet gikk uten mat selvfølgelig. Anonymkode: 1050c...625 1
GammelKaktus Skrevet 5. april 2021 #30 Skrevet 5. april 2021 Selvfølgelig er det ikke barnemishandling og hvis barnet liker brødet så ser jeg ikke problemet. Selv liker jeg ikke det brødet og guttungen blir ikke skikkelig mett av det, ikke synes han det smaker noe heller. Så vi kjøper Godt&Grovt Havrebrød eller Godt&Grovt Grovbrød på Rema 1000, de er gode og holder seg bra etter frysing og. De har for øvrig tilbud på brød denne uken, 25 kroner pr. brød, som regel koster de rundt 35.
Gjest Airman Skrevet 5. april 2021 #31 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Like usunne begge to. Ingen er grove og Juliusbrødet er jo fullt av sukker. Men er ikke barnemishandling Anonymkode: 1c8aa...321 Hva angår karbohydrater så er alle, ALLE, brødene verstinger billigst til dyrest. 🧐
indigob Skrevet 5. april 2021 #32 Skrevet 5. april 2021 det er ikke barnemishandling, men det finnes sunnere alternativer. De brødene inneholder mye sukker og lite næring.
Gjest kruspersilletaco Skrevet 5. april 2021 #33 Skrevet 5. april 2021 Går helt fint å spise det, så lenge barnet har cubus-klær på. Da er jo barnevernet heldigvis på vei snart uansett 🤷♀️
Gnå Skrevet 5. april 2021 #34 Skrevet 5. april 2021 Brødtest: Test av brød for barn - Tester (klikk.no) Test av Norges mest solgte brød – NRK Livsstil – Tips, råd og innsikt Se på den siste. Der står det at kneipp ikke er så ille: "– Kneippbrød er bra for barn Det er kornprodukter som er vår hovedkilde for kostfiber, og derfor bør vi velge brød med over 50 prosent grovhet, ifølge Frølich. Barn, derimot, kan gjerne holde seg til et brød med noe lavere kostfiberinnhold. – Barn under 10 år bør ikke ha brød som er særlig grovere enn 50 prosent. Dette fordi grovere brød fyller fort opp magen, og barna kan bli mette før de egentlig får i seg nok mat. Mange av kneippbrødene er derfor gode barnebrød, men man burde velge de med mest sammalt mel, forklarer Frølich." 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå