Gjest Turi Skrevet 28. august 2005 #1 Del Skrevet 28. august 2005 Jeg skal ha en vegg med bokhyller fra gulv til tak, men vil helst slippe å bruke snekker/møbelsnekker. Noen som har tips til hvor jeg kan se? Vil ha dem nøytrale, og derfor gjerne i ubehandlet tre. De må være ca 2,40 høye... Trenger også tips til CD oppbevaring av 2-300 cder uten at de tar over stua fullstendig. Har ingen andre oppbevaringsmøbler der. Linker til steder jeg kan kikke/tips til forretninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olifant Skrevet 28. august 2005 #2 Del Skrevet 28. august 2005 Vet ikke helt hva du er ute etter men Billy og Benno kan kanskje gjøre nytten? Billy blir 237 cmmed forhøyningshylle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 28. august 2005 #3 Del Skrevet 28. august 2005 Om du vil ha noe som holder en generasjon så er BBB-systemet kanskje noe å satse på. Dyrere enn std IKEA-hyller men i massivt tre. Den 20 cm dype hyllen kan kjøpes i 1 meter lange seksjoner. Har en slik hylle. Går mye bøker i en slik en. Det nærmeste jeg tror man kommer 240 cm er 246 cm og det er kanskje for mye, men jeg har hørt at det skal være mulig å få laget skreddersydde løsninger. Du kan se litt her: http://www.ord.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 28. august 2005 #4 Del Skrevet 28. august 2005 Si ifra hvis du er interessert i BBB-systemet da....så skal jeg se om jeg får "gravd" frem en link til de som produserer dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. august 2005 #5 Del Skrevet 28. august 2005 Billy-hyllene har utrolig mange deler som utnytter plassen godt. Men jeg tror ikke at den finnes i ubehandlet tre. Uansett ville jeg nok kanskje valgt noe som er lettere å rengjøre unasett. Ubehandlet tre er håpløst å tørke støv av. F.eks billy i Bjørkefinèr. Den er relativt nøytral. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 29. august 2005 #6 Del Skrevet 29. august 2005 Vi har møblert veggene med Billy og Benno. De finnes i flere farger, eik, bjørk +++ du kan få glassdører til dem og flere bredder på Billy. Benno kommer også som hjørnehylle. Jeg synes de er kjempeflotte, praktiske og ikke svært dyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 29. august 2005 #7 Del Skrevet 29. august 2005 Tusen takk for svar. Får ta en kikk til på IKEA, skjønner jeg. Vi har hatt BILLY hyller i bøk lenge. Nå har vi bygget om, og bokhyllene skal stå i en spisestue med merbau gulv og mørk eik møblement. Da har jeg ikke lyst til å blande inn enda en tresort, og ihvertfall ikke imitert. Derfor ønsker jeg å kjøpe ubehandlet tre som jeg skal male med listmaling, så det ser "innebygget" ut. Mulig det er like greit med hvit Billy - jeg må sjekke. Enig med dere i at Billy er en flott serie, jeg har vært veldig glad i den. CD oppbevaringen skal stå i et annet rom, og kan godt være trefarget i en eller annen sort. Visste ikke at Billy hadde slike innsatser for CDer, det må jeg se på. Har hatt BENNO hyller i alle de år, også i bøk - og hadde tenkt å bruke dem videre - bare komplettere. Nå er selvsagt bøk gått ut av produksjon på IKEA ( ), så jeg får ikke flere i samme farge. Derfor tenkte jeg at jeg skulle sjekke om det fantes andre smarte løsninger, siden jeg uansett må kjøpe alt nytt. Vi må ha 3-4 BENNO hyller for å få plass til alt, og vi må ha stuebord og TV-benk i samme materiale/trefarge. Og så skulle jeg gjerne hatt noe med dører foran (frostet eller heltre), så jeg slipper å ha CDene til gubben som stuens fremste dekorelement..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trine Lise Skrevet 7. juli 2009 #8 Del Skrevet 7. juli 2009 Hei, vi bygger inn en hel vegg (rundt vindu) med bokhyller og lurte på akkurat det samme, MEN så kom vi på BILLY bokhyller fra IKEA, og setter nå sammen slik at det passer både i høyde og bredde- Lekter det opp fra gulvet ca 10 cm. og lister inn ved gulv og tak. Setter også opp lister på skjøtene mellom bokhyllene . Tror det blir bra !! Lykke til med ditt prosjekt Jeg skal ha en vegg med bokhyller fra gulv til tak, men vil helst slippe å bruke snekker/møbelsnekker. Noen som har tips til hvor jeg kan se? Vil ha dem nøytrale, og derfor gjerne i ubehandlet tre. De må være ca 2,40 høye... Trenger også tips til CD oppbevaring av 2-300 cder uten at de tar over stua fullstendig. Har ingen andre oppbevaringsmøbler der. Linker til steder jeg kan kikke/tips til forretninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asa Skrevet 12. juli 2009 #9 Del Skrevet 12. juli 2009 Vi har møblert veggene med Billy og Benno. De finnes i flere farger, eik, bjørk +++ du kan få glassdører til dem og flere bredder på Billy. Benno kommer også som hjørnehylle. Jeg synes de er kjempeflotte, praktiske og ikke svært dyre. Må si meg veldig enig her. Du har mange muligheter med disse hyllene. Jeg har all musikk og bøker i det ene hjørnet på stuen og kan bygge på med nye hyller når antall plater eller bøker øker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå