Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå blir gullgutten 5 år, og vi skal igjen invitere til barneselskap. Jeg synes det er litt moro med temafest (husker mamma arrangerte Sølvpilen-bursdag da jeg ble 5, og jeg glemmer det aldri.)

I fjor hadde vi pirat-party. I år tenke jeg på ridder-tema. Da kan jentene komme som prinsesser og guttene som riddere.

Men så var det dette med leker, dekorasjoner, innbydelsen osv.

(I fjor lagde jeg "pegament-innbydelse" der jeg svidde av kantene på beige papir, og rullet det sammen. Det så ut som et skattekart, der vår sønn inviterte sine piratvenner til et tokt.)

Et forslag til leker med "riddertema" er å fore dragen (litt som å sette halen på grisen, men med tegning av en drage i stedet.) noen som har andre ideer?

Invitasjonen bør kanskje ha oe med å innkalle kongens modige riddere, for å forberede den store tilintetgjørelsen av dragen (de er veldig opptatt av drager. ;) ) Noen som har ideer på ordvalg i ivitasjonen?

Også kaka da. Må vel bli en borg? Eller bruke Tyrannusaurus-formen og gjøre den om til drage (med rød krem og gule øyne?? :ler: ).

Hvordan dekorere muffins?

Eller har dere andre ideer?

Jeg bør kanskje ha klart noen sverd/skjold dersom noen av barna ikke kommer utkledt. Jeg vet at flere av dem allerede har kostymer (Ikea). Men kanskje bør jeg bruke noe papp og lage sverd/skjold? Har noen ideer til hvordan kle pappa'n ut som drage?

Jeg tenkte at selskapet skulle ende med at de ble "slått som ridder", og at de får et diplom (sammen med godteposen (huff, jeg må fylle den med et eller annet ridderlig.)). (Her er det vanlig med godtepose, men jeg putta bla. miniesker med rosiner oppi i fjor. Og prøver å ha minst mulig gotterier. Noen som har ideer til hva som kan legges oppi?)

Det hadde vært kjempefint om noen bidro med litt "brainstorm" av ideer.

Dette er moro. :)

Skrevet

Genialt, Nella. :klappe::danse: Takk skal du ha. Gleder meg allerede.

Har noen andre noen ideer?

Skrevet

Bro bro brille er nesten en ridderlek, med litt velvilje i alle fall... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...