AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Jeg har sett noen sider på Facebook som publiserer mange like konkurranser. Samme side legger altså ut kanskje 4 konkurranseinnlegg spredd over noen uker, alle har samme premie og samme betingelser. Bildene av premien er ikke alltid like. Det er ikke snakk om deling av opprinnelig konkurranse. Jeg var i kontakt med en side nå nylig og spurte om de delte ut premier på alle 4 innleggene. Svaret var nei, det ble kun trukket en vinner samlet fra alle innleggene. I min oppfatning er det 4 konkurranser og dermed skal 4 premier trekkes. Er det noen som vet hva som er rett her? Anonymkode: f56cd...2bd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 Det er nok bare scam. Se om når siden ble opprettet, er det ordentlig hjemmeside? Er det registrert i Brønnøysundregisteret? Har det kontaktinformasjon? Anonymkode: e7fbb...7b3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Skrevet 5. april 2021 Konkurranser på FB er bare tull, bedriftene gjør dette for å få tilgang informasjon som kan brukes senere i reklamesammenheng. Brukerne som deltar på disse konkurransene blir brukt som levende reklame. Anonymkode: b285f...8cd 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det er nok bare scam. Se om når siden ble opprettet, er det ordentlig hjemmeside? Er det registrert i Brønnøysundregisteret? Har det kontaktinformasjon? Anonymkode: e7fbb...7b3 Det er ikke en scamside. Har sett flere bedrifter gjøre det også, og da den ekte siden. Spørsmålet mitt er om 4 konkurranser = 4 premier eller om en premie er nok slik eier mener. Anonymkode: f56cd...2bd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det er nok bare scam. Se om når siden ble opprettet, er det ordentlig hjemmeside? Er det registrert i Brønnøysundregisteret? Har det kontaktinformasjon? Anonymkode: e7fbb...7b3 For å svare på det andre også: Det er et enkeltpersonsforetak som ble registrert i 2012 som står bak facebooksiden. Navnet på foretaket er navnet til eieren, men facebooksiden har et annet navn. Anonymkode: f56cd...2bd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Skrevet 5. april 2021 Jeg har opplevd at facebook-sider har konkurranser der de legger den ut flere ganger med ulike bilder, men jeg har tolket det som en konkurranse. Men det har ikke vært uker mellom, de har blitt lagt ut med kort tid mellom. Anonymkode: cb508...767
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har opplevd at facebook-sider har konkurranser der de legger den ut flere ganger med ulike bilder, men jeg har tolket det som en konkurranse. Men det har ikke vært uker mellom, de har blitt lagt ut med kort tid mellom. Anonymkode: cb508...767 Ett konkurranseinnlegg er en konkurranse. To innlegg er to konkurranser osv. Det som er normalt og redelig er jo å dele det opprinnelige konkurranseinnlegget hvis man vil minne følgerne sine på konkurransen. Tenkte å høre med Forbrukertilsynet hva de sier om saken. Anonymkode: f56cd...2bd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #8 Skrevet 5. april 2021 De bryter jo reglene til Facebook. Er ikke lov å annonsere eller holde konkurranser på sidene deres. Står under vilkår for bruk Anonymkode: e7fbb...7b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå