Gå til innhold

Jeg blir så deprimert av og aldri klare å bli gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har prøvd i 1 år, men mensen kommer like herlig hver gang. Jeg er 31 år, mannen 39 år. Jeg har lyst til å sjekke oss via en klinikk, men mannen vil vi skal prøve naturlig litt til først. Men greia er at jeg blir så deprimert av alt dette håpet som blir knust hver eneste måned. Vi styrer med eggløsningtester og det ene og det andre, men jeg blir aldri gravid. Jeg føler meg helt knust idag igjen, mensen kom atter en gang! Alt jeg ønsker meg i hele verden er en positiv test og jeg tror vi kaster bort tiden med å ikke dra til klinikk nå veldig snart, jeg tror vi trenger hjelp. Jeg har arrvev og cyster i livmoren min, og derfor tror jeg at vi kanskje kan ha blitt gravide en gang eller to, men at egget ikke har klart å feste seg for eksempel. Jeg er så lei meg nå.. 

Anonymkode: 196e6...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dere har jo provd ett aar naturlig sier du..paa tide aa soke hjelp!

Anonymkode: c3206...1c0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har dere forsøkt i ett år, så da kan og bør du ta skrittet videre. Hører du sier at mannen vil vente litt, men du blir ikke yngre så det vil nok bare gagne dere å gjøre dette. Om han gruer seg til sædprøve e.l så kan du trøste han med at det ikke er det første som skjer. Du må dra til fastlegen først, få en henvisning, dra på en gyn.time og ta prøver/UL-sjekk. Så kan dere ta et skritt av gangen, men det er nok lurt å bare komme i gang. Tviler dere vil angre på det. Er ikke snakk om å hoppe inn i en IVF-kø med det samme. Kanskje det bare er litt hormonmedisin for din del som må til?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du cyster i livmoren bør nok de opereres ut, ellers kan det gjøre vanskeligere for eggene å feste seg. Har to venninner som hadde det, og begge fikk beskjed om at de måtte ut ellers var det ikke sjans (den ene prøvde også ivf,men hadde tre mislykkede forsøk, og legene mente det kunne være pga det) 

Anonymkode: 7b3b9...fd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart dere må oppsøke hjelp.
 Vi begynte  prosessen for to år siden med hystroskopier for å få livmoren fin pga sammenvoksninger. Det kan bli mye venting i en slik prosess. Først operasjon, så tilbake for å se fremgang, så en ny operasjon... så tilbake for kontroll osv osv.
Først nå er vi i gang med prøverør og nå tikker klokken min veldig fort. 

Ønsker deg masse lykke til ♥️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (1 time siden):

Klart dere må oppsøke hjelp.
 Vi begynte  prosessen for to år siden med hystroskopier for å få livmoren fin pga sammenvoksninger. Det kan bli mye venting i en slik prosess. Først operasjon, så tilbake for å se fremgang, så en ny operasjon... så tilbake for kontroll osv osv.
Først nå er vi i gang med prøverør og nå tikker klokken min veldig fort. 

Ønsker deg masse lykke til ♥️

Kan jeg spørre hvordan du har fått sammenvoksinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Få mannen med , herregud han skal bare runke i ett glass.

det tok 1 år fra første sædprøve til vi satt inn egg så det er allerede mye venting. Å dere kan jo være  heldig å bli naturlig gravide imens dere venter på f.eks ivf eller dere er i utredning.

Anonymkode: 6ca41...7f6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppsøk hjelp. Det kan være tusen grunner til at folk sliter med å bli gravide. Stoffskifte, hormoner, endometriose, få sædceller osv... Greit å finne ut om det er en årsak som man kan gjøre noe med. Det er jo ventetider, så det er like greit å starte med en gang når dere allerede har forsøkt i et år. For noen finner man ingen ting galt, og man må bare være tålmodig. Men selv disse kan få ekstra hjelp med prøverørsbehandling. 

Anonymkode: 999b3...79f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk hjelp, husk at det er ventetid på ca ett år (hvis dere velger offentlig) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Technogirl skrev (På 5.4.2021 den 23.18):

Kan jeg spørre hvordan du har fått sammenvoksinger? 

Tidligere keisersnitt og endometriosevev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at du kan argumentere med at ettersom hans alder er høy, er det dumt å fortsette å la ting skure og gå. 

Anonymkode: 48fa3...5af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som alle andre skriver, det er virkelig ikke noe å vente med. Om dere skulle bli gravide mens dere venter så er jo det bare fint :) Men hvis ikke så er det lurt å komme i gang. Det er tungt å stå i prøving over lengre tid, ikke noe mening i å drøye med utredning.

Anonymkode: 9ba23...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker at du kan argumentere med at ettersom hans alder er høy, er det dumt å fortsette å la ting skure og gå. 

Anonymkode: 48fa3...5af

Dette! Mange henger seg opp i kvinnens alder men også menn blir jo mindre fruktbare med alder. Lurt å sjekke ut!

Anonymkode: 9ba23...cba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 13.20):

Vi har prøvd i 1 år, men mensen kommer like herlig hver gang. Jeg er 31 år, mannen 39 år. Jeg har lyst til å sjekke oss via en klinikk, men mannen vil vi skal prøve naturlig litt til først. Men greia er at jeg blir så deprimert av alt dette håpet som blir knust hver eneste måned. Vi styrer med eggløsningtester og det ene og det andre, men jeg blir aldri gravid. Jeg føler meg helt knust idag igjen, mensen kom atter en gang! Alt jeg ønsker meg i hele verden er en positiv test og jeg tror vi kaster bort tiden med å ikke dra til klinikk nå veldig snart, jeg tror vi trenger hjelp. Jeg har arrvev og cyster i livmoren min, og derfor tror jeg at vi kanskje kan ha blitt gravide en gang eller to, men at egget ikke har klart å feste seg for eksempel. Jeg er så lei meg nå.. 

Anonymkode: 196e6...cee

Der har du jo svaret ditt. Det er ganske så umulig å bli gravid hvis du sitter å har cycter i livmoren, disse må du få sprukket eller fjerne på en annen måte - hvis dem ikke vil sprekke.. 

Når er sist du var hos en Gyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner deg utrolig godt i følelsen av å bli knust hver måned. Jeg har prøvd å bli gravid nå i nesten et år jeg også. Og jeg opplever at mannen min har mye bedre tid og er mye mer avslappet enn det jeg er.. Men jeg fikk til slutt med meg han på sjekk for begge fordi jeg prøvde å forklare hvor vanskelig jeg synes det er at det enda ikke har dukket opp noen positiv g - test.. 😔

Prøv og snakk med han for det kan godt være dere bare trenger noen medisiner for å få det til å klaffe! 

Masse lykke til❤️ husk at du er ikke alene med å streve med å klare å bli gravid, det er så utrolig mange der ute som er i akkurat samme situasjon som deg! Jeg er sikker på at det går til slutt ❤️

Anonymkode: c2e71...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...