AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Jeg har fått skattemelding og vil få igjen på skatten, men jeg lurer på om det vil bli motregning av noe slag siden jeg også har fått melding om ny skatteberegning for 2019? Grunnen til motregning er en feil i ytelse fra nav som ble krevd tilbakebetalt, selv om det var dem som hadde gjort feil, og jeg hadde oppfylt meldeplikt, samt bedt dem endre utbetaling hvis mine nye opplysninger ville ha påvirkning på min sats slik at jeg ikke skulle havne i økonomisk uføre og måtte betale tilbake senere. De endret ingenting og jeg trodde derfor alt var rett. Det gikk et helt år før jeg fikk krav om tilbakebetaling av feilutbetalt beløp, hvor de skrev i brevet at de hadde gjort feil selv om jeg hadde gjort alt riktig og oppfylt meldeplikt. Jeg klaget selvfølgelig hvorpå de svarte med å droppe halvparten av kravet. Jeg klaget igjen, men måtte samtidig begynne å betale på kravet. Til slutt fikk jeg medhold og de droppet hele kravet, samt at jeg selvfølgelig også fikk tilbakebetalt det jeg hadde betalt inn så langt til nav innkreving. Jeg lurer allikevel veldig på hva som vil skje med skatt for 2019 i ny beregning og også om det vil påvirke min utbetaling av skatt tilgode her og nå. Noen som vet? Anonymkode: e793b...152
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Skrevet 5. april 2021 Det kommer an på når du får vedtak om endring og nytt skatteoppgjør for 2019. Pågående endringssak på 2019 skal ikke forsinke skatteoppgjøret for 2020. Om du får skatteoppgjøret for 2020 før endringsvedtak på 2019 så skal det ikke være noen motregning. Hvis du allerede har fått nytt skatteoppgjør for 2019 med restskatt som ikke er betalt, så vil antagelig evt. tilgodebeløp på 2020 bli motregnet restskatten for 2019. Anonymkode: 04d1d...46c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå