AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Jeg skal ta et phd kurs snart og gruer meg fælt! Det er bare 5 studiepoeng, men jeg tenker hele tide hva om jeg ikke klarer det? Hva om jeg ikke forstår det som de snakker om? Alle er så flinke på metode, vitenskapsteori og etikk og jeg føler at jeg nærmest henger igjen i bachelor-gropen nivåmessig. Er det noen som har tatt slikt kurs og vil dele litt erfaringer? Anonymkode: ee6fb...19b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 Har tatt flere og det er umulig å si hva du kan forvente, kommer jo helt an på fagområde... De fleste jeg tok var så vanskelige at jeg bare gråt og gråt. Helt fullstendig jævlig. 😂 Men de kursene jeg tok på mitt eget universitet var veldig enkle. Dessverre var det få av dem. 😛 Men! Jeg bestod alle fagene (fikk ikke karakter), og generelt er de fleste slike kurs i Norge lagt opp til at man skal bestå (ved at man får god veiledning med oppgaven, eller hvis det er eksamen er oppgaven lagt opp slik at det holder å vise at du prøver og kan det overordnede). Det er ikke lagt opp som kurs på bachelor og master. I noen kurs fikk jeg også relatere oppgaven til min egen phd, og andre steder var det nok med oppmøte. På en oppgave sto jeg fullstendig fast, da måtte jeg få hjelp av en matematikkprofessor. Han var helt sjokkert av vanskelighetsgraden 😂 Men han hjalp meg godt! jeg tok altså IKKE phd innen realfag... Veilederen min hjalp meg også en del. Anonymkode: 1f3f1...0d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå