Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ikke sett hele programmet "Fra to verdener" eller hva det het. Iallefall var det hun som ble forelsket i han kenyaneren, giftet seg og fikk ei jente. Total kulturkrasj osv osv. Lurer på hvordan det sluttet? Ble de boende i Kenya eller i Norge? Holdt kjærligheten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så ikke programmet men har hørt om noen som kjenner jenta det var program om. Hun bor visst der nede med han fortsatt. Litt av en forandring i livsstil! Hun bor i Kenya sammen med datteren og masai-mannen.

Skrevet

Det er vel ikke "slutt" ennå, såvidt jeg forsto ville hun prøve å bo i Kenya for jentas del. Virka som hun tilpassa seg mer og mer, feks snauklippa hun seg jo etter å ha sagt tidligere i programmet at det kunne hun aldri tenkt seg :)

Og så engasjerte hun seg i skolen i nærmiljøet og fikk fiksa den opp rimelig bra. Men jeg tror at så lenge produksjonen varte var hun lykkelig med masaien Augustin i Kenya.

Ganske spesiell historie da. Beundringsverdig på sin måte, men det kunne aldri vært meg.

Skrevet

Kan heller ikke tro at det kunne vært meg. Syns kulturkrasjet ble stort nok med en trønder :ler:

Men kjærligheta er jo sterk, det må den jo være for å kunne gå til et slikt skritt. Jeg tror ikke jeg kunne flyttet inn i ei strå/kumøkkhytte uten noen bekvemmeligheter, og IALLEFALL ikke med et lite barn... Til det er jeg nok for godt vant, ja. Men jeg syns hun var modig og tøff, og av må være av et annet kaliber enn meg.

Skrevet

Hun bor nok der nede, ja. Og nå har mannen visstnok tenkt å skaffe seg kone nr to! :sjokkert: - hvis han ikke allerede har gjort det da...Hadde nok ikke klart å leve sånn selv, men jeg respekterer henne som faktisk klarer det. Var på dok.film i vår og så dokumentaren. Da fikk vi høre hvordan det gikk med familien. Hun bor der ja, og var fast bestemt på å bli boende - til tross for alle kulturkollisjoner ;)

Gjest porselen
Skrevet

Hun bor der fortsatt ifølge en artikkel i Dagbladet. Mannen hennes har ikke skaffet seg en kone nr. 2 ennå, det hun sier er at hun er innstilt på at han kommer til å skaffe seg en kone til etter hvert. At hun vil godta det. Det jeg har problemer med å godta er at hun på en måte forstår omskjæringen av kvinner der nede, hun sier at de ikke har sex på samme måte som oss her oppe. Hun aksepterer den ikke, men hun forstår den. Ikke noe argument mener jeg - for omskjæring skal jo sørge for at jentene er urørte til hun blir gift.

Hun har oppnådd respekt av de andre nomadene fordi hun står på og gjør de samme pliktene som de andre, hun holder seg til deres måte å leve på. Og hun jobber i skolen der nede og hjelper til med andre ting.

Jeg hadde nok ikke vært tøff nok til dette, er for glad i mitt bekvemme liv.

Skrevet

Hun bor der forsatt men og si at mannen hennes holder på og skaffe seg kone nr 2 er feil.

Men hun var klar for at det i fremtiden ville skje i tråd med kulturen der.

Står respekt av damen synes jeg.( ikke det at hun er villig til og akseptere en kone til ) utrolig modig. Tror ikk edet er mange av oss som hadde klart og leve så primitivt uansett hvor forelsket vi var.

mannen hennes synes jeg også var modig som ble med til norge midt på vinteren så datteren kunne bli født i trygge omgivelser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...