AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #1 Skrevet 5. april 2021 Hei I 2020 ble det lov for kvinner å ta NIPT test i Norge, men det er absolutt ingen som faktisk tilbyr dette enda, da de venter på rettningslinjer. Noen som tørr å spå når de bestemmer seg for hva rettningslinjene er? 😅 Hvorfor tar ting alltid så lang tid å innføre. Anonymkode: 4a841...3da
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2 Skrevet 5. april 2021 I følge denne artikkelen https://www.nrk.no/norge/tidlig-ultralyd-for-alle-gravide-forst-i-2022-1.15249257 kommer dette først i 2022. At det tar tid å få på plass ressursene til dette for det offentlige kan man kanskje skjønne, men at man ikke skal klare å få på plass tilbud om å gjøre dette privat virker for meg som bevisst trenering. Jeg tenker likevel at det kanskje kan være verdt å høre med de private aktørene som p.t. har lov til å tilby nipt-test til kvinner under 35? Anonymkode: 2d8c1...d33 7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Skrevet 5. april 2021 Den kommer først på plass i 2022 dessverre. Jeg er 12 uker på vei og tok NIPT test nå 10+2, bestilte fra Danmark men det koster jo en del, men er noe jeg absolutt ikke ville vært foruten grunnet tryggheten og ro i sinnet. Anonymkode: 1189d...4ef
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Den kommer først på plass i 2022 dessverre. Jeg er 12 uker på vei og tok NIPT test nå 10+2, bestilte fra Danmark men det koster jo en del, men er noe jeg absolutt ikke ville vært foruten grunnet tryggheten og ro i sinnet. Anonymkode: 1189d...4ef Hvilken leverandør brukte du? Anonymkode: 2d8c1...d33
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Skrevet 5. april 2021 Mitt stalltips er tidligst når KrF ikke lenger er i regjering. Merkelig nok virker det nederst på prioriteringslista selv om det ble vedtatt for et år siden... Anonymkode: d814e...d5e 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvilken leverandør brukte du? Anonymkode: 2d8c1...d33 Brukte Ultralydklinikken.dk. Veldig profesjonelle, svaret fort på både mail og tlf ved spørsmål. De sender deg et KIT og så ordner de fraktpapirene for deg når du skal sende tilbake med DHL. Den blir sendt til USA og du får svar mellom 8 og 12 dager etter at du har sendt avgårde blodprøven. Det kostet meg 7400,- for panoramatesten. Det er den som avdekker flest syndromer og mye mer. Du får også vite kjønnet om du ønsker det. Men, du må være obs på at du må få noen her til å ta blodprøven på deg. De fleste legekontorer sier nei. Kun noen få private aktører sier ja. Kanskje du har noen du kjenner som er flinke til å ta blodprøve. Anonymkode: 1189d...4ef 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt stalltips er tidligst når KrF ikke lenger er i regjering. Merkelig nok virker det nederst på prioriteringslista selv om det ble vedtatt for et år siden... Anonymkode: d814e...d5e Ikke usannsynlig at det er de som trenerer, nei. Anonymkode: ea8b9...8d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå