Gå til innhold

Mangler penger til regninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter vi her da, og mangler ca. 5000-6000 kr til regninger. Vi har nettopp hvert på en ferie vi har ventet og spart lenge til. Der skjedde det endel som førte til mange ekstrautgifter og sykdom. Så jeg vet vi vil få tilbake noe fra forsikringsselskapet, men det tar sin tid tenker jeg.

Hva skal vi gjøre i mellomtiden? Vi kan jo ikke utsette alle regningene.

Kunne spurt om lån av foreldrene mine, men de har nok med sitt, og ikke ekstra penger å låne bort. Svigers er udiskutabelt, siden de ikke er på talefot med oss :frustrert:

Hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Rotterats
Skrevet

Hva med å søke om kreditt i banken?

Skrevet

Har allerede søkt, venter på svar, men det kunne ta opptil flere uker sa de. Det kom ann på om de hadde mye å gjøre. :)

Skrevet

Ta en prat med dem du skylder penger.

Skrevet

Ta kontakt me de dere har fått regning fra og forklar dem situasjonen. De fleste lar dere dele opp regningen eller drøye betalingen. Sålenge dere gir beskjed og ikke bare lar betalingen utebli, pleier firmaer å være svært behjelpelige :)

Skrevet
Ta en prat med dem du skylder penger.

Altså de forskjellige selskapene? Det er jo ikke snakk om enkeltpersoner.

Det er b.l.a. forsikringsselskapet mitt (som jeg virkelig burde betale), borettslaget, strømselskapet, og UPC.

Gjest Madeline
Skrevet

Det hørtes rart ut at det skulle ta flere uker å få svar på om dere får lån. Vi har som regel fått svar samme dag og lånet utbetalt etter noen dager. Jeg ville nok forklart at det haset.

Skrevet

De aller fleste er behjelpelige med å utsette betalingen, evt dele den opp. Vi tok en del sånne telefoner i sommer da det ble noe kluss med lønna mi. Ingen som var uvillige til å hjelpe oss. Lykke til!

Skrevet
Det hørtes rart ut at det skulle ta flere uker å få svar på om dere får lån. Vi har som regel fått svar samme dag og lånet utbetalt etter noen dager. Jeg ville nok forklart at det haset.

Det var da rart, jeg får ringe imorgen og høre. Glemte å si noe om at det var hastverk med saken. :sjenert:

Skrevet
Har allerede søkt, venter på svar, men det kunne ta opptil flere uker sa de. Det kom ann på om de hadde mye å gjøre. :)

kreditt på lønnskontoen er gjort på 5 min

Skrevet
kreditt på lønnskontoen er gjort på 5 min

Hvordan da? :sjenert:

Skrevet

Vet ikke om det blir det samme, men jeg har fått forbrukslån på opptil 8000 på dagen, pengene har vært på konto før papirene var signert..

Skrevet

Det er mye bedre om du ringer kreidtorene dine og spør om utsettelse enn å ta opp forbrukslån. Rentene på slike lån er skyhøye. Det er ikke noe problem å få utsettelse på hele eller deler av betaling hvis du bare spør.

Skrevet

Sant det, de fleste vil nok være villige til å få utsettelse om man spør. De vil jo gjerne ha pengene sine, og dersom alternativet er at di ikke kan betale i det hele tatt? Vel..

Skrevet

også burde dere, til ettertid, se på reiseforsikringen deres.

jeg har helårsreiseforsikring der det står klart på at om jeg blir syk i utlandet, skal jeg ikke betale noen av regningene selv. sykehuset skal kontakte forsikringsselskapet og få regningene dekket direkte fra dem.

de selskapene du nevner, er vel såpass store og seriøse at de bør kunne gi deg ordninger inntil du har fått ting på skinner igjen.

Skrevet

De sjeker ligningen, og vips! Så får du se om du er kredittverdig, og evnt hvor mye du kan få.

Jeg fikk kreditt på kortet mitt ved noen tastetrykk i skandiabanken.. ;)

Skrevet

Kontaktet min bank for lenge siden. Snakket med behandler på tlf. Istedenfor et lån, så fikk jeg lønnsontokreditt på 10.000 kr. Den står til enhver tid.

Noen ganger kan jeg bruke den, eller aldri.

var bare innom banken og signet papir.

Du må ha stabil konto for å få den.

Skrevet
Nå sitter vi her da, og mangler ca. 5000-6000 kr til regninger. Vi har nettopp hvert på en ferie vi har ventet og spart lenge til. Der skjedde det endel som førte til mange ekstrautgifter og sykdom. Så jeg vet vi vil få tilbake noe fra forsikringsselskapet, men det tar sin tid tenker jeg.

Hva skal vi gjøre i mellomtiden? Vi kan jo ikke utsette alle regningene.

Kunne spurt om lån av foreldrene mine, men de har nok med sitt, og ikke ekstra penger å låne bort. Svigers er udiskutabelt, siden de ikke er på talefot med oss :frustrert:

Hjelp!!

Purr på forsikringen først. Si at du har komt i klemme pga dette. Det er de som skylder dere penger.

Skrevet

jeg var syk når jeg var på ferie i sommer (til og med 2 ganger måtte jeg vise bruke forsikringa).. betalte ikke noe... bare vifta med forsikringskortet mitt (Terra) og da var det greit...

men jeg vet at dersom man bruker reiseforsikringa som er på master/visa kort så må man betale selv og få tilbake penger senere...

men dersom dere har vanlig forsikring synes jeg det er litt rart at dere måtte betale.. men kanskje de varierer fra land til land..

jeg var i tyrkia,,, men i forfjor i thailand da vennina mi ble syk måtte hun betale (hadde europeiske)

Skrevet
jeg var syk når jeg var på ferie i sommer (til og med 2 ganger måtte jeg vise bruke forsikringa).. betalte ikke noe... bare vifta med forsikringskortet mitt (Terra) og da var det greit...

men jeg vet at dersom man bruker reiseforsikringa som er på master/visa kort så må man betale selv og få tilbake penger senere...

men dersom dere har vanlig forsikring synes jeg det er litt rart at dere måtte betale.. men kanskje de varierer fra land til land..

jeg var i tyrkia,,, men i forfjor i thailand da vennina mi ble syk måtte hun betale (hadde europeiske)

Trådstarter her, jeg har europeiske, men måtte som venninnen din betale selv, og fikk beskjed om at jeg fikk igjen på det senere. Tror det varierer fra land til land.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...