Gå til innhold

Vi skal kjøpe grill

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tro det eller ei, men vi har klart oss uten grill i mange år nå. Men tiden er moden for å skaffe oss grill.

Jeg har sjekket rundt og liker Weber grillene.

Hvilket grill anbefaler dere for nybegynnere, dvs med nok hjelpefunksjoner å gjøre livet lettere? Vil ikke ha elektrisk, er delt mellom kull og gass. Fordeler og ulemper med begge? Trenger ikke en svær modell, men noe mindre i starten.

Anonymkode: 41ec3...cc1

Skrevet

Om dere ikke er mange, Weber Spirit 210 eller 310. Ikke massiv størrelse på grillen, vil du ha en lettere grill som er lettere å oppbevare kan q2000 være et alternativ. 

Fordelene med gass er jo at den varmes opp raskere enn kull, kull må du gjerne vente litt med, det tar lang tid for å få den ordentlig varm, men likevel så er det lite som slår kullgrillet kjøtt. Gass skal man være litt forsiktig med, sjekke slanger både i forkant av sesongen, midt i og slutten i tilfelle det har blitt morknet. Jeg har oppvokst med begge og foretrekker gass med tanke på den raske oppvarmingen. 

Det vi selger mest av er gass, Q2000/3000 er bestselgere fordi de er enkle modeller hvor det er enkelt å få mye deler til, de fleste butikker som selger Weber har direkte kontakt med kontoret og kan bestille deler. Dog skal man ha tålmodighet i løpet av sommermnd, da ting kan være vanskelig å få tak på av pga lagerbeholdning. 

Vi selger også mye Char-Broil, disse grillene er relativt "nye" for meg men mange kunder velger også disse fordi de har beskyttelse mot at fettet renner direkte ned på brennerne. Jeg har alltid vært oppvokst med Weber, og vil nok gå for en Weber Q2000 når tiden blir inne for å skaffe oss en grill. (Jeg har vokst opp med Q3000 og MasterTouch 57cm kull)

AnonymBruker
Skrevet

Ekte grill er med kull, men alt er enklere med gass.

Billigere med en enkel kullgrill. 

Anonymkode: 3353a...216

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, kjære dere.

Har de anbefalte modellene termometer? Vi er en familie på 5, så vi trenger ikke en stor grill. 

Når det gjelder gass så er jeg litt urolig for eksplosjonsfaren ved gass. Derfor vil jeg kanskje heller ha kull, men så vil jeg ikke vente veldig lenge før jeg kan steke heller.

Skrevet

Du har enkelte kullgriller som er så billige at det kan nesten være lurt å kjøpe begge to, for å teste hva dere liker best. Ikke tenk på eksplosjonsfaren, du vil lukte gassen relativt fort. Har en kollega hvor mannen hadde glemt å skru av gassen, hun våknet på natten og luktet noe gass, den var da tom og stod utendørs, med andre ord ingen fare for eksplosjon. Har også hatt en kunde hvor det var lekk på slangen mens han stod å grillet, gikk helt fint i følge han. 

Jeg er fullstendig nazi på slike ting, og har enda ei bekymret meg for dette når jeg er hos foreldre for å grille. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har gassgrill, og har slitt ut mer enn en av de. Det er kjapt og enkelt. 

Anonymkode: b01e9...3cf

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt weber q2000 gassgrill i ti år, veldig fornøyd med den. Kjapp å varme opp i hverdagen når arbeidsdagen er over, grillen er varm innen bordet er dekket og tilbehøret klart. Bor i blokk så her er det ikke lov med kullgrill. Skal kjøpe på hytta til sommeren, men der er det late dager og god tid, så der kommer jeg til å gå for en kullgrill fra Weber.

Anonymkode: 6d697...f35

Skrevet

Bruker en Weber kulegrill (kull) hjemme. Den har holdt i ti år nå. De gangene jeg bruker en gassgrill får jeg ikke samme følelsen av å grille. Går på smak og hele opplegget rundt. Det er lettvint med en gassgrill, men jeg bruker ikke mer enn maks 30 min på å klargjøre kullgrillen. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar, kjære dere.

Har de anbefalte modellene termometer? Vi er en familie på 5, så vi trenger ikke en stor grill. 

Når det gjelder gass så er jeg litt urolig for eksplosjonsfaren ved gass. Derfor vil jeg kanskje heller ha kull, men så vil jeg ikke vente veldig lenge før jeg kan steke heller.

Det du i hovedsak skal passe på med gass er oppbevaringen. Dvs, gassen er tyngre enn luft så ikke sett beholderen et sted der gass kan samles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...