Gå til innhold

Sommerferien 2021, hva skal dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Planlegger i år sommerferie i Norge (covid), hadde et håp om at vi kom oss til Sverige på hytta men ser ikke ut som vi er vaksinerte før til høsten (siste gruppe).

Men, så ser jeg at mye begynner å bli fullbooket på campingplasser.  Vi ønsker litt større hytte med bad, oppholdsrom, soverom. Innser at mange har vært tidligere ute enn oss og bestilt for flere måneder siden. Mageli Camping hvor vi bruker å være hvert år er alle de større hyttene fullbooket hele skoleferien. Normalt bestiller jeg i Mai og det er mye å velge i, ikke i år. 

Så, hva skal dere andre småbarnsfamilier?  Har dere vært tidlig ute å bestilt? Hvor? 

I fjor ble vi hjemme, og kjekt det. Men når skolebarna har 8uker ferie, har vi som familie et stort behov for å komme oss litt vekk. 

Anonymkode: b3426...7b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Camping i norge( Sverige dersom det blir lov). Har egen campingvogn. Har bestilt plass på sørlandet nå, men bruker ikke den om det blir lov å reise til Sverige da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi leier et hus i Frankrike, ganske atskilt fra andre. 

Besteforeldre er vaksinert på begge sider, får se med oss voksne. Vi tester oss uansett før avreise og hjemreise. 

Anonymkode: c0b31...b07

• Liker 3
Skrevet

Spania

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere som skal til utlandet, tenker dere at man får «lov» til å reise til sommeren (UD og forsikringen blant annet), og er dere innstilt på 10dagers karantene når dere kommer hjem? 
Jeg ser for meg at det er kun vaksinerte som slipper unna karantene, og vi i alderen 18-44 blir vel ikke tilbudt vaksine før til høsten.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aner ikke. Spørs hvordan det utvikler seg. I fjor lånte vi hytte på Rustberg camping. Men til tross for restriksjoner og mindre folk har jeg aldri opplevd så mye folk på Hunderfossen. Brukte 2/3 av dagen på å stå i kø, så det er utelukket i år.. 

Anonymkode: 345cf...dc9

• Liker 1
Skrevet

Håper å endelig få den fjellturen "hjemme" og fiske ørret 😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Molde, i dyreparken og til Son. 

Anonymkode: b15c1...d8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, aner ikke. Spørs hvordan det utvikler seg. I fjor lånte vi hytte på Rustberg camping. Men til tross for restriksjoner og mindre folk har jeg aldri opplevd så mye folk på Hunderfossen. Brukte 2/3 av dagen på å stå i kø, så det er utelukket i år.. 

Anonymkode: 345cf...dc9

Vi avlyste turen til Hunderfossen i fjor pga dette. Har vel egentlig liten lyst til å dra på fornøyelsesparker også i år, da man blir gående på samme område som mange fra ulike deler av landet. Man bruker jo samme toalett, karuseller osv så uansett hvor nøye de er med vask/spriting så vet jeg jo at det i teorien ikke funker optimalt uansett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt til Italia, og håper det lar seg gjøre. Hvis ikke blir det hjemme i år igjen. 
Hvis vi drar til Italia så forholder vi oss til de reglene som gjelder på det tidspunktet ift karantene, testing osv

Anonymkode: 065f9...cf6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jordomseiling :jolie:

Anonymkode: 430b3...e6f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Camping (fast plass) og satser på at at grensene åpner slik at vi får tatt en tur eller fem til Danmark 

Anonymkode: 6d8c5...512

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Norge. (OBS: Dette er ikke et forsøk på å si "Tiihi. Jeg er flink og følger rådene". Jeg bor i utlandet.)

Anonymkode: c0cb1...ec1

• Liker 4
Skrevet

Samme som i fjor, være hjemme .

• Liker 4
Skrevet

Norgesferie❤ Familien har et hus i Nordland, så tar med barna dit. Da blir det fjellturer, fisking både i sjøen og i vann, bading. Ekte gammeldags ferie. Gleder meg faktisk mer til denne ferien enn utenlandsturene vi har hatt tidligere 

• Liker 9
Skrevet

Mulig vi tar oss en liten tur, men det blir i så fall her i Norge, men det er nok lite sannsynlig, vi blir nok værende hjemme tenker jeg. Guttungen er ikke så lysten på reising når vi hele tiden må tenke smittevern da er det meningsløst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dere som skal til utlandet, tenker dere at man får «lov» til å reise til sommeren (UD og forsikringen blant annet), og er dere innstilt på 10dagers karantene når dere kommer hjem? 
Jeg ser for meg at det er kun vaksinerte som slipper unna karantene, og vi i alderen 18-44 blir vel ikke tilbudt vaksine før til høsten.

Forsikring ordner vi privat, er ikke avhengig av bistand fra UD. 

Håper selvsagt på vaksine ila. sommeren, slik 'lovet', og tar sikte på det. Tar ikke enda en sommerferie hjemme.

Karantene får vi ta som det kommer. Jeg tror ikke det blir karantene helt ut i juli, om det så er det så er den nok kortere enn ti dager ved flere negative tester. Men selvsagt tar vi karantenen som eventuelt er. Turen er fortsatt verdt det på alle måter.

Anonymkode: c0b31...b07

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er 35 og har fått min vaksine time neste uke og da er det adios Norge har aldri vært så lei fjell og fjorer som jeg er nå hører jeg fjelltur bli nevnt en gang til river jeg av meg håret.

Sydney kaller meg tilbake så åpner grensene så blir det Australia med folkehøgskolevenner i sommer og surfing på Bondi Beach.

Anonymkode: 4eb5d...e4e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

blir hytta i år også, som alle andre år. Økonomien strekker ikke til noe annet, dersom man kunne reist f.eks. Håper jo da bare på bra vær, men det er jo ikke sikkert man får.

Enslig, ingen venner. Vel, godt jeg liker mitt eget selskap da.  

Anonymkode: 773e7...b62

Skrevet

Vi har avlyst alle utenlandsferiene våre og blir her hjemme. Har flere barn som ikke blir vaksinert og slik det ligger an til nå blir det oss eller de to elste barna som rekker å få vaksinen før sommeren. Vil derfor ikke utsette noen av oss for mer smitte enn nødvendig. 

Kommer til å reise på hytten, samt på fjelltur å ligge i telt i en uke, med så gode avstander vi klarer. Velger å bruke feriepengene i år på kajakk, sup og større motor på hytten slik at ungene får litt mer å utfolde seg med😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...