Gå til innhold

Sykepleiere som skal gi oss andre dårlig samvittighet for å ikke være like nyttige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre som er lei av at sykepleiere benytter anledningen pandemien gir til å gni det inn overfor oss som ikke har like nyttige/meningsfulle yrker? 

Anonymkode: 970d5...2fa

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Gjest RehabilitertIncel
Skrevet

Hvis du oppfatter deres rop om at de er overarbeidet som at de skryter så har du mentale problemer

AnonymBruker
Skrevet

Tror du må jobbe med deg selv og selvfølelsen din. Jeg vet arbeidet jeg gjør er nyttig selv om jeg hverken er overarbeidet eller sykepleier, og føler meg ikke truffet av det du beskriver.

Anonymkode: ad4db...927

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal vi radiografer si? Alle sykepleierne hyler høyere enn grisen. Men ingen tenker på oss andre i samme yrkesgruppe. Hva med portører, bioingeniører etc? Vi jobber faen meg like hardt som dem

Anonymkode: 1116e...100

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skal vi radiografer si? Alle sykepleierne hyler høyere enn grisen. Men ingen tenker på oss andre i samme yrkesgruppe. Hva med portører, bioingeniører etc? Vi jobber faen meg like hardt som dem

Da får jo dere rope, da. Det er da helt vanlig at hver enkelt yrkesgruppe og dens fagforening konsentrerer seg om sitt yrkes arbeids-/lønnsforhold. 

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du slutte med alle disse sykepleierhat trådene dine! Det er mange som har meningsfulle yrker som har vist behovet under pandemien, både innen helse, skoleverket, varehandel, transport, administrasjon og renhold. Og så er det alle de vi faktisk kan klare oss uten, som sutrer i vei når de innser hvor unnværlig de faktisk er. 

Anonymkode: 18852...80f

• Liker 20
Skrevet

Kjører ut mat for tiden, og har hatt flere innen helsesektoren som kunder. De er fader i meg av de mest takknemlige når jeg kommer! Så selv om jeg kun jobber som sjåfør for tiden, pluss kan pakke litt mat, så er de av dem som får meg til å føle at jeg faktisk gjør en nyttig jobb. Så... 🙂

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå må du slutte med alle disse sykepleierhat trådene dine! Det er mange som har meningsfulle yrker som har vist behovet under pandemien, både innen helse, skoleverket, varehandel, transport, administrasjon og renhold. Og så er det alle de vi faktisk kan klare oss uten, som sutrer i vei når de innser hvor unnværlig de faktisk er. 

Anonymkode: 18852...80f

Denne holdningen jeg snakker om. Forstår virkelig ikke at det er nødvendig å gni det inn! Tror du ikke vi har forstått det selv og sliter nok med det selv uten at du sitter der og lirer av deg sånt?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, SoWhat? said:

Kjører ut mat for tiden, og har hatt flere innen helsesektoren som kunder. De er fader i meg av de mest takknemlige når jeg kommer! Så selv om jeg kun jobber som sjåfør for tiden, pluss kan pakke litt mat, så er de av dem som får meg til å føle at jeg faktisk gjør en nyttig jobb. Så... 🙂

Så heldig du er. De jeg har kontakt med i helsesektoren er helt motsatt. Får meg til å føle meg som en søppelsekk fordi jeg er av og på permitert og dermed i et yrke som "pandemien har vist at vi egentlig ikke har bruk for".

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du må jobbe med deg selv og selvfølelsen din. Jeg vet arbeidet jeg gjør er nyttig selv om jeg hverken er overarbeidet eller sykepleier, og føler meg ikke truffet av det du beskriver.

Det har du sikkert rett i, men hadde vært lettere å jobbe med uten at folk konstant gnir det inn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kun helsefagarbeider, og får virkelig vite daglig hvor dårlig utdannelse jeg har. Jeg jobber inne på sykehjem, og det er ikke bare beboerene jeg vasker etter. Knuses det eks glass av sykepleier, så er det ikke den personen som rydder opp etter seg selv, men vi med lavere utdannelse. Lurer stadig på om de er slik hjemme også.

Anonymkode: fdab9...e5e

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er kun helsefagarbeider, og får virkelig vite daglig hvor dårlig utdannelse jeg har. Jeg jobber inne på sykehjem, og det er ikke bare beboerene jeg vasker etter. Knuses det eks glass av sykepleier, så er det ikke den personen som rydder opp etter seg selv, men vi med lavere utdannelse. Lurer stadig på om de er slik hjemme også.

Hva skjer om du setter foten ned og sier at "nei, du får rydde opp etter deg selv"?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Mrs Robinson skrev (1 minutt siden):

Hva skjer om du setter foten ned og sier at "nei, du får rydde opp etter deg selv"?

Blir fortalt at de ikke har tid, også løper de avsted.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir fortalt at de ikke har tid, også løper de avsted.

Og det er jo ikke ditt problem. La det ligge. 

En ting er av de overkjører, en annen ting at du lar deg overkjøre 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Rop selv da? Du kan ikke forvente at sykepleierforbundet jobber for radiografer og bioingeniører. Det får deres eget forbund ta seg av. Jeg som sykepleier forventer ikke at avtalene Akademikerne (feks) drar i havn skal gjelde meg 😛 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

helsefagarbeider er ikke en dårlig utdannelse 🤗 Tror arbeidsmiljøet på jobben din må være eksepsjonelt dårlig.. Kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt fra min arbeidsplass alle fall, her jobber alle i team og er avhengig av hverandre :) Jobbet en stund i vikarbyrå så var innom mange steder med varierende arbeidsmiljø, men det du skriver her høres jo helt horribelt ut! 

TS: det du skriver her er dine holdninger, ikke sykepleieres holdninger. Du må virkelig jobbe med deg selv her, det får da være måte på hvor krenket en skal bli. Selvsagt er det de som står i fronten i pandemien som skriker høyest akkurat nå. Barnehagelærere, lærere, helsepersonell, butikkarbeidere osv får kjenne angsten for dette viruset mye mer på kroppen enn noen som sitter trygt hjemme i stua si. Det er jo bare logisk! At yrket ditt ikke er samfunnskritisk, betyr da ikke at det ikke er viktig. Skal du ta deg så nær av alt her i livet så blir det tøft. 

Anonymkode: a21f8...a48

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Nok en sykepleier hat tråd. Altså hva skjer? Hvis man føler seg udugelig iforhold til andre yrkesgrupper så bør en arbeide med seg selv. Ikke skyld på alle andre for hva sine egne mindreverdigshetskomplekser. 

Anonymkode: a7d47...0c4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei, overhode ikke. Jeg vet at jobben min er viktig og at jeg gjør en god jobb. 

Anonymkode: 985d6...cd5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nok en sykepleier hat tråd. Altså hva skjer? Hvis man føler seg udugelig iforhold til andre yrkesgrupper så bør en arbeide med seg selv. Ikke skyld på alle andre for hva sine egne mindreverdigshetskomplekser. 

Anonymkode: a7d47...0c4

Visste ikke at det var andre tråder om dette. Er ikke mye her inne og har ikke lest sånne tråder. Beklager i så fall det.

Til det andre så føler jeg at jeg må ha to tanker i hodet på én gang. Ja, jeg må åpenbart jobbe med meg selv, jeg føler meg som søppel fordi jobben min ikke betyr noe. Men det er virkelig ikke lett å jobbe med når folk skal gni det inn hele tiden.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så heldig du er. De jeg har kontakt med i helsesektoren er helt motsatt. Får meg til å føle meg som en søppelsekk fordi jeg er av og på permitert og dermed i et yrke som "pandemien har vist at vi egentlig ikke har bruk for".

Men hvordan får de deg til å føle deg sånn? Er det noe spesielt de sier og gjør? Jeg skjønner ikke... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, SoWhat? said:

Men hvordan får de deg til å føle deg sånn? Er det noe spesielt de sier og gjør? Jeg skjønner ikke... 

Venninna mi sa at oppmerksomheten de nå får er payback for videregående og studietiden da vi som "ville ha statusyrker" så ned på dem. 

Mye av dritten kommer frem i lønnsdiskusjoner. I messengergruppa skrev en annen sykepleiervenninne for eksempel at "XXX (altså meg) får sikkert mer når hun er permitert enn jeg som står midt i det tjener til vanlig" hvorpå en annen skrev "det er så sinnssykt det!" De har jo ikke snøring på det med lønn, for de tjener ca. like mye som meg til vanlig (inkludert tillegg, riktignok, men likevel), men er holdningene som er hovedpoenget.

Også er det undertonen i ting som skrives og uttales i samfunnsdebatten, nå som det har blitt legitimt å skille skarpt mellom nyttige og unyttige yrker. Skaper en stor gruppe av mennesker som føler seg helt unødvendige.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...