AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #21 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Er ikke helt enig i det heller, etter min oppfatning er Kolbotn, Lysaker og Nittedal like utenfor Oslo. Etter min definisjon ligger Kløfta et godt stykke fra Oslo. Det blir nesten som å skrive - «Hamar - et hyggelig nabolag like utenfor Oslo». Anonymkode: b5d02...402 Vet du egentlig hvor kløfta er? Det tar like lang tid å komme seg fra Oslo til Kløfta og Nittedal, både med bil og tog... Anonymkode: 26dcb...ad7 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #22 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja, men er 30 minutter med bil virkelig «like utenfor»? Alt er relativt, men jeg synes at det er å overdrive. Og jeg er oppvokst på et sted som de fleste her inne vil definere som «gokk». Anonymkode: b5d02...402 30 minutter fra sentrum. Ja, det er like utenfor. Anonymkode: 26dcb...ad7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #23 Skrevet 5. april 2021 Fnuggolina skrev (1 time siden): Om man tenker salgsannonse med «utkant av Oslo» - så ja. Toget tar 40 min (når det ikke er forsinket) - og så må man regne reisetid fra hjem til skole og så til togstasjon og så fra Oslo S til arbeidssted. De færreste jobber jo på Oslo S, mange jobber feks på Økern/andre bydeler. Bussen tar 1 time. Kjøring er jo ikke aktuelt for de fleste som ikke får tilgang på parkering/køtid osv. Så i den sammenheng: ja, gokk. De jeg kjenner som pendler fra Eidsvoll og omegn får seg avtaler om hjemmekontor fordi reisetiden gjerne tar mer tid enn forespeilet, og det er vanskelig å få sitteplass og dermed jobbe på toget. Samme med de som bor litt utenfor Asker etc. Jeg har alltid bodd/vokst opp i byer, og det litt landlige med 30-60+ reisetid i bil = langt. Gokk. Landet. Osv. Ikke selve byen. Det tar 28 min med toget fra Oslo S til Kløfta, ikke 40 min. Anonymkode: af933...3e6 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #24 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet du egentlig hvor kløfta er? Det tar like lang tid å komme seg fra Oslo til Kløfta og Nittedal, både med bil og tog... Anonymkode: 26dcb...ad7 Ja, jeg har allerede postet et kart. Har venner som bor på Skytta i Nittedal. Noen deler av kommunen er usentral, men deler av den er jo rett i nærheten av Oslo. Kløfta har en veldig upraktisk beliggenhet dersom man pendler til Oslo. Anonymkode: b5d02...402 2
Brunello Skrevet 5. april 2021 #25 Skrevet 5. april 2021 Rett utenfor Oslo ville vært bedre å skrive. For det er Kløfta. Hva som anses som rett i utkanten, må også sees på i sammenheng med hvor stor by det er snakk om. Det er jo steder i utkanten av London man bruker godt over en time inn til sentrum fra. «På samme måte» ligger Ski ca 3 mil fra Oslo sentrum, men man kan kjøre dit på de indre veiene med så og si sammenhengende bebyggelse fra Oslo sentrum (med inntak av ca 2 km mellom Langhus og Ski).
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #26 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 30 minutter fra sentrum. Ja, det er like utenfor. Anonymkode: 26dcb...ad7 Under ideelle forhold, ja. Man kommer seg ganske langt fra Oslo på 30 minutter med bil, på grunn av at fartsgrensene er så høye på hovedveiene. Men de fleste pendler jo nettopp inn til Oslo pga. jobb, og den strekningen er ikke noe jeg ville ha satset på å kjøre flere ganger i uka i rushtiden... Man kan jo bare drømme om å kjøre den strekningen på 30 minutter i rushtiden. Anonymkode: b5d02...402 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #27 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gokk? Virkelig? 30 min fra Oslo er uti gokk? Anonymkode: 5c0a3...fe9 Ja. 30min til et sted uten kollektivforbindelse er faktisk GOKK. Anonymkode: 7fb81...c13 1
Gjest Blondie65 Skrevet 5. april 2021 #28 Skrevet 5. april 2021 Hvis man snakker om "utkanten" av noe bør jo det man snakker om ligge innenfor grensen, men like ved den. Er det ikke innenfor grensen kan man vel ikke kalle det utkanten av noe - da er det utenfor. F.eks. like utenfor. På kartet vist overfor vises jo grensen for Oslo og det kan på ingen måte påstås at Kløfta ligger i utkanten av Oslo. Skal man holde på sånn vil jeg gjerne vite hva man skal kalle Hønefoss, Asker, Drøbak og Ås?
Gjest Fnuggolina Skrevet 5. april 2021 #29 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det tar 28 min med toget fra Oslo S til Kløfta, ikke 40 min. Anonymkode: af933...3e6 Ruter sa både og
Gjest Fnuggolina Skrevet 5. april 2021 #30 Skrevet 5. april 2021 (endret) Men annonsen skriver ikke UTENFOR Oslo. Det står i utkanten av. Altså delbydeler i utkanten. Ikke i andre kommuner. Drammen er og «nærme» Oslo om man sammenlikner med Bergen. Men Drammen er altså egen kommune, ikke «i utkanten av Oslo», like lite som Bærum er det. Vestli er bokstavelig talt i utkanten. Endestasjonen på buss og t-bane innad i kommunen. Alt utenfor Oslosonen er ikke i utkant: Endret 5. april 2021 av Fnuggolina
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #31 Skrevet 5. april 2021 Fnuggolina skrev (4 timer siden): Men annonsen skriver ikke UTENFOR Oslo. Det står i utkanten av. Altså delbydeler i utkanten. Ikke i andre kommuner. Drammen er og «nærme» Oslo om man sammenlikner med Bergen. Men Drammen er altså egen kommune, ikke «i utkanten av Oslo», like lite som Bærum er det. Vestli er bokstavelig talt i utkanten. Endestasjonen på buss og t-bane innad i kommunen. Alt utenfor Oslosonen er ikke i utkant: Enig 👍 Anonymkode: b5d02...402
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #32 Skrevet 5. april 2021 Utkanten av Oslo betyr innenfor Oslo. Det er Kløfta definitivt ikke. Åpenbart villedende informasjon. Anonymkode: 3b4f7...752 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #33 Skrevet 5. april 2021 jukkapalme skrev (9 timer siden): Haha, Kløfta i utkanten Oslo, den var god 😂 At de kaller Lørenskog utkanten av Oslo er «greit nok» selv om det også er feil, men Kløfta? Kløfta er vel ikke helt gokk lenger, men er mye mellom gokk og utkanten av Oslo. Gokk tenker jeg mer på gudsforlatte steder som f.eks Aremark. Er ikke Lørenskog utkanten av Oslo? Jo. Anonymkode: 97984...df5
jukkapalme Skrevet 5. april 2021 #34 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke Lørenskog utkanten av Oslo? Jo. Anonymkode: 97984...df5 Nei. Lørenskog er en egen kommune i Viken fylke. Nabokommunen til Oslo. Det er like utenfor Oslo, men ikke i utkanten av Oslo. Steder som ligger nært bygrensen, men innenfor Oslo kommune er utkanten av Oslo. 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #35 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er ikke helt enig i det heller, etter min oppfatning er Kolbotn, Lysaker og Nittedal like utenfor Oslo. Etter min definisjon ligger Kløfta et godt stykke fra Oslo. Det blir nesten som å skrive - «Hamar - et hyggelig nabolag like utenfor Oslo». Anonymkode: b5d02...402 Nei, ikke nesten det samme. Det er 1 time fra Kløfta til Hamar, mens det er 30 minutter til Oslo. (I følge google maps tar det lengre tid til Nittedal fra Oslo enn til Kløfta). Om man ikke er fra Romerike vil man nok sannsynligvis mene at Kløfta er rett utenfor Oslo. Anonymkode: 059d3...8ef
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #36 Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Nei, ikke nesten det samme. Det er 1 time fra Kløfta til Hamar, mens det er 30 minutter til Oslo. (I følge google maps tar det lengre tid til Nittedal fra Oslo enn til Kløfta). Om man ikke er fra Romerike vil man nok sannsynligvis mene at Kløfta er rett utenfor Oslo. Anonymkode: 059d3...8ef ...sarkasmen min gikk visst ikke helt igjennom? Skjønner ikke hvorfor du kverulerer på reisetiden til Nittedal. Beliggenheten er per definisjon like utenfor Oslo (bare se på et kart). Kløfta grenser ikke til Oslo, og ligger et godt stykke unna. Å si at Kløfta er i utkanten av Oslo, er helt feil. Dersom man hadde skrevet i annonsen at Kløfta var «like utenfor Oslo», ville jeg ha tenkt at det var en overdrivelse. Anonymkode: b5d02...402 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #37 Skrevet 5. april 2021 jukkapalme skrev (1 time siden): Nei. Lørenskog er en egen kommune i Viken fylke. Nabokommunen til Oslo. Det er like utenfor Oslo, men ikke i utkanten av Oslo. Steder som ligger nært bygrensen, men innenfor Oslo kommune er utkanten av Oslo. Nettopp. Anonymkode: b5d02...402 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #38 Skrevet 10. april 2021 On 4/5/2021 at 12:28 PM, AnonymBruker said: Vet du egentlig hvor kløfta er? Det tar like lang tid å komme seg fra Oslo til Kløfta og Nittedal, både med bil og tog... Anonymkode: 26dcb...ad7 Det tar da ikke mer enn noen millisekunder å gå fra Oslo til Nittedal😉 Husk at Oslo ikke bare er bystetrum men også et fylke og en kommune Anonymkode: 13d44...9ff 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #39 Skrevet 10. april 2021 Jeg bor på Kløfta og jeg bor "en halvtime utenfor Oslo". Det gjør alle jeg kjenner her også. 30 min unna Oslo, eller utenfor Oslo. Overhodet ikke i utkanten av Oslo og overhodet ikke i gokk. Anonymkode: b0850...413
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #40 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 11.02): Det er litt drøyt å selge det inn som «utkanten av Oslo», synes jeg. Når man ordlegger seg slik høres det ut som om man bare bor en liten T-banetur fra Oslo sentrum... Anonymkode: b5d02...402 Det er jo det som er i utkanten av Oslo. Når du kan ta T-banen inn til sentrum. Anonymkode: e8a64...cec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå